Dabar populiaru
Publikuota: 2020 vasario 2d. 19:45

Automobilis-mįslė: „Pumos“ žvilgsnis, trys cilindrai ir stebuklinga skylutė 80 l šulinyje

Kadaise „Ford Puma“ buvo mažas dviduris sportiškas kupė su keturių cilindrų 1,4 l, 1,6 l arba 1,7 l varikliu. Populiariausios versijos Lietuvoje, kiek pamenu, buvo su 89 AG jėgaine, o galingiausia siekė 100 AG. Modelis buvo gaminamas iki 2002 m. Tad dabar – kiti laikai. Naujasis „Puma“ yra krosoveris su 3 cilindrų varikliu, išvystančiu 95-155 AG. Atrodytų, „Puma“ dar labiau sužvėrėjo? Bet kodėl tik 3 cilindrai?

Suprasti akimirksniu

  • Mažasis krosoveris „Ford Puma“ kadaise buvo dviduris kupė. Dabar jis lygiuojasi į „Nissan Juke“, „VW T-Cross“, „Skoda Kamiq“
  • Kainos Lietuvos rinkai dar neskelbiamos. Bet tikėtina, kad svyruos nuo 18 iki 23 tūkst. Eur.
  • Didžiausias išskirtinumas mažųjų krosoverių klasėje – eksterjeras ir papildoma bagažinės ertmė.
  • Bandytos versijos: su 1l Ecoboost varikliu (125 AG) ir 1l Ecoboost mPHEV (mild hybrid) su 155 AG jėgaine.
  • „Ford EcoBoost“ hibridinę sistemą mild hybrid sudaro 11,5 kW galios starteris-generatorius ir 48 voltų akumuliatorius.
Wikimedia Commons iliustr./Senoji Ford Puma
Wikimedia Commons iliustr./Senoji Ford Puma

Pirmas įspūdis – būtent toks. Didesnis, raumeningesnis, aukštesnis. Ir už pirmykštę „Puma“ (dvidurį kupė), ir už „Fiestą“ („Puma“ visuomet būdavo surenkama ant „Fiesta“ bazės). Taigi, jei visai paprastai, krosoveris „Puma“ turi 3 cm aukštesnę prošvaisą, o priekinės sėdynės taip pat įtaisytos dar 3 cm aukščiau. Rezultatas: vairuotojo akių lygis – iš viso 6 cm aukščiau.

Marketinginiuose tekstuose apie kiekvieną automobilį galima rasti galybę pagyrų. Na, kone kiekvienas gamintojas randa aspektų, pagal kuriuos yra geriausias klasėje. Vartotojams belieka nuspręsti, ar jiems to reikia. Pusantros dienos pagainiojęs „Pumą“ kalnų keliais, aš pažvelgsiu labai vartotojiškai. Kas patiko, o kas gal ir nelabai.

Ford Puma duomenys
Ford Puma duomenys

Tačiau, šiek tiek užbėgdamas į priekį, atversiu kortas: nepaisant mano išsakytų pastabų, šį modelį ramia sąžine siūlyčiau į „Metų automobilio“ dešimtuką.

Šį modelį ramia sąžine siūlyčiau į „Metų automobilio“ dešimtuką.

Pirmas įspūdis: sumažintas XCeed

Taip, šis modelis išlaiko ankstesnės „Pumos“, gamintos iki 2002 m. stilistiką. Tačiau, jei atvirai, man tai yra šiek tiek siauresnis „Kia XCeed“ variantas (nors gamintojai lyginasi su „VW T-Cross“ ir net „Mercedes Benz CLA“). Kitaip tariant, inžinieriai laikėsi sprendimo pernelyg neiškelti stogo linijos į viršų, išlaikyti dabar madingą lenktą atbrailą – kad automobilis atrodytų sportiškas. Tuo pat metu padidino prošvaisą ir kilstelėjo sėdynę.

Jis taip ir atrodo – lyg puma, pasirengusi šuoliui į priekį.

Tačiau dėl šios priežasties yra ankštesnis nei „Škoda Karoq“, „VW T-Cross“ ir KIA „XCeed“.

Tikslus ir nuspėjamas

Valdymas. Tai – automobilis tikriems vairuotojams, mėgstantiems tiksliai įvažiuoti į posūkį. Nes, manyčiau, didžiausias „Ford“ privalumas visais laikais buvo ir tebėra tikslus vairas bei puiki pakaba.

Krosoveris „Puma“ yra kietesnis už savo prancūzišką konkurentą „Renault Captur“, bet nebilda taip, kaip „T-Cross“. Man pakaba pasirodė labai gerai subalansuota ir Vokietijos, ir Ispanijos, ir Lietuvos keliams.

Beje, teko bandyti dvi versijas. Kiek paprastesnę 1l Ecoboost 125 AG „Titanium“ (bet su masažinėm sėdynėm...) ir stilingesnę 155 AG „ST line“ su hibridine jėgaine (nuotraukose – mėlynos spalvos). Ši, stilingesnė versija turi dar ir didesnius ratus (19 colių) bei apauta „Goodyear Eagle F1“ padangomis. Kaip ji laikosi posūkiuose – pasaka!

VIDEO: New crossover Ford Puma

Varikliai: mažai cilindrų, bet daug arklių

Bet yra ir tamsioji Mėnulio pusė. Nuo 2020 m. įsigaliojo nauji ES aplinkosaugos reikalavimai. Tad kiekvieno gamintojo ES užregistruojamų automobilių CO2 taršos vidurkis negali viršyti 95 g/km. Antraip reikia mokėti baudas, o tai didina automobilių kainas.

Todėl „Ford Puma“ 1 l Ecoboost variklius – ir paprastus ir mHEV (mild hybrid su mažyčiu 48 V akumuliatorium ir 11,5 kW starteriu-generatoriumi) – reikėtų vertinti atsargiai. Burzgia agresyviai. Yra politiškai teisingi. Bet vangūs.

Tiesa, sustojus sankryžoje nejuntamai išjungia variklį ir vėl jį įjungia – ši funkcija veikia labai sklandžiai.

Žinoma, prie tricilindrių variklių greitai priprasime. O, jei „Pumą“ gainiosime mieste, neišlįsdami į kelius, kuriuose reikia šumacheriškų lenkimų, šis automobilis tiesiog atliks savo tiesioginę funkciją. O tos 125 ar 155 AG? Na, aš skirtumo nepajutau. Lygiai taip pat nepajutau elektros pagalbos startuojant.

Skirtingai nei bandydamas naują 8-os kartos „VW Golf“: keturių cilindrų benzininis ir benzininis mild hybrid važiuoja tikrai skirtingai, ypač startuojant jaučiasi elektros impulsas. O „Puma“ atveju tokio skirtumo nejutau. Beje pagal oficialią statistiką, automobilis iki 100 km/val., priklausomai nuo jėgainės, įsibėgėja nuo 9 iki 11,9 sek.

O patys gamintojai skirtumą tarp „Puma“ paprasto variklio ir pastiprint hibridine jėgaine aiškina taip:

Ford Puma duomenys
Ford Puma duomenys

Iki vasaros salonus turėtų pasiekti ir modeliai su dviejų sankabų automatinėmis transmisijomis. Bus ir dyzelinė versija.

Taip pat nustebau, kad bent jau kol kas siūloma tik automobilio versija su mechanine 6 pavarų dėže. Tiesa, iki vasaros salonus turėtų pasiekti ir modeliai su dviejų sankabų automatinėmis transmisijomis. Bus ir dyzelinė versija.

Variklį reikia gręžti

Degalų sąnaudas taip pat sunku lyginti. Gamintojai deklaruoja vidutiniškai 4,2-4,6 l/100 km (NEDC režimu) ir 5,4-6,2 l/100 km (WLTP režimu). Atitinkamai – CO2 emisija 96-106 g/km (NEDC) ir 126-141 g/km (WLTP) režimu.

Mes su kolega bandymų metu labai sunkiai tilpome į 8 l/100 km, o CO2 emisiją galima tik nuspėti.

Sūkiai nejučia pakyla aukščiau 3000 aps./min. padalos, ir nelabai čia ką pakeisi.

Tokios sąnaudos todėl, kad, norint važiuoti smagiai, variklį reikia gręžti. Sūkiai nejučia pakyla aukščiau 3000 aps./min. padalos, ir nelabai čia ką pakeisi.

Tik ar tikrai tokie kompromisiniai varikliai saugo mūsų aplinką, jei norisi spausti ir spausti? Ir nuolat važiuoti SPORT režimu.

Kita vertus, ir vėl sau tyliai mintyse teisinu gamintojus: ar tikrai tie keturi cilindrai būtini visuose modeliuose? Juk ne į Le Maną važiuojame tokios klasės krosoveriais, o į darbą arba parduotuvę.

Erdvė ir ergonomika

Skaitmeninis 12,3 colių prietaisų skydelis, didelis 8 colių liečiamas ekranas, visos iš „Focus“ atkeliavusios pagalbinės sistemos (netgi galinčios pranešti apie kliūtį kelyje) – visa tai yra gerai ir patogu.

Bet trūkumas – vairuotojas ir šalia sėdintis keleivis baksnoja vienas kitą alkūnėmis. O, norint pasiekti prie rankinio stabdžio paslėptus važiavimo režimų mygtukus, reikia nukreipti žvilgsnį žemyn, kad pataikytum paspausti ten, kur reikia.

Gale yra sočiai vietos atsisėsti dviems, tačiau, kaip minėjau, lenkta stogo linija atima dalį erdvės.

Papildomi 80 l – erdvė jūsų fantazijai

Na, ir desertas. Manau, socialiniuose tinkluose netrukus ims sklisti linksmi pasiūlymai, kaip teisingai panaudoti specifinę „Puma“ bagažinę. Nes po pagrindiniu reguliuojamo aukščio dangčiu, atsarginio rato vietoje, yra gilus „šulinys“. O jo dugne – kamščiu užkemšama skylė.

Į tą papildomą 80 l ertmę dugne telpa dvi didelės kuprinės. Bet gali tilpti ir didelis gėlės vazonas, šašlykinė... O galima į jį tiesiog prileisti vandens ir parsivežti namo gyvą žuvį.

Galima į jį tiesiog prileisti vandens ir parsivežti namo gyvą žuvį.

Ir nors pagrindinė automobilio kūrėjų mintis, ko gero, buvo – galimybė išplauti bagažinę vandens srove, išleidžiant vandenį pro ertmę dugne, mes išbandėme ir dar vieną tokios konstrukcijos privalumą – automobilio bagažinė virto golfo duobute. Pasižiūrėkite, viskas aiškiai išdėstyta filmuotame pasakojime:

Komentarai: 3

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai
Sergu atsakingai

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas