Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki vasario 19 d.: 2018 349 388 29
2017 253 303 15
Publikuota: 2017 rugpjūčio 8d. 11:18

Lietuvoje – šimtai greičio matuoklių. Kur jie įrengti?

Taip blyksi greičio matuoklio blykstė
15min stopkadras / Taip blyksi greičio matuoklio blykstė

Lietuva užsimojo kovoti su daugiausia avarijų sukeliančiu kelių eismo taisyklių pažeidimu – greičio viršijimu. Pernai Lietuvos kelyje „Via Baltica“ atsirado viena atkarpa, kurioje matuojamas vidutinis greitis, o šiemet tokių bus net 26.

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos, iki 2020-ųjų tokių vietų visoje šalyje turėtų atsirasti net 100.

Veikia ir vidutinio greičio, ir tradiciniai stacionarūs greičio matuokliai

Reikėtų nepamiršti, kad, be vidutinio greičio matuoklių, šalyje veikia ir daugiau nei šimtas stacionarių greičio matuoklių, fiksuojančių momentinį greitį. Pastarosiomis savaitėmis dalis jų buvo suprogramuoti taip, kad fiksuotų tiek atvažiuojančių, tiek nuvažiuojančių automobilių greitį, o dalis veiktų be tolerancijos greičio viršijimui. Vieša paslaptis, kad pastaraisiais metais greičio matuokliai suveikdavo tik viršijus greitį daugiau nei 20 km/val., tačiau dabar dalis matuoklių užfiksuos ir menkiausią greičio viršijimą.

Visi Lietuvoje esantys greičio matuokliai yra sužymėti žemiau esančiame žemėlapyje, vidutinio greičio matuoklių sąrašas – po juo.

Peržiūrėti turinį naujame langeStacionarūs greičio matuokliai Lietuvoje
Vidutinio greičio matuokliai Lietuvos keliuose

Kam reikalingas toks didelis matuoklių kiekis?

„Stacionarūs greičio matuokliai labai gerai veikia trumpose ir avaringose vietose, kur reikia, kad vairuotojai konkrečioje vietoje neviršytų greičio. Pavyzdžiui, ties įvažiavimu į gyvenvietę, kuri yra nedidelė. Vidutinio greičio kontrolė trumpoje kelių šimtų metrų atkarpoje neveikia, o stacionarus matuoklis – efektyvus. Vidutinio greičio matavimo įranga labiau tinka ilgesniam avaringam ruožui, kuris tęsiasi kelis kilometrus ir jame vyrauja vienodos eismo sąlygos“, – teigė LAKD Saugaus eismo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Kaip pavyzdį specialistas pateikė „Via Baltica“ kelią nuo Kauno iki Marijampolės, neoficialiai vadinamą mirties keliu. Nepaisant dažnų avarijų, juodųjų dėmių kelyje – nulis, nes jis neturi konkrečių pavojingų vietų. Visas „Via Baltica“ ruožas nuo pat Lenkijos sienos iki Kauno yra pavojingas.

„Norint užtikrinti saugaus greičio laikymąsi tokiame ilgame kelyje, stacionarių matuoklių reikėtų pristatyti kas 500 metrų“, – juokavo N.Abukauskas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas