Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po avarijos Vakariniame aplinkkelyje – kaltinimai Vilniaus savivaldybei „nusikalstamu aplaidumu“

Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje šeštadienį įvykusi didelė avarija, po kurios automobiliai liko neberemontuojami, sukėlė nemenką rezonansą. Po šios avarijos į 15min redakciją kreipėsi vyras ir papasakojo, kad avarijos priežastis greičiausiai buvo ant kelio sustatyti ženklai. Anot jo, dėl neatsakingų ir pavojingų Vilniaus miesto savivaldybės darbuotojų sprendimų tokie incidentai gali kartotis.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / 15min skaitytojo nuotr.

Kaip pasakojo vyras (vardas ir pavardė redakcijai žinomi), kurio tėvas pateko į avariją, nelaimė įvyko, kai trečiąja eismo juosta važiavusi moteris staigiai sustabdė automobilį.

Prieš akis staiga išdygo stulpelis

„Nors atstumas iki priekyje važiuojančio automobilio buvo didelis, dėl reakcijos laiko (važiuojant 90 km/val. greičiu, automobilis per 1 sekundę nuvažiuoja 25 metrus) bei sunkesnio automobilio (tėtis vairavo visureigį) tėčiui nepavyko sustoti ir jis atsitrenkė į minėto automobilio galą“, – pasakojo jis.

Anot jo, įvykio vietoje pareigūnai nustatė, kad staigaus stabdymo priežastis greičiausiai buvo įspėjamasis stulpelis, pastatytas ant netvarkingo šulinio dangčio.

„Jokių įspėjamųjų kelio ženklų, greičio ribojimo ar pan. nebuvo – tik viduryje trečiosios eismo juostos stovintis stulpelis. Kaip samprotavo vienas iš vėliau atvykusių policininkų, greičiausiai priekyje važiuojanti moteris per vėlai pamatė minėtą stulpelį. Galbūt priekyje jos važiavęs automobilis staigiai persirikiavo, ir ji išvydo minėtą įspėjamąjį stulpelį prieš savo akis“, – dėstė vyras.

Vyras, skubėdamas į avarijos vietą, tikino pats matęs mažiausiai keletą tokių stulpelių.

„Jie buvo pažymėti Waze programėlėje, todėl iš anksto apie juos žinojau, tačiau, jei nebūčiau naudojęsis programėle, galimai ir aš būčiau patekęs į avarinę situaciją. Greitis aplinkkelyje didelis, automobilių srautas taip pat, todėl tiek pamatyti tokį stulpelį, tiek laiku persirikiuoti yra labai sudėtinga. Net ir laiku pastebėjus tokį nedidelį stulpelį, jei gretimoje juostoje važiuoja automobiliai ir persirikiuoti nėra galimybės, vairuotojai priversti staigiai stabdyti, t.y. sudaryti avarinę situaciją. Tada dar nežinojau, kad būtent toks pastatomas stulpelis tapo mano tėčio avarijos priežastimi, bet pagalvojau, kad tai itin pavojinga ir žmonės, taip pažymėję netvarkingus kanalizacijos šulinių dangčius, tikriausiai nepasižymi net vidutiniais protiniais gebėjimais“, – pasakojo jis.

Pirmadienio rytą piko metu į stulpelį vos neatsitrenkė vyro draugė, ji buvo priversta staigiai stabdyti ir rikiuotis į kitą eismo juostą.

„Paskambino itin susijaudinusi ir pasipiktinusi, sakė, kad tai yra ne kas kita, kaip nusikalstamas aplaidumas, atsakingi asmenys turi būti nubausti. Be to, matė, kad vienas automobilis stovėjo su įjungtomis avarinėmis šviesomis, prieš jį buvo numuštas toks stulpelis. Stulpelis, kuris buvo numuštas šeštadienio avarijos metu, kai tėtis atsitrenkė į kito automobilio galą, bet vėliau policininkų vėl pastatytas į vietą, buvo vėl kažkieno numuštas“, – dėstė jis.

Tai yra ne kas kita, kaip nusikalstamas aplaidumas, atsakingi asmenys turi būti nubausti.

Šią situaciją vyras įvardijo kaip „protu nesuvokiamą“ ir tikino, kad važiuojant Vakariniu aplinkkeliu kiekvieną minutę gali įvykti avarija.

„Pažymėtina, kad Vakariniame aplinkkelyje leidžiamas didžiausias greitis Vilniuje, automobilių srautas didelis, todėl tokie stulpeliai yra ne kas kita, kaip sąmoningai pastatytos kliūtys važiuojamojoje kelio dalyje, keliančios didelį pavojų eismo saugumui. Užuot nedelsiant sutvarkę kanalizacijos šulinių dangčius arba bent jau tinkamai, saugiai juos pažymėję (laikini įspėjamieji kelio ženklai; ribojamas greitis ar pan.), atsakingi asmenys pasirenka paprasčiausią, pigiausią, bet kartu ir pavojingiausią sprendimą – viduryje greičiausios Vilniaus gatvės pastatyti stulpelius“, – piktinosi jis.

Kitos galimybės nėra

Vilniaus miesto savivaldybės pateiktame komentare aiškinama, kad įspėjamieji ženklai atsirado dėl sulūžusių šulinių dangčių trečiosiose eismo juostose.

„Greito eismo gatvėse, tokiose kaip Vakarinis aplinkkelis, kuriuo per parą pravažiuoja daugiau kaip 45 tūkst. automobilių, pasitaiko šulinio dangčio ar liuko lūžių. Reikalausime, kad sulūžę šuliniai būtų pakeisti į naujus, atitinkančius projekto reikalavimus. Vilniaus miesto savivaldybei tai nieko nekainuos, nes visiems atliktiems darbams taikomas 5 metų garantinis terminas“, – rašoma pateiktame atsakyme.

Savivaldybė paaiškino ir kodėl aplinkkelyje išvis reikėjo įrenginėti šulinius, kuriuos po to tenka tvarkyti.

Vytauto Šauklio nuotr./Eismas
Vytauto Šauklio nuotr./Eismas

„Aplinkkelio statybos metu buvo peržiūrėti inžinerinių tinklų sprendiniai ir išnaudotos visos įmanomos galimybės inžinerinių tinklų šulinius iškelti į rezervinę eismo juostą. Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo techniniame projekte suprojektuoti 249 inžinerinių tinklų šuliniai, kone pusė jų – 122 – šuliniai suprojektuoti rezervinėje eismo juostoje. Kur nėra rezervinės juostos, pvz., greitėjimo – lėtėjimo juostos, 30 šulinių suprojektuota eismo juostos viduryje.

Vietose, kuriose nėra galimybės inžinerinius tinklus ir jų šulinius suprojektuoti rezervinėje eismo juostoje ir negalima iškelti tinklų į privačius žemės sklypus, o esamos inžinerinės komunikacijos kerta Vakarinio aplinkkelio trasą, inžinerinių tinklų šuliniai suprojektuoti eismo juostos viduryje“, – paaiškino savivaldybė.

Vis dėl to aiškių atsakymų į 15min skaitytojo išsakytus kaltinimus dėl keliamo pavojaus vairuotojams atsakymuose nepateikta.

„Kad vairuotojai laiku pastebėtų avarines vietas ir galėtų išvengti kliūties nesukeldami pavojaus sau ir kitiems eismo dalyviams, savivaldybės įmonė „Grinda“ įpareigota atsirandančias kliūtis atitinkamai paženklinti: aptverti ją įrengiant papildomus kelio ženklus, atitvarus ar gaires“, – rašoma savivaldybės komentare.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius