-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Draudikai: žymiai išaugo motociklininkų sukeltų eismo įvykių skaičius

Itin šiltas pavasaris Lietuvos keliuose pasėjo daugiau nelaimių: draudikai registruoja, kad lyginant su 2017 m. pavasario mėnesiais, šiemet eismo įvykių, kuriuos sukelia bei nukenčia motociklininkai, skaičius išaugo 60 proc. Specialistų teigimu, padidėjusiam avaringumui įtakos turėjo ne tik pasivažinėjimams itin palankus oras, bet ir tai, kad ne visi eismo dalyviai jau spėjo persiorientuoti prie vasariško vairavimo stiliaus, teigiama pranešime žiniasklaidai.
„Honda“ motociklų bandymų dienos
Motociklas. Asociatyvi nuotr. / Nippon auto nuotr.

„Jau nuo pat pavasario pradžios fiksavome eismo įvykius, kuriuos sukelia motociklininkai. Matome, kad pavasarį avaringumas išaugo 60 proc. lyginant su pernai metais ir panašu, kad birželio pradžia diktuoja panašias tendencijas. Itin skaudžių, žūtimis pasibaigusių, eismo įvykių mūsų bendrovei administruoti neteko, tačiau sunkių traumų bei žalų, siekiančių ir keturženkles sumas, taip pat fiksuota daugiau nei prieš metus“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

BTA duomenimis, vidutinė motociklininkų sukeliamų eismo įvykių žala balandžio ir gegužės mėnesiais siekė 800 eurų ir buvo dvigubai didesnė nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Dažniausiai įvykiai – susidūrimai su kitomis transporto priemonėmis bei kritimai nuo motociklų.

„Dažniausiai motociklininkai į eismo įvykius patenka intensyvaus eismo didmiesčių gatvėse, kur viršydami greitį ar neatsakingai manevruodami susiduria su kitomis transporto priemonėmis, nukrenta nuo motociklų. Nemažai smulkių eismo įvykių nutinka manevruojant tarp eismo juostų bei mėginant aplenkti automobilius“, – dažniausias priežastis vardija specialistas.

Pasak jo, dėl eismo įvykių tikrai ne visada yra kalti motociklininkai, tačiau būtent jie yra padidintos rizikos zonoje ir nelaimės atveju dažniausiai nukenčia kur kas sunkiau, todėl turėtų būti itin atidūs.

„Kelyje niekada negalima užmiršti, kad esi atsakingas ne tik už save, bet ir už kitus eismo dalyvius. Žinoma, kartais ir visai tvarkingai važiuojantį motociklininką gali ištikti nelaimė, nes jo kelyje tiesiog nepastebėjo kitas eismo dalyvis. Juk šaltuoju laikotarpių vairuodami esame įpratę labiau pastebėti vidutinius ir didelius objektus – automobilius, sunkvežimius, autobusus. Tuo tarpu atšilus situacija keičiasi, nes į gatves išrieda motociklai, motoroleriai ar dviračiai. Tai ypač svarbu turėti omenyje manevruojant miestų gatvėse“, – sako A.Žiukelis.

Motociklininkams jis pataria suprasti, kad itin manevringa transporto priemonė kelyje ne visada yra puikiai matoma, bei patiems vairuoti atsakingai.

„Lyginant 2016 ir 2017 m. „Regitros“ duomenis, matyti, kad naujai registruotų motociklų skaičius šalyje išaugo 53 proc. Augimo tendencija fiksuojama ir pirmaisiais šių metų mėnesiais. Tad nors nieko naujo ir neįprasto keliuose matyti motociklą, automobilių vairuotojai vis dar skundžiasi, kad jie kelyje išdygsta tarsi „iš niekur“. Motociklininkams rizika būti nepastebėtiems dar labiau išauga važiuojant dideliu greičiu ir staigiai manevruojant. Tad norisi priminti, kad tikrai nebūtina visą laiką skubėti, būti pirmiems ir visus aplenkti. Visiems kelyje kur kas saugiau, kai laikomasi ne tik kelių eismo taisyklių, bet ir bendros eismo kultūros bei pagarbos kitiems eismo dalyviams“, – sako BTA specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius