-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Audi Q3“ – idealus pavyzdys, kas yra krosoveris

„Audi“ savo krosoverių gamą baigė pildyti 2011-aisiais, kai buvo pristatytas mažiausias gamoje Q3. 2008-aisiais rinkai buvo pristatytas Q5, o dar pora metų anksčiau – Q7. Didžiausias „Audi“ visureigis neseniai buvo radikaliai atnaujintas, o mažiausias Q3 sulaukė pagražinimo – „feislifto“. Didįjį išbandysiu liepos antroje pusėje, o dabar – laikas mažyliui.
„Audi Q3“
„Audi Q3“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.
Temos: 2 Audi „Audi Q3“

„Audi Q3“ vokiečiams tapo staigmena. Gal ne tokia didele kaip 7:1 futbolo stadione prieš Braziliją pernai, bet vis tik staigmena. Nuo 2011-ųjų Q3 visame pasaulyje parduota 400 tūkst. vienetų. Kaip istorijos neturinčiam „premium“ segmento automobiliui, kuriame dideliu praktiškumu kvepia dar mažiau nei nedidele kaina, tai yra geras rezultatas.

Pirmoji to priežastis – Q3 sukonstruotas ant „Audi A3“ platformos. Išvertus į kitą kalbą, Q3 yra geras komforto ir valdymo savybių derinys – pakaba nesako „ė, važiuok iš Kauno“, o priekiniai ratai posūkyje nežviegia „ei, aš tau ne S3“. „Audi Q3“ yra labai gerai kasdieniniam važinėjimui suderintas automobilis – tai justi tiek spaudžiant tolygiai galią paskirstančius pedalus, tiek sukiojant jautrų ir informatyvų vairą. 

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Audi Q3“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Audi Q3“

Žinoma, vertinant per krosoverio, o ne hečbeko prizmę – iki „Audi A3“, lyginant pagal vairavimo malonumą, šiam visureigiui trūksta daug. Tačiau Q3 tam ir yra sukurtas – krosoverio siūloma aukšta sėdėjimo pozicija ir didesnė prošvaisa leidžia rinktis, kas pirkėjui yra svarbiau.

Lietuviams, panašu, svarbesni yra Q3 suteikiami privalumai. Jeigu nuo 2012-ų sausio iki 2015-ųjų birželio į Lietuvos kelius išriedėjo 121 „Audi Q3“ ir 1 „Audi RS Q3“, tai per tuos pačius tris metus šalyje buvo nupirkta tik 14-a naujų „Audi A3“. 

Lyginant su konkurentais, „Audi“ kūrinys populiarumu lenkia visus: tuo pačiu laikotarpiu į Lietuvos gatves išvažiavo 73 nauji BMW X1 ir 105 „Land Rover Evoque“. Prie mažųjų „premium“ visureigių trijulės dar reikėtų priskirti šviežiai pasirodžiusį „Mercedes-Benz GLA“, tačiau šio rezultatus Lietuvoje bus galima įvertinti tik kitais metais.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Audi Q3“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Audi Q3“

Stiprybė – nematoma

Nepaisant to, kad lietuviai iš esmės yra senų „Audi“ automobilių gerbėjų tauta ir todėl visi nauji šios įmonės kūriniai, kad ir kokie jie bebūtų, privalo patikti, Q3 turi ne vieną dalyką, dėl kurio yra išskirtinis visame pasaulyje.

Pirmasis – techninių dalykų, kurie nematomi išoriškai, pasirinkimas. „Audi Q3“ galima rinktis iš trijų skirtingos galios benzininių variklių ir dviejų – dyzelinių. Praktiškai visi jie gali būti suderinti tiek su automatine, tiek mechanine pavarų dėžėmis ir dauguma šių derinių gali būti komplektuojami su dviem arba keturiais varomais ratais.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Audi Q3“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./„Audi Q3“

Be to, kalbant apie „Audi Q3“ neegzistuoja „šitas variklis geras, o ta pavarų dėžė prasta“ ir panašūs posakiai. Kiekvienas į šį mažą krosoverį montuojamas variklis ir visos pavarų dėžės yra nuostabūs inžineriniai kūriniai, kuriuos mielai naudotų kiti gamintojai. 

Galima neabejoti ir geromis „Quattro“ transmisijos savybėmis, tik kad „Audi Q3“ daugiau nei du varomi ratai naudingi ne tiek jau dažnai. Juk tai iš esmės yra hečbekas, kuris bekelėje jaustųsi tarsi į čigonų taborą įmestas lietuvis. Sudėtingiausia, ką jis galėtų atlikti – duobėtas miško kelias, tačiau galėčiau lažintis, kad pusė iš visų pasaulyje parduotų Q3 net ir žvyrkelių nėra matę.

Prie šių savybių pridėkime puikią, kaip ir visuose „premium“ automobiliuose, surinkimo kokybę, malonias „Audi“ vidaus apdailos medžiagas, hečbeko išorinius matmenis, visureigio sėdėseną ir gausime tokį kokteilį, kuriuo visas pasaulis mėgaujasi nuo pat 2011-ųjų. 

Galima neabejoti, mėgausis ir po atnaujinimo. „Land Rover Evoque“ atrodo geriau, BMW X1 valdymo savybės geresnės, o „Mercedes-Benz GLA“ turi daugiau komforto įrangos, tačiau daugelyje kitų sričių nugali „Audi Q3“. Tikėtina, kad šiemet jis liks ir geriausias, ir perkamiausias.

Bandyto „Audi Q3“ techniniai duomenys
Variklis 2.0 TDI (1 968 cm3 su turbina)
Pavarų dėžė 7 laipsnių automatinė, DSG
Transmisija 4 varomi ratai, „Quattro“
Galia 184 AG prie 3 500 – 4 000 aps./min.
Sukimo momentas 380 prie 1 800 – 3 250 aps./min.
0-100 km/val. 7,9 sek.
Maks. greitis 219 km/val.
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) 6,4/4,6/5,3 l/100 km
CO2 emisija 139 g/km, Euro VI
Ilgis/plotis/aukštis 4 388/1 831/1 608 mm
Ratų bazė 2 603 mm
Prošvaisa 170 mm
Tuščio automobilio masė 1 700 kg
Maksimali leistina masė 2 225 kg
Bagažinės talpa 460 – 1 325 l
Padangos 235/55 R17
Kaina 52 683 Eur (vidutinė „Sport“ komplektacija)
Bazinio „Audi Q3“ kaina 29 397 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius