Dabar populiaru
Publikuota: 2018 kovo 19d. 08:56

Kauniečius piktina naujieji šviesoforai: „Pasilenkus žiūrėti reikia, ar neužsidegė žalia šviesa“

Savanorių pr. ir Žemaičių g. sankryža
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr. / Savanorių pr. ir Žemaičių g. sankryža

Šiuo metu Kaune rekonstruojamos senosios šviesoforinės sankryžos, kurios įrengtos dar iki 1990-ųjų, tačiau naujieji, virš važiuojamosios kelio dalies įrengti, šviesoforai jau spėjo sulaukti vairuotojų kritikos. Kauniečiai piktinasi, kad sustojus negalima matyti, kada įsijungia žalia šviesa. Kauno miesto savivaldybė tikina, kad didesnė problema – dubliuojančių šviesoforų atsisakymas.

„Miestas tvarkosi, investuoja, bet ar tikrai tai yra geras pasirinkimas žmonėms, ypač eismo dalyviams? Kalbu apie naujuosius Kauno miesto šviesoforus. Tikrai nepatogu vairuotojams. Pasilenkus reikia žiūrėti, užsidegė ar ne žalias šviesoforo signalas. O norint pasukti į kairę iš viso nesimato, ar pasikeitė šviesoforo sekcija. Pateiksiu pavyzdį – Savanorių pr. ir Žemaičių g. sankryža. Automobilių srautas joje tikrai didelis. Manau, net papildoma rodyklė turėtų būti“, – teigė 15min redakcijai susirūpinusi vairuotoja Edita.

Moteris teigia, jog visame Savanorių pr., kuris laikomas viena pagrindinių miesto arterijų, šviesoforai buvo pakeisti, tik jie nebuvo įjungti iki vasario antrosios pusės. Naujų šviesoforų yra ir kitose Kauno vietose.

„Ne kartą pastebėjau, kad pasilenkę vairuotojai žiūri. Labai netiksliai sureguliuoti jie“, – teigė vairuotoja.

Dubliuojančio šviesoforo įrengimas už sankryžos naujai patvirtintose Šviesoforų įrengimo taisyklėse neleidžiamas.

Atitrauks „Stop“ juostą

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras patikino, kad nauji šviesoforai Kauno mieste įrengiami vadovaujantis susisiekimo ministro įsakymu patvirtintomis Šviesoforų įrengimo taisyklėmis.

„Minėtos šviesoforų įrengimo taisyklės nurodo, kaip turi būti išdėstomi šviesoforai sankryžoje. Šviesoforai virš važiuojamosios dalies būdavo įrengiami ir anksčiau, tačiau, mano nuomone, vairuotojai labiau pasigenda iki tol jiems buvusio įprasto dubliuojančio šviesoforo už sankryžos, kuris būdavo matomas nepriklausomai nuo to, kurioje vietoje automobilis sustojo ir ar vairuotojui pakankamai matomas virš važiuojamosios dalies įrengtas šviesoforas.

Dubliuojančio šviesoforo įrengimas už sankryžos naujai patvirtintose Šviesoforų įrengimo taisyklėse neleidžiamas. Kodėl buvo pasirinktas toks šviesoforų išdėstymo principas, manau, galėtų pakomentuoti teisės akto rengėjas – Susisiekimo ministerija“, – pabrėžė P.Keras.

Pasak jo, šiuo metu Kaune rekonstruojamos senosios šviesoforinės sankryžos, kurios įrengtos iki 1990 m. Šių sankryžų įrangos eksploatacijos laikotarpis yra pasibaigęs, taip pat susidėvėję ir blogai matomi šviesos šaltiniai.

Šiais metais planuojama rekonstruoti likusias senas sankryžas ir perėjas Savanorių pr. atkarpoje nuo Taikos pr. iki Pramonės pr., taip pat Partizanų g. sankryžas su Pramonės, Kovo 11-osios ir Birželio 23-iosios gatvėmis.

„Savanorių pr. ir Žemaičių g. sankryžoje naujas šviesoforas įrengtas kovo mėnesio pradžioje. Artimiausiu metu, kai leis oro sąlygos, bus pakeistas važiuojamosios dalies horizontalusis ženklinimas STOP linijas atitraukiant toliau nuo sankryžos, kad sustoję vairuotojai geriau matytų virš važiuojamosios dalies įrengtus šviesoforus“, – kaip bus sprendžiama problema, paaiškino Kauno miesto savivaldybės atstovas.

Tačiau vairuotojai pastebi, kad tokiu būdu išsprendus problemą kyla kita: atgal patraukus „Stop“ juostą, pailgėja pravažumo pro intensyvaus eismo sankryžą laikas. O tai gali lemti ilgesnes automobilių eiles, formuoti spūstis.

Dar kiti vairuotojai pastebi, jog ne visose sankryžose šviesoforai įrengti pagal taisykles: vienose po šviesoforą įrengta virš kiekvienos eismo juostos, o kitose virš kelio galima regėti tik vieną vienintelį šviesoforą. Tai dar labiau apsunkina signalo persijungimo matymą.

Susisiekimo ministerija: sprendžia savivaldybė

15min susisiekė ir su Susisiekimo ministerija. Pastarosios atstovė spaudai Edita Banienė atkreipė dėmesį, kad įstatymų nustatyta tvarka rūpintis vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, saugaus eismo sąlygų užtikrinimu bei eismo organizavimu miestuose privalo savivaldybės, todėl šviesoforų įrengimo klausimai yra savivaldybių kompetencija.

„Jūsų minimu atveju dėl praktinių problemos sprendimų pagal kompetenciją reikėtų kreiptis į Kauno miesto savivaldybę“, – estafetės lazdelę atgal Kauno valdžiai perdavė Susisiekimo ministerijos atstovė.

Pasak jos, šviesoforų įrengimo aukštis detaliai aptartas 2012 m. patvirtintose Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse, kurios buvo parengtos atsižvelgiant į Vokietijos šviesoforų įrengimo reglamentavimo gerąją patirtį. Siekiant užtikrinti galimybę pravažiuoti didelių gabaritų transporto priemonėms, apatinė šviesoforų sekcijos dalis turi būti ne mažiau kaip 5 metrai virš važiuojamosios dalies.

Tačiau minėtos taisyklės numato išimčių: „95. Šviesoforų įrengimo aukštį ir padėtį virš važiuojamosios dalies galima koreguoti, jeigu tai neišvengiama dėl techninių sankryžos sąlygų.“

„Taigi savivaldybė, atsižvelgdama į situaciją ir siekdama pagerinti šviesoforų matomumą, gali arba atitraukti STOP liniją toliau nuo šviesoforų (ką konkrečiu atveju padaryti būtų logiška ir tikslinga), arba koreguoti šviesoforų įrengimo aukštį (tačiau kyla grėsmė dėl didelių gabaritų transporto priemonių)“, – paaiškino E.Banienė.

Šviesoforų matymo problema, E.Banienės teigimu, kyla ne dėl to, kad nėra dubliuojančių šviesoforų. Daugelis Europos Sąjungos valstybių nenaudoja jų, nes juos įrengti netikslinga ir ekonomiškai nenaudinga.

Ji nesutiko su P.Kero išsakyta mintimi, jog matomumą labiausiai riboja dubliuojančių šviesoforų nebuvimas. Šviesoforų matymo problema, E.Banienės teigimu, kyla ne dėl to, kad nėra dubliuojančių šviesoforų. Daugelis Europos Sąjungos valstybių nenaudoja jų, nes juos įrengti netikslinga ir ekonomiškai nenaudinga. Atsižvelgiant į dabartinį šviesoforų išsidėstymo principą, šviesoforų perteklius galėtų klaidinti eismo dalyvius.

„Be to, įrengus dubliuojančius šviesoforus atsiranda grėsmė, kad vairuotojai nepaisys STOP linijų, pravažiuos jas ir trukdys pėstiesiems kirsti gatvę, sukeldami pavojingas situacijas. Visa tai būtų nepriimtina eismo saugumo požiūriu“, – paaiškino Susisiekimo ministerijos atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Popiežiaus vizitas Aktualu

Popiežiui Pranciškui ranką spaudęs vienuolis: „Iš arti matyti, kokią sunkią naštą jis neša“

Verslas

Buvęs Estijos premjeras Taavi Roivas: kai Lietuva mus aplenkia, priimame tai kaip iššūkį

Pasaulis kišenėje

Raudona plyta pamena Šiaurės Lietuvos miestelių klestėjimo laikus

Vardai

Prancūzijos ambasadoriaus atsisveikinimo vakare – svečių padėka už „protokolo laužymą“

24sek

Broliai Ballai sugrįžo į Lietuvą – iš autobuso tiesiai į greito maisto restoraną

Aktualu

V.Ušackas: pralošus pirminius partijos rinkimus vargu, ar galima laimėti nacionalinius

Gazas

Koks likimas laukia „Fiat“, po Lietuvą vežiojusio popiežių Pranciškų?

Sportas

Klausimas apie valstybinę premiją sutrikdė čempioną: „Galiu už tai būti nulinčiuotas, bet ...“

Aktualu

I.Šimonytė: mano lyginimas su D.Grybauskaite – tobula klišė

Aktualu

Snaiperiai akies taiklumą lavino varžybose

Verslas

Pajuodusi Klaipėda: produktą iš bulvių sukūrę olandai uždirbo iš pasklidusių dulkių

Vardai

Žuvusio modelio mamą įskaudino kalbos apie mįslingą vaizdo įrašą: „Tai juodina mano dukrą“

Gyvenimas

Revoliucija medicinoje? Paralyžiuotas žmogus su stuburo implantu žengė pirmuosius žingsnius

Vardai

Buvęs Karolinos Liukaitytės gyvenimo draugas Arnas Jurskis: „Nė vienos skyrybos nėra malonios“

Vardai

Su vyro šmeižtu Mia nesitaikys: „Jis turi manęs miegančios nuogos nuotraukų, kuriomis grasina“

Gyvenimas

Greta norimos figūros pasiekė per 45 dienas: svėriau maistą ir skaičiavau kalorijas

24sek

„Pacers“ pratęs sutartį su Domantu Saboniu

24sek

„Raptors“ veteranu tapęs J.Valančiūnas žada spardyti užpakalius varžovams

15min recenzija Kultūra

Šlovinant Koršunovo genijų: spektaklis „Rusiškas romanas“

Interviu Aktualu

Rašytojas O.Bojčenko: „Ukrainos intelektualai turi įtikinti, kad Europos idėja – geresnė nei rusiškoji“

Naujienos

Aktualu

Audringa „Putino virėjo“ J.Prigožino jaunystė: vagystės, išgertuvės su paaugliais ir kalėjimas

Verslas

Buvęs Estijos premjeras Taavi Roivas: kai Lietuva mus aplenkia, priimame tai kaip iššūkį

Pasaulis kišenėje

Raudona plyta pamena Šiaurės Lietuvos miestelių klestėjimo laikus

Vardai

Prancūzijos ambasadoriaus atsisveikinimo vakare – svečių padėka už „protokolo laužymą“

24sek

Broliai Ballai sugrįžo į Lietuvą – iš autobuso tiesiai į greito maisto restoraną

Popiežiaus vizitas Aktualu

Popiežiui Pranciškui ranką spaudęs vienuolis: „Iš arti matyti, kokią sunkią naštą jis neša“

Gazas

Koks likimas laukia „Fiat“, po Lietuvą vežiojusio popiežių Pranciškų?

Aktualu

V.Ušackas: pralošus pirminius partijos rinkimus vargu, ar galima laimėti nacionalinius

Sportas

Klausimas apie valstybinę premiją sutrikdė čempioną: „Galiu už tai būti nulinčiuotas, bet ...“

Aktualu

I.Šimonytė: mano lyginimas su D.Grybauskaite – tobula klišė

Sportas

„The Best“: C.Ronaldo nukarūnuotas – geriausiu metų futbolininku tapo L.Modričius

Aktualu

Snaiperiai akies taiklumą lavino varžybose

Verslas

Pajuodusi Klaipėda: produktą iš bulvių sukūrę olandai uždirbo iš pasklidusių dulkių

Gyvenimas

„Christian Dior“ įspūdingu šou su baleto šokėjais pradėjo Paryžiaus mados savaitę

Vardai

Žuvusio modelio mamą įskaudino kalbos apie mįslingą vaizdo įrašą: „Tai juodina mano dukrą“

Gyvenimas

Revoliucija medicinoje? Paralyžiuotas žmogus su stuburo implantu žengė pirmuosius žingsnius

Vardai

Su vyro šmeižtu Mia nesitaikys: „Jis turi manęs miegančios nuogos nuotraukų, kuriomis grasina“

Vardai

Buvęs Karolinos Liukaitytės gyvenimo draugas Arnas Jurskis: „Nė vienos skyrybos nėra malonios“

24sek

„Pacers“ pratęs sutartį su Domantu Saboniu

24sek

„Raptors“ veteranu tapęs J.Valančiūnas žada spardyti užpakalius varžovams

Vardai

Daugiau vandens

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie Gazas