Dabar populiaru
Publikuota: 2019 balandžio 24d. 18:03

Kas būtų, jeigu: „Briedžio testas“ su Justu Tamašausku ir Elena Puidokaite

Elena Puidokaitė ir Justas Tamašauskas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr. / Elena Puidokaitė ir Justas Tamašauskas

Lyg ir žinome, kad ABS – stabdžių antiblokavimo sistema (angl. Anti-lock braking system) – svarbi norint išvengti netikėtos kliūties, pasitaikiusios kelyje. Kažką girdėjome, kad ji neleidžia užsiblokuoti ratams stabdymo metu. Tačiau, kas iš mūsų realiai yra išbandę, kaip iš tikrųjų veikia ši sistema?

Nusprendėme išbandyti ratų antiblokavimo sistemą su Elena Puidokaite-Atlanta, kuri jau penktą kartą važiuos „Moterų ralyje“. Į pagalbą pasikvietėme profesionalų lenktynininką Justą Tamašauską. Jis parodė Elenai, kaip vairuoti ir stabdyti, tuo pat metu vairu valdant automobilį. Tai - svarbus psichologinis momentas. Nes daugelis vairuotojų (ne tik moterų), negali vienu metu daryti dviejų dalykų: ir stabdyti, neatleisdami pedalo, ir sukioti vairą.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Elena Puidokaitė su Justu Tamašausku ruošiasi „Moterų raliui“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Elena Puidokaitė su Justu Tamašausku ruošiasi „Moterų raliui“

ABS bandymui pasirinkome vadinamąjį „briedžio testą“. Įsivaizduokime netikėtai kelyje atsiradusią kliūtį (tarkime, briedį), kurią reikia staigiai apvažiuoti.

Raudonas Justo BMW Aukštadvario kartodrome

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Elena Puidokaitė su Justu Tamašausku ruošiasi „Moterų raliui“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Elena Puidokaitė su Justu Tamašausku ruošiasi „Moterų raliui“

Lietingą ketvirtadienio popietę susitikome Aukštadvario kartodrome. Laukdami Elenos, kiek paišdykavome lenktyniniu Justo automobiliu BMW – bet po kelių praslydimų (sukant aštuntą ratą) sprogo padanga, tad automobilį palikome pasigrožėjimui.

Svarbu – nepaleisti vairo

Pagaliau atvyko Elena su naująja „Mazda 3“. Justui tai yra eilinis „pažaidimas“. Tuo tarpu Elena niekuomet nėra dalyvavusi panašiame bandyme, tad jai tai visiška naujiena. Susireguliuojame sėdėjimo padėtį, veidrodėlius, vairo aukštį ir pradedame.

Panašu, kad suprasti „briedžio testo“ principą nėra taip paprasta. Staigiai stabdyti „iš jėgos pozicijų“, staigiai pasukti į šoną ir vėl grįžti į kelią, neįgudus – nėra lengva. Tačiau Elenai kuo toliau, tuo sekasi geriau. Pasižiūrėkite, kaip atrodė pamoka:

„Važiavome iš toli, staigiai pristabdėme, staigiai vėl pajudėjome, tada vėl staigiai stabdėme. Reikėjo pagauti tokį momentą sukimo metu, kad tu nenuvažiuotum kažkur, pamatęs kliūtį, o išlaviruotum“, – įspūdžiais dalijasi Elena.

Anot žinomos moters, jai pačiai buvo staigmena, kad ji neteisingai laiko vairą.

„Justas man iš karto parodė, ką aš neteisingai darau. Pasirodo, abi rankos turi būti ant vairo. O kai suki vairą į šoną, turi tai daryti perimdamas: kairė-dešinė-kairė-dešinė. Svarbu nepaleisti vairo ir nepaleisti stabdžio“, – juokiasi ji.

Pasak Justo Tamašausko, tokia situacija, kai staiga į kelią išbėga vaikas, gyvūnas ar automobilis išvažiuoja iš šalutinio kelio, gali atsitikti bet kur ir visiškai netikėtai, todėl „briedžio testo“ treniruotė praverstų visiems nepatyrusiems vairuotojams.

Ir stabdyti, ir vairuoti: įmanoma ir efektyvu

„Atvažiuojame dideliu greičiu, bandome išvengti kliūties ir greitai stabdome. Reikia efektyviai išnaudoti padangų sukibimą ir – manevruoti stabdant. Tai nėra paprasta, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio“, – teigia Justas.

Pasak lenktynininko, jei stabdysime be šios sistemos, ratai užsiblokuos, užsikirs ir čiuošime tiesiai. „Jei važiuojame su ABS sistema, ratai visą laiką sukasi. Reiškia, mes stabdome, ratai nori čiuožti, bet sistema neleidžia, ir tuo momentu, kai ratai sukasi, galime ir manevruoti, ir stabdyti“, – pasakoja Justas.

Įdomu tai, kad pamatę kliūtį dažniausiai tiesiog stabdome ir nebandome jos išvengti. Automobilyje turėdami ABS ir mokėdami elgtis su šia sistema, galime visai kitaip pasielgti netikėtoje situacijoje. Neretas vairuotojas įsivaizduoja, kad yra stabdis ir akceleratorius ir galima arba „gazuoti“ arba stabdyti. ABS sistema automobilio ratus gali užblokuoti ir atlaisvinti iki 20 kartų per sekundę, taip išlaikomas automobilio stabilumas ir sukibimas su kelio danga.

„Mes pabandėme įsivaizduoti, „kas būtų, jeigu būtų“. Nebuvo paprasta, bet man tai buvo didžiulė gyvenimiška pamoka. Nežinau, ar galėčiau pakartoti tai dar kartą, bet, kaip sakoma, niekada negali žinoti“, – po bandymo prisipažino Elena Puidokaitė.

Komentarai: 1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Būk sumanus

Ar žinai?

Ar žinai?
Ar žinai?

Metas rinktis

Naviguok į ateitį

Laikas iškylai

Vyrų mados savaitė

Venecijos meno bienalė

Dream 2 Drive

Parašykite atsiliepimą apie Gazas