Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Atšalus orams iš gatvių nyksta išskirtiniai automobiliai

Ar pastebėjote, jog gatvėse vis rečiau tenka pamankštinti kaklą akimis nulydint išskirtinius automobilius? Šaltasis metų laikas ypatingas ne tik tuo, kad jaučiasi šaltukas, bet ir tuo, kad daugelis išskirtinių automobilių savininkų juos „užmigdo“ žiemos miegui.
Selmo „Nissan 180SX“
Selmo „Nissan 180SX“ / Selmo Adomonio nuotr.

Pagrindinė, tačiau ne vienintelė to priežastis – druska, kuri negailėdama naikina automobilio išvaizdą. Entuziastai pasirenka garažą žiemai, nes važinėti snieguotu keliu su išskirtiniu automobiliu pavojinga, dėl padidėjusios tikimybės papulti į eismo įvykį.

Sportiškų automobilių savininkai teigė, kad važinėti su galingu automobiliu šaltuoju sezonu yra nepraktiška ir jį kontroliuoti kelyje yra sudėtinga.

GAZAS.LT pakalbino keletą išskirtinių automobilių savininkų: visi jie vairuoja skirtingus automobilius, bet visus juos sieja bendras žodis – entuziastai. 

Žiemą – viešasis transportas

Pirmasis mūsų pokalbyje – moksleivis Paulius, kuris automobiliais pradėjo domėtis dar prieš 4 metus.  

Pirmasis Pauliaus automobilis jo kieme atsirado prieš porą metų ir jis nėra įprastas – trečios serijos BMW E30, liaudiškai vadinamas „chuliganke“.

Vos tik gavęs automobilį jaunuolis suprato, jog jis nebus „pilka masė“, todėl pradėjo jį modifikuoti. Automobilis buvo visiškai išrinktas ir surinktas panaudojant naujas detales.

Pauliaus „chuligane“ netrūksta ir įmantrių komponentų: 2,5 l darbinio tūrio M50B25 variklis, pakaboje daugelis dalių yra iš poliutetano ir kapralono, sumontuotos „Eibach“ žeminančios spyruoklės, kietinti amortizatoriai, „IRP“ hidraulinis rankinis, „Rokano“ vadinamasis „shortshifteris“, virintas reduktorius, radiatorius nuo naujesnio dyzelinio BMW „trečiuko“, E36, padidintas ratų išsukimas, originalūs „VDO“ matuokliai, o variklio bei bagažinės dangčiai pagaminti iš stiklo audinio. Paulius yra didelis šoninio slydimo gerbėjas, todėl daugelis modifikacijų automobilyje buvo atliktos būtent dėl šoninio slydimo.

Žiemą norisi išsaugoti gerą automobilio kėbulą

Paulius šio automobilio žiemą neeksploatuos dėl begalės dalykų, tokių kaip didelis automobilio garsas, didelės degalų sąnaudos, vietos stoka (automobilyje – tik viena sėdynė) bei dėl sunkaus automobilio valdymo slidžioje kelio dangoje.

Vaikinas vasaros pabaigoje įsigijo dar vieną automobilį – BMW 3 E36 su 2,8 litro darbinio tūrio varikliu. Paklausus, ar tai automobilis žiemos sezonui, jis atsakė, kad šis automobilis taip pat „guls“ į garažą, tik dėl kiek paprastesnės priežasties – kėbulo. Mat šis, gavęs žiemą keliuose barstomos druskos, greitai pradėtų rūdyti. 

Entuziastas juokavo, kad šaltuoju sezonu naudosis viešuoju transportu. Paulius paminėjo, kad atsiradus galimybėms norėtų įsigyti trečią automobilį – kasdieniam naudojimui.

Vaikinas teigė dar nepastebėjęs, jog gatvėse mažiau modifikuotų, stilingų automobilių, bet iš karto pridūrė, jog taip yra dėl to, kad dar nematėme pirmojo sniego.

Pauliaus planai žiemos metu yra „prikelti“ antrajam gyvenimui neseniai įsigytą „kregždę“, o E30 laukia konkretesni darbai – sutvarkyti elektroniką, sulaukti apdailos detalių, įsigyti kitus ratlankius bei atlikti pakeitimus variklio kompiuteryje.

„Subaru“ žiemos nebaisios

Kitas mūsų pakalbintas vaikinas yra vardu Žilvinas, o  jo automobilis – „Subaru Impreza WRX“ ir šis entuziastas automobilį eksploatuoja ištisus metus. 

Žilvino modifikacijų sąrašas yra be proto ilgas, todėl, kaip pats vaikinas trumpai atsakė – automobiliui padaryta viskas, kad būtų pasiekta 400 arklio galių.

Automobilio galingumas žiemą vis tiek nebūtų išnaudotas

Entuziastas teigė, kad eksploatuojant automobilį ištisus metus jis keičia ne tik padangas – vasarą naudojami reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai su spyruoklėmis, kuriuos žiemą pakeičia standartinės „Impreza WRX STI“ dalys. Vaikinas taip pat paminėjo, jog atlieka pakabos geometrijos reguliavimus, naudoja kitus ratlankius. Tiesa, žiemai ir vasarai skirtų ratlankių skersmuo toks pat – talpinti mažesnių nei 17 colių ratų neįmanoma dėl didelių stabdžių. Šaltuoju sezonu taip pat yra panaudojama stiklo audinio variklio bei pavarų dėžės apsauga.

Žilvinas pritarė, kad žiemą išskirtinių transporto priemonių keliuose nėra daug. „Be abejo, modifikuotų automobilių gatvėse mažėja. Net ir standartinius išskirtinius automobilius (pavyzdžiui, „Porsche Panamera“) kai kurie žmonės žiemą stato į garažus ir renkasi labiau šiam sezonui pritaikytus automobilius – visureigius ar kitas keturiais ratais varomas mašinas.“

Žilvinas pridūrė, kad žiemą nėra patogu važinėti galingais automobiliais, ypač kai varoma tik viena ašis – galingumas vis tiek nebus išnaudotas. Paklaustas apie planus modifikuoti „Subaru Impreza“ žiemą, Žilvinas buvo konkretus: „Jis nuolat tobulinamas.“

Druska keliuose atbaido nuo eksploatacijos

Paskutinis mūsų pašnekovas Selmas, kaip ir Paulius su Žilvinu, gyvena Vilniuje, bet jo rankose ganėtinai retas egzempliorius – „Nissan 180SX S13”, kaip entuziastas ironiškai išsireiškė – „tikras šeimyninis ir praktiškas“ automobilis. Selmas ne tik vairuoja išskirtinį automobilį, bet laisvalaikiu fotografuoja bei prižiūri japoniškų automobilių gerbėjų klubo tinklalapį.

Selmo automobiliui atliktai nemažai operacijų – „GP Sport Type-X“ išorės apdaila, „Kouki“ galiniai žibintai, „Kouki“ oro aptakas, „Greddy Gravity Gullflame“ ratlankiai (18 colių skersmens ir net 9,5 colių pločio). Pilnai reguliuojama pakaba, šiek tiek smulkmenų variklio skyriuje, o variklio skyriuje slepiasi CA18DET jėgainė. Selmas paminėjo, jog automobilis skirtas ne šoniniam slydimui, todėl variklio galios jam užtenka, o ir „laužyti“ tokį automobilį jam nekyla noras.

„Nissan“ žiemą taip pat praleis garaže. Nors Selmas ir prisipažino, jog labai norėtų išbandyti automobilį žiemos metu, bet mūsų šalyje naudojamas druskos kiekis yra negailestingas senam ir vertingam automobilio kėbului.

„Žieminis“ automobilis – dešimt kartų pigesnis nei „vasarinis“

Žiemos sezonui Selmas įsigijo kitą automobilį, kurio kaina bene 10 kartų mažesnė nei stilingojo „Nissan“. Selmo „žieminis“ automobilis puikiai atlieka savo funkciją – saugiai veža į darbą, bet pridūrė, jog jis jau laukia daug sniego ir išvykų į miškus.

Išskirtinių automobilių mėgėjas pridūrė, jog sezoninis automobilių pasikeitimas pastebimas tik tiems, kurie domisi automobilių kultūra. Selmas pritarė kito teksto herojaus Pauliaus minčiai, kad išskirtinių automobilių skaičius gatvėse lapkričio viduryje nėra sumažėjęs dėl paprastos priežasties – Lietuvoje dar nesninga.

Modifikacijų žiemos metu sulauks ir „Nissan“, bet Selmo požiūriu, automobiliui nieko ypatingo daryti ir nereikia, todėl pokyčiai bus minimalūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius