Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrė klaipėdiečių įpročius kely: rečiau rieda autobusais, dažniau – paspirtukais

Klaipėdos miesto savivaldybė atliktas miesto ir priemiestinių zonų gyventojų keliavimo įpročių tyrimas parodė, kad per penkerius metus visuomeninis transportas neišpopuliarėjo. Netgi priešingai. Tačiau vis daugiau gyventojų kelionėms renkasi paspirtukus. Tokie pokyčiai siejami ir su pandemija.
Klaipėda
Klaipėda / Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Šis tyrimas – galimybė pasitikrinti kaip miestui sekasi siekti ilgalaikių strateginių tikslų susisiekimo srityje.

Kaip žinia, 2018 m. buvo parengtas Klaipėdos miesto Darnaus judumo planas.

Darnaus judumo planu siekiama padidinti svarbiausių miesto taškų pasiekiamumą, integruoti skirtingus susisiekimo būdus, pirmenybę teikiant viešajam transportui, dviračiams, pėstiesiems bei kitoms aplinkai draugiškiems susisiekimo būdams.

Įgyvendinant šį, strateginį miesto dokumentą, tęsiamas pėsčiųjų takų ir šaligatvių tvarkymas bei apšvietimas, plečiamos pėsčiųjų zonos, atnaujinami viešojo transporto autobusai, didinamas jų patrauklumas, plėtojamos dviračių takų, elektromobilių infrastruktūros.

Klaipėdos miesto sav. nuotr./2017-aisiais atliktas tyrimas parodė tokius keliautojų įpročius.
Klaipėdos miesto sav. nuotr./2017-aisiais atliktas tyrimas parodė tokius keliautojų įpročius.

Planuojama miesto ir priemiesčių viešojo transporto sistemų integracija. Įgyvendinus Klaipėdos darnaus judumo viziją 2030-aisiais metais didžioji dalis kelionių uostamiestyje vyktų darniu transportu – dviračiu, pėsčiomis ir viešuoju transportu.

Klaipėdos miesto ir priemiestinių teritorijų gyventojų modalinio kelionių pasiskirstymo pokyčių tyrimas , kurį atliko viešojo pirkimo konkursą laimėjusi Klaipėdos valstybinė kolegija, buvo vykdomas 2022 m. rugsėjo-spalio mėnesiais. Anketą užpildė 1096 Klaipėdos miesto ir priemiestinių teritorijų gyventojai. Gyventojų anketinės apklausos rezultatai buvo naudojami Klaipėdos miesto ir priemiestinių teritorijų gyventojų modaliniam kelionių pasiskirstymui nustatyti.

Pagal 2022 m. apklausos būdu gautus rezultatus matyti, kad 39 proc. klaipėdiečių kasdienėms kelionėms renkasi automobilius, 27 proc. naudojasi viešuoju transportu, 28 proc. vaikšto pėsčiomis ir 6 proc. važinėja dviračiais.

Klaipėdos miesto sav. nuotr./2022-aisiais atlikto tyrimo rezultatai.
Klaipėdos miesto sav. nuotr./2022-aisiais atlikto tyrimo rezultatai.

Palyginus 2022 m. ir 2017 m. gautus rezultatus matoma, kad 3 proc. daugėja gyventojų, besinaudojančių dviračiais kaip susisiekimo priemone.

Tokia pat dalimi (3 proc.) padaugėjo gyventojų, kurie važinėja asmeniniais automobiliais. Remiantis apklausos duomenimis, sumažėjo gyventojų, kurie naudojasi viešuoju transportu bei keliauja pėsčiomis.

„Reguliarūs tyrimai būtini siekiant įvertinti esamą situaciją judant link 2030 metams nustatytų modalumo rodiklių. Viešojo transporto rodiklio smukimas liūdina. 2022 metų pradžioje kelionių skaičių vis dar įtakojo Covid-19 pasekmės, 2022 -ųjų antroje pusėse situacija pradėjo keistis į teigiamą pusę. Laukia iššūkis iki naujų tyrimų 2024-2025 m. neprarasti esamo ritmo, keisti viešojo transporto paslaugos apimtis pagal keleivio interesus, sparčiau adaptuotis prie judėjimo įpročių kaitos“, – apie po apklausos išaiškėjusių tendencijų suvaldymą kalbėjo VšĮ
„Klaipėdos keleivinis transportas“ l. e. p. direktorius Andrius Samuilovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius