Dabar populiaru
Publikuota: 2019 vasario 11d. 16:50

Vairuotojai atsisveikina su „inkilais“: ar nežymėtos policijos „Audi“ turės daugiau darbo?

Greičio matuoklis
Alvydo Opulskio / 15min nuotr. / Greičio matuoklis

Kaip tarė, taip padarė: nuo vasario 11 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija atjungė 139 stacionarius greičio matuoklius, kurie dešimt metų kontroliavo vairuotojus valstybinės reikšmės keliuose. Šiame tekste taip pat rasite išsamią informaciją, kur bus montuojami nauji sektoriniai ir momentiniai greičio matuokliai.

Visuomenė šį sprendimą sutiko dviprasmiškai. Dalis laikosi nuomonės, kad dabar kelių ereliams bus atrištos rankos. Nes didžiausia problema Lietuvos keliuose – pažeidėjų nebaudžiamumas.

Juk pakakdavo pamirksėjimo šviesomis ar navigacijos perspėjimo, kad netrukus privažiuosite greičio matuoklį, ir didelė dalis vairuotojų akimirksniu sumažindavo greitį. Jei ir viršydavo, tai labai nežymiai. Nes bijojo gauti baudą.

Kiti (taip pat ir LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas) tvirtina, kad stacionarūs matuokliai jau morališkai atgyvenę, vairuotojai prie jų pripratę. Todėl 139 „inkilų“ netektis neturės didelės reikšmės eismo saugumui.

LAKD vakuumo nemato, tragedijos nebus

Be to, V.Andrejevo teigimu, dar 2016 m. LAKD nusprendė „inkilus“ keisti modernesnėmis, efektyvesnėmis sistemomis. Viena iš jų – vidutinio greičio matuokliai, sumontuoti 25-iuose ruožuose.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vitalijus Andrejevas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vitalijus Andrejevas

Naujieji vidutinio greičio matuokliai dengia 120 km ruožą. O senieji, stacionarūs, V.Andrejevo teigimu, tik 14 km. Tad, LAKD vadovo teigimu, jau vien tai rodo naujų sistemų naudą.

Kalbėdamas apie momentinius greičio matuoklius (tiesa, ne LAKD, o savivaldybių sumontuotus mieste), V.Andrejevas atkreipė dėmesį, kad kartais prie jų susidaro automobilių spiečius ir galimai kyla daugiau eismo įvykių staiga stabdant vienai iš eismo dalyvių. Pavyzdžiui, Vilniuje ties Vingio parku.

Taigi, LAKD vadovo teigimu, vidutinio greičio matuokliai bus geresnė auklėjamoji priemonė, nes mažins greitį ne kuriame nors viename taške, o visame ruože.

Tiesa, į klausimą, ar vasario 11-osios data buvo pražiūrėta, ar pauzė (kai staiga sumažės veikiančių matuoklių) padaryta sąmoningai, V.Andrejevas tiesiai neatsakė. Tik paaiškino, kad eismo saugumą lemia priemonių visuma, tarp kurių – ir inžineriniai sprendimai (atitvarai, iškilios perėjos ar greičio palaikymo kalneliai, miesto vartai), o ne tik matuokliai.

„Tiesiogiai momentinių greičio matuoklių ir žuvusių skaičiaus tarpusavyje nesiečiau. Tarkime, buvo atvykę kolegos iš Latvijos, jie 2017 m. padvigubino momentinių matuoklių skaičių. Dabar turi 82. Tačiau žuvo 20 žmonių daugiau. Todėl spekuliuoti šių matuoklių tema nederėtų“, – sakė V.Andrejevas.

Jo teigimu, latviams įspūdį paliko vidutinių greičio matuoklių ruožas kelyje „Via Baltica“, nes vairuotojai jame važiavo tvarkingai.

Artūras Pakėnas: žengiame žingsnį atgal

Vairavimo mokyklos „Amplius.lt“ vadovas Artūras Pakėnas situaciją vertina kiek kitaip.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Artūras Pakėnas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Artūras Pakėnas

„O kas tas efektyvumas? Visiškai sutinku, kad eismo saugumą lemia priemonių visuma. Tačiau, iš jos ištraukus vieną grandį, ta visuma gali subyrėti. Todėl, kai sistemoje atsiranda trūkis, tai žengiame žingsnį atgal.

O dėl tos susidariusios pauzės, pateiksiu durų pavyzdį. Jei mano namų durys dabar neefektyvios, tai užsisakiau naujas, kurios atkeliaus po pusės metų. Bet tai nereiškia, kad pusę metų turiu gyventi be durų, savo veiksmus planuoju“, – subtiliai juokavo Artūras Pakėnas.

Pauzės, kai staiga nustojo veikti 139 matuokliai, neturėjo būti.

Specialisto teigimu, pauzės, kai staiga nustojo veikti 139 matuokliai, neturėjo būti.

„Jeigu vertintume matuoklius kaip auklėjamąją priemonę, tai yra ženklas pažeidėjams, kad žengiame žingsnį atgal. Man yra tekę klausytis Stasio Brundzos pasisakymų. Jis yra minėjęs, kad pas mus yra šimtai tūkstančių greičio viršytojų ir pažeidėjų. Todėl negalima teigti, kad greičio matuokliai neauklėja vairuotojų ir jų nepristabdo“, – savo nuomonę išsakė Artūras Pakėnas.

Patikslinsime, kelių policija pernai fiksavo apie 183 tūkst. atvejų, kai buvo viršytas leistinas greitis. Tai pats populiariausias KET pažeidimas Lietuvoje. Iki 70 proc. eismo įvykių mūsų šalyje įvyksta būtent dėl viršyto greičio.

O 2018 m., nors žuvusių ir sumažėjo, kiti du rodikliai – avaringumas ir sužeistųjų skaičius – vėl pradėjo didėti.

Greičio matuoklių ateitis: bus išmanūs ir duos daugiau naudos

V.Andrejevas taip pat teigė, kad iki 2020-ųjų metų bus įsigyta 330 greičio matuoklių, iš kurių 70 bus sektoriniai.

Svarbi LAKD informacija: kur pirmiausiai bus montuojami nauji stacionarūs greičio matuokliai

Svarbi LAKD informacija: kur pirmiausiai bus montuojami nauji vidutinio greičio matuokliai

Mat jie kelių gaidelius priverčia ne tik sulėtinti greitį prieš patį matuoklį, bet ir laikytis leistino greičio visą numatytą greičio ruožą. Mat taip ne tik vykdoma greičio mažinimo prevencija, bet ir yra gera vairuotojų įpročių ugdymo priemonė.

Tačiau ir momentiniai greičio matuokliai bus kitokie, jie atliks žymiai daugiau funkcijų. Pavyzdžiui, matuos eismo intensyvumą, tikrins ar automobilis atlikęs techninę apžiūrą ir pan.

„Vidutinio greičio matavimo sistema ugdo įpročius, ko nedaro momentinis matuoklis. Prie pastarųjų greičio matuoklių vairuotojai puikiai prisitaikė, o ir dažnas automobilis, turintis navigaciją, apie tokius matuoklius įspėja. Todėl kai klausia, ar 139 stacionarūs, ar 50 sektorinių matuoklių, mes sakome, kad geriau turėti tuos 50, kurie apima 120 km ir ugdo mūsų vairuotojus“, – sakė V.Andrejevas.

Policijai darbo (ne)daugės

15min.lt skaitytojo Andriaus nuotr./Policijos „VW Caddy“
15min.lt skaitytojo Andriaus nuotr./Policijos „VW Caddy“

Nors nebelieka ir 11-os nežymėtų kelių policijos „VW Caddy“, kuriuose būdavo slepiamos kameros su greičio matuokliais, V.Andrejevo nuomone, šiame fronte irgi niekas nesikeis – policija juk turi daugybę kitų priemonių. Tarkime, nežymėtus automobilius ir motociklus su moderniais matuokliais.

Todėl, LAKD vadovo teigimu, vairuotojai neliks be dėmesio.

Vis dėlto, kaip 15min sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, jis kol kas nemato poreikio didinti patrulių pajėgų Lietuvos keliuose nustojus veikti matuokliams. Nes policija ir taip dirba gana aktyviai, kad būtų sumažintos skaudžių įvykių galimybės.

Beje, greičio viršijimas vis dar yra viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių, kurių metu nukenčia daugiausia žmonių.

Komentarai: 2

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Mano namas

Gaminkite protingai

Sveikata

Gyvenimas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas