Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2018 gruodžio 21d. 17:02

Kalėdinis „Spūsčių matuoklis“: išmatavome, kaip eismas suintensyvėjo per vieną savaitę

Prieššventinės eismo spūstys sostinėje
Luko Balandžio / 15min nuotr. / Prieššventinės eismo spūstys sostinėje
15min rubrikos „Gazas“ žurnalistai dar rudenį pradėjo kurti projektą „Spūsčių matuoklis“. Jo esmė – ta pačia trasa Vilniaus gatvėmis važiuoti tą pačią valandą skirtingomis dienomis ir palyginti trukmę. Taip pat – išskirti problemines vietas.

Suprasti akimirksniu

  • Maršrutas: Katedros aikštė – PC „Akropolis“ – PC „Ozas“ – PC „Panorama“
  • Laikas: pirmą kartą maršrutą įveikėme gruodžio 12 d., o vėliau pakartojome gruodžio 20 d.
  • Principas: važiuodami identiška trasa, kiekviename prekybos centre susirasdavome stovėjimo vietą, sustodavome ir vėl tęsdavome kelionę į kitą parduotuvę.

Abu važiavimus filmavome registratoriumi. Identiška trasa ir iš esmės tuo pačiu dienos metu važiavome gruodžio 12 d. ir 20 d.

Google nuotr./15min eksperimento maršrutas
Google nuotr./15min eksperimento maršrutas

Kas vyko prieš savaitę

Judant šiuo maršrutu prieš savaitę 14-15 val., didesnių sunkumų nekilo. Nei Geležinio Vilko gatvėje, nei kitose eismo arterijose. Gal tik kairysis posūkis iš Ozo gatvės į PC „Ozas“ sukėlė šiokių tokių nesklandumų. Vairuotojai judėjo lėtai, palikdami didžiulius tarpus. Tikrai dar nebuvo pastarosios savaitės nervingumo. Kita vertus, automobilis, į kairę spėjęs užsukti prie pat mane, tai padarė jau degant raudonai.

Stebėtina, kad parkavimo vietą lauke radau be vargo ir „Akropolyje“, ir „Oze“, ir finišuodamas „Panoramoje“. Tiesiog iš pirmo karto, be jokių klaidžiojimų.

Gruodžio 20-osios spūstys: buvo ir Kalėdų stebuklų

Spūsčių intensyvumo matavimas gruodžio 20 d. žadėjo daugiau nuotykių. Ir iš tiesų reikėjo apsiginkluoti kantrybe. Tiesa, nors maršrutą Katedros aikštė – „Akropolis“ įveikiau lyg ir be akivaizdžių trikdžių (tik eismas Edukologijos žiedu gal buvo kiek intensyvesnis), filmuotoje medžiagoje aiškiai matosi skirtumas.

Tą akimirką, kai gruodžio 12 d. jau artėjau prie „Ozo“ sankryžos, 20 d. dar tik pajudėjau iš „Akropolio“ aikštelės. Nors abu kartus parkavimui užtrukau vos minutę.

Įdomesni dalykai gruodžio 20-ąją pradėjo dėtis pasiekus Ozo g. viaduką, vedantį į „Akropolį“ (ties išvažiavimo juosta iš „Akropolio“). Lėtai judanti spūstis dar prieš 15 val. formavosi būtent šioje vietoje ir tęsėsi iki pat „Ozo“ aikštelės.

TAIP PAT SKAITYKITE: Vairuotojas pasiuto: ar jums galvos persuktos?

Šiame ruože praleidau daugiausiai laiko, neramiai žvilgčiodamas į laikrodį.

Šiame ruože praleidau daugiausiai laiko, neramiai žvilgčiodamas į laikrodį.

Tiesa, spūstyje vairuotojai elgėsi labai civilizuotai, leisdami persirikiuoti kolegoms. Kalėdų stebuklas? nežinau, bet mano „Škoda“ į spūstį įleido visureigis „Mercedes“.

Tačiau, net nepaisant vairuotojų draugiškumo, ir netgi laimingai susiklosčiusių aplinkybių Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryžoje (ji dažnai blokuojama vairuotojų, nors pažymėta geltonu koriu), skirtumas tarp 12 ir 20 d. važiavimų tuo pačiu maršrutu yra milžiniškas. Tuo metu, kai prieš savaitę pasiekiau finišą „Panoramos“ aikštelėje, 20 d. dar tik sustojau prie PC „Ozas“! Taigi buvau įveikęs tik 2/3 kelio.

Eksperimento rezultatas

Bendras rezultatas atrodo taip. 11 km atstumą Katedros aikštė – „Akropolis“ – „Ozas“ – „Panorama“ (su sustojimais aikštelėse) gruodžio 12 d. įveikiau per 30 min. 47 sek. Gruodžio 20 d. užtrukau 49 min. 23 sek.

Taigi galima teigti, kad eismo intensyvumas padidėjo 63 proc.

Oficialūs duomenys: per šventes Vilniuje prie prekybos centrų srautas išauga iki 20 proc.

Viena pagrindinių spūsčių formavimosi priežasčių išlieka ta pati – jos dažniausiai susidaro dėl didelio transporto srauto, kuris Vilniuje kasmet vis auga. Per paskutinius trejus metus sostinėje registruotų transporto priemonių padaugėjo 6 proc. – iki 300 875.

Papildomos spūstys formuojasi vairuotojams blokuojant sankryžas, blaškantis tarp eismo juostų ar užsiimant pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojantis mobiliaisiais telefonais. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia eismo įvykius, kurie trikdo sklandų judėjimą miesto gatvėse“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Anot A.Apanovič, prieššventiniu laikotarpiu transporto srautai išauga ir spūstys fiksuojamos ne tik rytinėmis bei vakarinėmis piko valandomis, tačiau ir dienos metu. Taip pat pastebima, kad šventiniu laikotarpiu automobilių srautas žymiai padidėja prie prekybos centrų.

Problematiškiausios Vilniaus gatvės

„Mūsų turimais duomenimis, lyginant rugsėjo ir lapkričio – gruodžio mėnesių transporto srautus, labiausiai eismo intensyvumas išaugo Ozo g., T.Narbuto – Saltoniškių g. ir P.Lukšio – J.Kubiliaus sankryžose. Čia fiksuojamas net 10-18 proc. padidėjęs paros eismo intensyvumas. Prognozuojama, kad bendras eismo intensyvumo padidėjimas prie prekybos centrų prieš Kalėdas šiemet išaugs 15-20 procentų“, – sakė A.Apanovič.

Remiantis Vilniaus miesto Eismo valdymo sistemos duomenimis intensyviausi transporto srautai fiksuojami: Ukmergės – Geležinio Vilko g. sankryžoje: apie 99,5 tūkst., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g.: apie 83,2 tūkst., Ozo – Gelvonų g. apie 75,6 tūkst., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g.: apie 65,6 tūkst., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl.: apie 65 tūkst., Laisvės pr. – T.Narbuto g. – Pilaitės pr.: apie 63,8 tūkst., Savanorių pr. – Vilkpėdės g. – 57,2 tūkst. transporto priemonių per parą.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

SEB verslo augimo programa

01:37:23

OfiSPA – vieta dirbti ir nepavargti

Video

03:08
07:33
00:20

15min metų knygų rinkimai

Esports namai

URBAN˙/

Grožio programa 360°

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas