-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įvažiavai į duobę – pats kaltas?

Automobiliui žnektelėjus į pavasarinę duobę gatvėje ir prakirtus padangą, sulanksčius ratlankį ar dar blogiau – sulaužius važiuoklę – kaltinate duobių neaptveriančius ir neužtaisančius kelių prižiūrėtojus? Gali būti, kad Kelių policijos pareigūnai galvoja kitaip. Kaip išvengti duobių ir ką daryti apgadinus automobilį?
Tunelio gatvėje
Tunelio gatvėje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kelio duobės – ne slalomo trasa

Kelio duobėse apgadintų automobilių skaičius išauga kiekvieną pavasarį – tuo metu, kai dėl oro sąlygų kelio dangos būklė suprastėja, o ir pastebėti duobes ne taip lengva, nes jose telkšo balos.

Geriausia, žinoma, duobes apvažiuoti ar bent jau „įlipti“ į jas švelniai, kad nepaliktumėte rato. Dėl to gatvėse, kuriose pasitaiko duobių, verta šiek tiek sulėtinti greitį, nes trinktelėjus dideliu greičiu automobilio važiuoklei gali prireikti rimtesnio remonto.

Tačiau, pasak vairavimo testų svetainės KETbilietai.lt atstovo Jono Jankūno, duobėta gatvė dar nereiškia, kad galima kiek nori sukioti vairą ir blaškytis po eismo juostas.

Duobėta gatvė dar nereiškia, kad galima kiek nori sukioti vairą ir blaškytis po eismo juostas.

Tai gali būti laikoma chuliganišku vairavimu.

„Kuo greičiau važiuosite, tuo labiau galite apgadinti automobilį, be to turėsite mažiau laiko ir erdvės manevrui, kad duobės išvengtumėte. Bet kuriuo atveju privaloma laikytis Kelių eismo taisyklių, o jose sakoma, kad apvažiuodami kliūtį, persirikiuodami, turite rodyti posūkio signalą ir praleisti ta pačia kryptimi judančias mašinas – taigi, nepamirškite pažiūrėti į galinio vaizdo veidrodėlį“, – aiškino J.Jankūnas.

Įspėkite kitus vairuotojus

J.Jankūnas pastebi, kad Kelių eismo taisyklėse apie duobes nėra užsimenama, tačiau yra punktas apie kliūtį kelyje. Vairuotojai, pastebėję kliūtį, šiuo atveju duobę, turėtų pavojų pašalinti, o negalėdami to padaryti – pranešti policijai ar kelią prižiūrinčiai įmonei ir pažymėti pavojingą vietą bei apie tai įspėti kitus eismo dalyvius.

Taigi, pagal Kelių eismo taisykles, įvažiavę į pavojingą duobę, turėtumėte bent jau paskambinti pareigūnams arba atsakingoms tarnyboms ir pastatyti kokį ženklą.

Kadangi duobė gali gerokai apgadinti automobilį, neretai vairuotojai, sulankstę ratlankius ar dar labiau apgadinę mašinos važiuoklę, ryžtasi ieškoti kaltininkų ir reikalauja atlyginti žalą.

Tačiau ir čia viskas ne taip paprasta. Dažniausiai vairuotojas turi įrodyti, kad duobės pastebėti negalėjo, o ji ir nebuvo kaip nors paženklinta.

Dažniausiai vairuotojas turi įrodyti, kad duobės pastebėti negalėjo, o ji ir nebuvo kaip nors paženklinta.

Niekuo rūpintis iki šiol nereikėjo tik tiems vairuotojams, kurių transporto priemonė apdrausta kasko draudimu. Tokiu atveju daugelis draudikų ne tik kompensuoja remonto išlaidas, bet ir pasirūpina technine pagalba bei apgadinto automobilio transportavimu į servisą.

Tačiau šiemet draudimas nuo duobių bei techninė pagalba kelyje pasiūlyta ir tiems vairuotojams, kurie savo automobilį apdraus transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD). Pirmą kartą Lietuvoje šią paslaugą pasiūlė „Lietuvos draudimas“.

„Kelio duobėje automobilį apgadinęs vairuotojas ir taip patiria stresą, o čia dar papildomi rūpesčiai – ratas dažniausiai būna sugadintas, be to neaišku, ar nieko neatsitiko važiuoklei, o mašinos kelkraštyje juk nepaliksi. Todėl atėjus pavasariui, kai duobės kelia daugiausia rūpesčių, savo klientams, įsigyjantiems privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą, pasiūlėme pagalbą. Jeigu duobėje pažeista tik padanga, techninė pagalba atvyks į vietą ir nemokamai ją pakeis, o jeigu pasekmės blogesnės – nugabens mašiną į servisą, o mes padengsime važiuoklės remonto išlaidas“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Įvažiavo į duobę – pats kaltas

Duobėje automobilį apgadinę vairuotojai neretai sprendžia dilemą – kviesti pareigūnus ar ne. Štai panevėžietis, prieš kelias savaites apsemtoje gatvės duobėje „palikęs“ ratą, iškvietė policiją, tačiau atvykę pareigūnai nustatė, kad vairuotojas pats kaltas ir skyrė minimalią baudą. Maža to, žmogus prarado viltį prisiteisti žalą iš savivaldybės, kuri turi prižiūrėti kelius.

Lietuvos kelių policijos tarnyba paaiškino, kad kiekvienas atvejis, kai automobilis įvažiuoja į duobę, vertinamas individualiai, atsižvelgiant į visas aplinkybes. Vairuotojas baudžiamas tik surinkus pakankamai įrodymų dėl jo kaltės.

Draudimo bendrovės rekomenduoja, sugadinus automobilio važiuoklę duobėje, kviesti policiją.

Draudimo bendrovės rekomenduoja, sugadinus automobilio važiuoklę duobėje, kviesti policiją.

Ypač tai svarbu, jei žala kilo ne tik jūsų automobiliui.

Jeigu nukentėjo tik vairuotojo automobilis, kviesti pareigūnus būtina, kai gyventojas siekia prisiteisti žalą iš gatves prižiūrinčios organizacijos arba įsigijo „Lietuvos draudimo“ vairuotojų civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą su techninės pagalbos ir draudimo nuo duobių paslauga.

Vairavimo testų svetainės KETbilietai.lt atstovas J.Jankūnas tvirtina, kelių eismo taisyklėse punkto, apibrėžiančio atsakomybę dėl duobių nėra: „Policija turėtų teikti pirmenybę žmogiškajam faktoriui. Koks gi vairuotojas tyčia laužys savo automobilį ir esant galimybei nepristabdys priešais duobę, jeigu ją mato? Žinoma, kelyje reikia būti dėmesingam“. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius