-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Draudimo išmokų žiemą – 2,5 karto daugiau nei vasarą

Iš Lietuvos kelių nesitraukiant plikledžiui ir šlapdribai, skaudžių eismo nelaimių pagausėjimas nėra neišvengiamas. Bent jau tuo yra užtikrintas Dakare dalyvavęs lenktynininkas Benediktas Vanagas. Jo įsitikinimu, vairuotojams pasirinkus mažesnį greitį ir nuosekliau laikantis kelių eismo taisyklių, žiemos avarijų statistika gali mažėti. Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, žiemos mėnesiais užfiksuojama beveik 30 proc. daugiau automobilių avarijų nei vasarą, maždaug tiek pat išauga ir nepataisomai sugadintų automobilių skaičius.
Avarija Kaune
Avarija Kaune / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Skaudžiausia, kad eismo įvykiuose nukenčia žmonės – atlygindama keleiviams ir vairuotojams padarytas žalas ERGO žiemos sezono metu paprastai kompensuoja net 2,5 karto daugiau žalų nei vasarą.

Benediktas Vanagas tokią statistiką aiškina paprastai. Pasak jo, žiemą, pasikeitus oro sąlygoms ir esant slidžiai kelio dangai, ženkliai sumažėja padangų sukibimas su kelio paviršiumi. Vairuotojai nebesugeba pasirinkti saugaus greičio, kuris, esant prastam sukibimui, turėtų būti daug mažesnis nei įprastomis oro sąlygomis. Kitaip automobilis pasidaro nevaldomas ir pradeda slysti. 

Žiemos ralyje, kuris vyko š.m. sausio pabaigoje, dalyvavo ne naujokai, tačiau net ir patyrę lenktynininkai pakliuvo į avarines situacijas. Dažnu atveju jų priežastis – posūkyje netinkamai pasirinktas greitis. 

Norint saugiau jaustis vairuojant žiemą reikia daugiau praktikos

„Žiūrovai dažnai stebisi, kad lenktyniniai automobiliai Žiemos ralyje važiuoja greičiau nei ta pačia žvyruota trasa vasarą. Tai susiję su sportinių automobilių padangomis. Siaurose padangose yra sumontuota apie 300 beveik 1 centimetro ilgio dyglių, kurie padeda suvaldyti dideliu greičiu lekiantį automobilį, tačiau vairuojantiems specialiai neparuoštus automobilius patariu nepamiršti, kad eismo sraute naudojamas automobilis – ne sportinis bolidas“, – juokavo B. Vanagas.

Lenktynininkas taip pat atkreipia vairuotojų dėmesį, kad šie skubėdami nenumotų ranka į apledėjusį stiklą ar žibintus, pasirūpintų geru matomumu. Net šie faktoriai gali sukelti avarinę situaciją. 

„Norint saugiau jaustis vairuojant žiemą reikia daugiau praktikos. Siūlyčiau susirasti specialią aikštelę ir pamėginti išprovokuoti automobilį slydimui, taip pajusite, kas nutinka patekus į avarinę situaciją. Tokia patirtis suteiks galimybę pajusti, kaip automobilis reaguoja esant slidžiai dangai, paruošti savo reakciją ir veiksmus esant tikroms aplinkybėms“, – sakė B. Vanagas.

Lenktynininkas įspėja vairuotojus žiemą ypatingai atsakingai stebėti kelio dangą, pasirinkti saugų greitį ir nesumaišyti Lietuvos kelių su lenktynių trasomis. Profesionalūs ralio dalyvių įgūdžiai ir specialiai paruoštos transporto priemonės leidžia saugiai važiuoti net ir itin dideliu greičiu, tačiau vairuojant paprastą automobilį reikia išlikti budriam ir nepervertinti savo vairavimo sugebėjimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius