-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nulinė greičio matuoklių tolerancija: naudinga, žalinga ar nereikalinga?

Praėjusią savaitę visoje Lietuvoje vyko greičio matavimo akcija, kurios metu stacionarūs greičio matuokliai veikė be tolerancijos ribos. Jeigu paprastai ji, neoficialiais duomenimis, siekia 20 km/val., tai rugsėjo 1-6 dienomis vairuotojai tapo „fotomodeliais“ ir pro radarą pravažiavę 3 km/val. greičiau nei leistina (2 km/val. – stacionaraus radaro paklaida).
Greičio matuoklis Vilniuje
Greičio matuoklis Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tokios akcijos rezultatai, nufotografuotų vairuotojų skaičius, įspūdingi, tačiau kiek ji duoda naudos eismo saugumui?

Lietuvos kelių policijos tarnybos bendrųjų reikalų grupės vyresnioji specialistė Marija Kazanovič teigia, kad tokia ir analogiškos akcijos – policijos veiklos taktikos dalis, siekiant mažinti transporto priemonių važiavimo greitį ir gerinti eismo saugumą. Ji pridūrė, kad tokios akcijos padidina administracinio darbo krūvį, dėl ko nuobaudos vairuotojus pasieks daug vėliau. 

LKPT nuotr./Marija Kazanovič
LKPT nuotr./Marija Kazanovič

„Taip pat svarbi aplinkybė yra ta, kad policija privalo atsižvelgti ir į veiklos sąnaudas. Tačiau tokiomis priemonėmis yra pasiekiamas vienas iš nuobaudos tikslų – jos neišvengiamumas“, – komentavo M.Kazanovič. 

Greitai pamiršta

Per pirmąją greičio matuoklių be tolerancijos dieną, rugsėjo 1-ąją, Lietuvoje stacionarūs radarai suveikė 18 tūkst. kartų. Daugiausia kartų – už viršijimą iki 10 km/val., kai piniginė bauda negresia, o vairuotojas atsiperka administracine nuobauda – įspėjimu.

„Lexus“ vairavimo akademijos vadovas Darius Grinbergas teigia, kad tokios trumpalaikės akcijos mažai naudingos, tačiau jeigu jos vyktų dažniau, vairuotojai pamažu įsimintų taisyklę, kad viršyti greičio nevalia.

„Manau, kad jau šią savaitę visi pamirš buvusią akciją. Jei norima tikrai sumažinti greitį, siūlyčiau tokias akcijas rengti kas antrą savaitę, tuomet mažesnis greitis tikrai taps įpročiu, o ne laikinu proginiu sulėtėjimu“, – svarstė D.Grinbergas.

Per pirmąją greičio matuoklių be tolerancijos dieną, rugsėjo 1-ąją, Lietuvoje stacionarūs radarai suveikė 18 tūkst. kartų.

Vairavimo instruktorius šyptelėjo prisiminęs, kaip praėjusią savaitę socialiniai tinklai ūžė nuo pasipiktinusių „fotomodelių“.

Didžioji dalis jų, 70 proc., buvo nufotografuoti už viršijimą iki 10 km/val., tačiau, pasak D.Grinbergo, vien faktas, kad padarytas pažeidimas buvo užfiksuotas ir neliks be pareigūnų dėmesio, padeda suvokti padarius kažką neteisėto.

„Taigi, geriau maža, bet neišvengiama bauda, nei didelė ir tik jei labai nepasisekė“, – įsitikinęs ekstremalaus vairavimo instruktorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius