Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Griūvančių tiltų metas: kiek tokių pavojingų statinių laukia remonto?

Po incidento, kai Kėdainiuose įgriuvo dalis tilto ir nukrito į Nevėžį, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ieškojo paaiškinimų, kodėl taip nutiko.
Kėdainiuose įgriuvo tiltas
Kėdainiuose įgriuvo tiltas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Dėl konstrukcijos pažeidimo uždarytas tiltas yra dalis kelio Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai, tarp 44,37 ir 44,44 km. Eismas laikinai kreipiamas apylanka krašto keliu Nr. 144 Jonava–Kėdainiai–Šeduva.

Įdomu, kad įgriuvęs tiltas nebuvo pavojingiausių tiltų sąraše net pirmajame dešimtuke. Taigi Lietuvoje turime daugybę nesaugių tiltų ir viadukų. Šis faktas itin svarbus turint omeny, kad, LAKD vadovo Remigijaus Lipkevičiaus teigimu, iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų.

Tačiau daugybei skaitytojų kyla klausimų, o kiek Lietuvoje blogos būklės tiltų, kurie galbūt reikėtų privengti?

15min kreipėsi į LAKD Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausiąją komunikacijos vadybininkę Eglę Nemanytę.

Specialistės teigimu, Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra 72 vnt. blogos būklės tiltai. Per 2022 m. preliminariais duomenimis pastatyta, rekonstruota, suremontuota 41 tiltas ir viadukas esantys valstybinės reikšmės kelių tinkle. Šiais metais planuojama sutvarkyti dar 27 vnt., o 2024 m. – 35 vnt. tiltų ir viadukų, esančių valstybinės reikšmės kelių tinkle.

Kaip stebima tiltų būklė

Patys blogiausi tiltai yra įraukiami į stebėseną ir stebimi. Kiekvienas tiltas yra unikalus, todėl vieni stebimi rečiau, kiti – dažniau, pvz., vieni stebimi kartą per mėnesį, kiti - 1 kartą per tris mėnesius. Viskas priklauso nuo to, kokios yra pažaidos laikančiosiose konstrukcijose ir kokia bendra statinio būklė, ar pažaidos didėja, ar nedidėja ir pan.

Kurie tiltai bus remontuojami 2023 m.

2022 m. pradėta ir šiais metais bus vykdoma vidurinio tilto per Nerį (A. Meškinio) ties Kaunu rekonstrukcija. Taip pat šiais metais bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas. Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo.

Taip pat bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai estakados kapitalinio remonto projektas. Remonto darbų terminas 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo.
Visų valstybinės reikšmės kelių tinkle esančių tiltų ir viadukų apžiūra yra atliekama kasmet. Atliekant apžiūrą yra vertinama pakloto elementų būklė, perdangos ir atramų konstrukcijų būklė, bei prietilčių elementų būklė.

Visi valstybinės reikšmės keliuose esantys tiltai, viadukai, estakados, tuneliai pagal Kelio statinių (tiltų, viadukų, estakadų, tunelių), esančių valstybinės reikšmės keliuose, statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto projektų planavimo, rengimo ir įgyvendinimo atrankos metodiką yra sureitinguoti ir sudaryta prioritetinė eilė. Pagal ją yra tvarkomi tiltai, viadukai, estakados, tuneliai, esantys valstybinės reikšmės kelių tinkle.

Tiltų remonto prioritetinė eilė
Tiltų remonto prioritetinė eilė

Kaip jau buvo minėta aukščiau, Kėdainių tiltas per Nevėžį nebuvo pavojingiausiųjų dešimtuke.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius