Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki vasario 23 d.: 2018 405 453 32
2017 314 373 19
Publikuota: 2017 vasario 20d. 18:02

„Valdyk slystantį teisingai“: 2. Didelė dalis vairuotojų – keleiviai prie vairo

Vietų, kur galima būtų saugiau treniruotis valdant slystantį automobilį, nėra daug, tačiau bent jau teoriją žinoti verta. O ją perteikti geriausia su „gyvais“ pavyzdžiais – nepatyrusia vairuotoja, automobiliu ir vairavimo instruktoriumi. Tokią trijulę sukomponavo 15min komanda, nufilmavusi tris „Valdyk slystantį teisingai“ serijos vaizdo siužetus. Šiandien pristatome antrąją dalį.

Pirmąją „Valdyk slystantį teisingai“ dalį apie priekiniais ratais varomo automobilio valdymą ir mitus, kuriais mėgsta vadovautis vairuotojai, rasite paspaudę čia.

Antroje dalyje – užpakaliniais ratais varomo automobilio valdymas.

Mažesnį nei 2 metų vairavimo stažą turinti 15min žurnalistė Jurgita Lapienytė sėdo prie „Toyota MR2“ vairo. Tai – pirmoji jos patirtis valdant užpakaliniais ratais varomą automobilį, o pakliuvęs išbandymas ant slidaus paviršiaus – ne pats paprasčiausias.

„Be reikalo sukiojate vairą. Buvote labai teisingai nukreipusi automobilį ten, kur jam reikia važiuoti. Ir po to staiga ištiesinote ratus. Nebūtumėte apsisukusi, jeigu nebūtumėt ištiesinusi ratų“, – mokinės klaidą įvardijo „Lexus“ vairavimo akademijos vadovas Darius Grinbergas.

Tiesą sakant, jaučiuosi kaip išvis nelabai mokanti vairuoti. Dėl to, kad instinktyviai darai vieną, o iš tikrųjų reikia daryti visai ką kita

J.Lapienytei tekęs pratimas – išlaikyti šonu slystantį automobilį taip, kad jis nepradėtų važiuoti tiesiai ir neapsisuktų. Kasdien priekiniais ratais varomą „Opel Corsa“ vairuojančiai merginai tai – nemenkas iššūkis.

„Tiesą sakant, jaučiuosi kaip išvis nelabai mokanti vairuoti. Dėl to, kad instinktyviai darai vieną, o iš tikrųjų reikia daryti visai ką kita“, – pirmuosius įspūdžius pasakojo žurnalistė.

Kita dažna klaida atliekant tokį pratimą – per staigus akceleratoriaus paspaudimas arba atleidimas. Net ir vairuojant teisingai, nejautrus elgesys su akceleratoriumi privers automobilį apsisukti.

VIDEO: Didelė dalis vairuotojų – keleiviai prie vairo

„Instruktorius visąlaik sako į ausį, ką reikia daryti, tu bandai tai suprasti, tačiau instinktai kartais yra kitokie. Labai daug skirtingų impulsų ateina. Ne iš pirmo karto viskas išeina – reikia daugiau laiko. Ką galėsiu panaudoti važiuodama, tai daugiau galvoti, ką darau ir kaip darau. Per valandą ant slidžios dangos važiuoti tikrai neišmoksi, tačiau mąstyti – taip“, – naują patirtį įvertino mergina, pirmaisiais savo vairavimo metais nuvažiavusi net į Italiją.

„Turbūt didžioji dalis vairuotojų yra, kaip mes vadiname, keleiviai prie vairo. Jie važiuoja ten, kur juos veža automobilis, ir galbūt visą gyvenimą taip pravažiuos ir nieko jam neatsitiks – jis taip ir važinės iš darbo į namus ir atvirkščiai. Bet iš tikrųjų pamatėme, jog įgūdžių tikrai trūksta. Nesvarbu, kad tai yra labai slidi danga, bet mes važiavome nedideliu greičiu. Asfaltu važiuojame gerokai didesniu greičiu ir tos pačios klaidos, kurios buvo darytos šiandien, išliko. Netiksliai greitinama, stabdoma, sukama per daug. Jeigu priekiniai ratai pradeda slysti, dar labiau sukama į posūkį, o to reikėtų vengti“, – reziumavo D.Grinbergas, daug metų dirbantis vairavimo instruktoriumi.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas