-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Magiškos“ motociklo savybės, padedančios ir „Regitroje“, ir kelyje: važiuoja ten, kur žiūri motociklininkas

Būsimi motociklininkai „Regitros“ egzamino metu aikštelėje laikydami egzaminą turi atlikti kelis pratimus. Tai – aštuoniukė, gyvatėlė, važiavimas mažu greičiu šalia einančio egzaminuotojo, pajudėjimas iš stovėjimo vietos su posūkiu, kliūties apvažiavimas, ekstremalus stabdymas ir t.t.
 „Mototurizmo ralio“ daugkartiniai dalyviai, šių metų renginio ambasadoriai – Mindaugas Kazlauskas ir Henrikas Pupelis.
„Mototurizmo ralio“ daugkartiniai dalyviai, šių metų renginio ambasadoriai – Mindaugas Kazlauskas ir Henrikas Pupelis. / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Vienas šių pratimų – aštuoniukė – lauks Lietuvos motociklininkų mototurizmo ralio „Ryterna Modul Mototourism Rally“ finiše Birštone rugpjūčio 19 d. Kam to reikia?

Važiavimas aštuoniuke yra bene universaliausias pratimas, jungiantis daugybę komponentų. Ji yra tarsi visų užduočių apibendrinimas – viena sunkesnių figūrų, kurios metu atsiskleidžia tikrasis motociklininko pasiruošimas.

Arvydas Jankauskas, „Regitros“ vyresnysis specialistas, paaiškino, kad, atliekant aštuoniukę, patikrinama keletas labai svarbių motociklininkams įgūdžių.

Magiškos motociklo savybės

Pasak specialisto, motociklas turi magišką savybę – važiuoti ten, kur žvelgia motociklininko akys. Todėl aštuoniukės pratimo metu patikrinama pirmiausia ši savybė – sugebėjimas žvalgytis vairuojant.

Aštuoniukės pratimo metu patikrinamas sugebėjimas žvalgytis vairuojant.

„Vairuotojas turi žinoti, kokiu metu kokia kryptimi žiūrėti, kad saugiai nukeliautų į reikiamą pusę. Jei žiūrės į medį, tai ir nuvažiuos į medį“, – aiškina Arvydas Jankauskas.

Tai ypač svarbu kelyje. Nevalia sufokusuoti žvilgsnio į kliūtį – motociklas tiesiai į ją ir nuveš, žiūrėti reikia ten, kur nori nuvažiuoti arba nukreipti žvilgsnį ir dar toliau, jeigu manevruojama tarp kliūčių ankštoje teritorijoje. Tai svarbu posūkyje, pasirenkant įėjimo į posūkį ir išėjimo iš posūkio tašką. Neteisingai pasirinkus posūkio tašką, posūkyje teks „pervairuoti“ keletą kartų, tai pablogins motociklo stabilumą.

VIDEO: Motociklo manevravimas: kam reikalinga „aštuoniukė“ įmonės „Regitra“ aikštelėje

Atliekant aštuoniukę, geriau yra atlikti ją kiek platesnę, bet stabilią, negu labai siaurą. Daug „pervairavimų“, t.y. vairo sukiojimo, bandant išlaikyti pusiausvyrą – yra neteisinga technika.

Dar vienas svarbus aspektas – motociklininko sėdėsena. Kai žmogus atsiduria sudėtingoje situacijoje, jis įsitempia. Pernelyg įtempti raumenys gali išprovokuoti kad ir netikėtą akceleratoriaus rankenėlės pasukimą – motociklas šoks į priekį ir nuvažiuos ne ten, kur norėjo vairuotojas.

Vairavimas mieste atbukina. Rezultatas – 3 taisyklingos aštuoniukės iš 10

Eisme nuolat pasitaiko ekstremalių situacijų. Norint jas teisingai įvertinti ir tinkamai sureaguoti, būtina tinkamai pasiruošti ne tik „Regitros“ egzaminui, bet ir kasdieniams egzaminams gatvėse.

O egzaminų aikštelėje tikrinami įgūdžiai kartais būtini netgi bandant išvengti mirtinų susidūrimų. Arvydui Jankauskui antrina „Mototurizmo ralio“ daugkartiniai dalyviai, šių metų renginio ambasadoriai – Mindaugas Kazlauskas ir Henrikas Pupelis.

Prieš trejus metus egzaminą „Regitroje“ laikęs Mindaugas pripažįsta, kad važiavimas mieste atbukina. Todėl pasipraktikuoti aikštelėje, prisiminti esminius motociklo valdymo elementus prieš „Mototurizmo ralį“ jam buvo labai naudinga.

„Dabar matau, kur gyvenime galėjau šiuos elementus pritaikyti, tačiau to nepadariau. Kliūtį apvažiuodavau kažkaip kitaip. Senamiesčio, prekybos centrų aikštelės – jos juk pilnos objektų, kuriuos reikia tiksliai apvažiuoti. Tad aštuoniukė arba gyvatėlė – tai pratimai, kuriuos reikia atlikti kone kasdien“, – sako Mindaugas Kazlauskas.

Jis neslepia, kad filmavimo metu „Regitros“ aikštelėje tik 3 kartus iš 10 pavyko gyvatėlę atlikti idealiai. Kitais kartais dėl netolygaus greičio ar netikslios trajektorijos teko koja liesti žemę. Todėl, šio „Mototurizmo ralio“ ambasadorių teigimu, reikia nuolat praktikuotis.

Iš viso egzamino aikštelėje metu žemę galima liesti tik 5 kartus.

Kas kelyje motociklininkams kelia didžiausią pavojų

Per trejus praktikos metus Mindaugas didesnių incidentų išvengė. Tačiau pastebėjo, kad avarinės situacijos labai dažnai susidaro, kai automobilių vairuotojai, išvažiuodami iš kiemo, nepraleidžia gatve važiuojančių motociklininkų. Gal nemato, nepastebi? O kartais ima spausti prie dešinio bortelio.

Automobilių vairuotojai kartais, tegul ir kupini gerų norų, nežino, kaip teisingai praleisti artėjantį motociklą.

„Pastebime, kad automobilių vairuotojai kartais, tegul ir kupini gerų norų, nežino, kaip teisingai praleisti artėjantį motociklą. Daugelis kažkodėl ima traukti į kairę pusę, į gatvės vidurį. O, pamatę iš priekio atvažiuojant kitą automobilį, staiga metasi į dešinę ir taip sukelia avarinę situaciją. Geriausia būtų jei automobilių vairuotojai tiesiog ramiai važiuotų – būtų nuspėjami. Tuomet motociklo vairuotojas pats spręstų, kada ir kaip geriausia lenkti. O jei jau tikrai norėtų praleisti, geriau būtų automobilį patraukti į dešinę“, – aiškina Mindaugas Kazlauskas.

Patarimai pradedantiems motociklininkams

Jo kolega, kitas „Mototurizmo ralio“ ambasadorius – jau 20 metų motociklu važinėjantis Henrikas Pupelis – turi ir daugiau patarimų. Jie ypač praverstų pradedantiems motociklininkams. Henrikas tikrai turi moralinę teisę patarinėti, nes jau yra patyręs dvi dideles avarijas. Bet apie viską iš pradžių.

Henriko teigimu, pagrindiniai dalykai motociklininkui – švari galva (blaivus protas), motociklo pažinimas, savų galimybių objektyvus vertinimas.

„Tiesiai motociklu gali važiuoti ir meška cirke. O jei mieste kada reikės padaryti staigesnį judesį, blogai pasiruošusiam motociklininkui tikrai bus didelė bėda“, – sako Henrikas.

Henrikas neslepia, kad būtent dėl patirties stokos (pervertino savo jėgas) jis dukart patyrė avariją ir gydėsi po ypač sunkių traumų. Abu kartus įsirėžė į automobilį. Vieną kartą į jo galą, o kitą – šoną vidury laukų.

Kaip tai nutiko, ir kodėl Henrikas sako, kad dabar vairuoja kitaip, sužinosite peržiūrėję šį filmuotą interviu.

VIDEO: Patyrusio motociklininko patarimai būsimiems vairuotojams „Regitros“ aikštelėje

Kodėl „Regitra“ tapo „Ryterna Modul Mototourism Rally“ partnere

„Bendradarbiaujame su Regitra dėl to, kad žaismingai, nemoralizuodami ir nedarydami spaudimo atkreiptume ralio dalyvių dėmesį bei parodytume, kad prisiminti vairavimo įgūdžius, kuriuos gal būt pamiršo, yra svarbu.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mark Dolgov
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mark Dolgov

Ne šiaip sau įgūdžius, o tuos kurių reikia sėkmingai įveikti susiplanuotą kelionę. Tiesiai daugelis puikiai važinėjame. Tačiau dažnai kelionės sėkmė priklauso nuo to, kaip vairuotojas moka manevruoti. Pavyzdžiui, staigiai apvažiuoti kliūtį, apsisukti siauroje gatvėje per vieną kartą neliečiant žemės.

Galima daug važinėti, bet šie įgūdžiai be pastovios praktikos pamirštami. Čia stažas ir kilometražas negalioja. Būtent pratimai aikštelėje, atliekami per praktinį vairavimo egzaminą, turi daugiausiai įtakos įtakoja motociklininkų sugebėjimui manevruoti ir išvengti avarinių situacijų.

Kitas momentas, kurį norime akcentuoti, kad Regitros egzaminai nėra kažkokie iš piršto laužti ar dirbtiniai, specialiai tik egzaminuojamiems asmenims sukurti. Egzaminai labai susiję su realaus gyvenimo iššūkiais, situacijomis ir su įgūdžiais, kurie reikalingi vos išvažiavus į kelią“, – sakė vienas Ryterna Mototurizmo ralio organizatorių Markas Dolgov.

Įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus Daliaus Prevelio teigimu, važiuoti

„Regitros“ nuotr./„Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis
„Regitros“ nuotr./„Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis

motociklu ir tokiu būdu pažinti savo tėvynę yra didelė privilegija bei malonumas.

„Kviečiu būti atsakingais ir besiruošiant šiai kelionei prisiminti praktinio egzamino elementus – jie leis saugiai ir sėkmingai įgyvendinti suplanuotą kelionę po Lietuvą“, – sako Dalius Prevelis.

Daugiau informacijos apie „Mototurizmo ralį“ rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius