Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Daugiau nei 4 priežastys, kodėl verta rinktis hibridinį „Toyota RAV4“

Hibridiniai automobiliai skinasi kelią į vis naujus segmentus. Kompaktinio dydžio hečbekai („Toyota Prius“, „Honda Jazz“) jau nieko nebestebina, prieš keletą metų atsirado ir hibridiniai reprezentaciniai sedanai („Lexus LS600h“, „Porsche Panamera“), o visai neseniai – ir dideli visureigiai („Porsche Cayenne“). Dabar atėjo laikas krosoveriams. Vienas pirmųjų tokių egzempliorių – „Toyota RAV4“.
Hibridinis „Toyota RAV4“
Hibridinis „Toyota RAV4“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Naujos kartos „Toyota RAV4“ pasirodė prieš trejus metus, o šiemet pristatomas jo atnaujinimas – „faceliftas“. Kuo jis kitoks? Iš principo, mažai kuo: atsinaujimo krosoverio išorė, pakito komplektacijos bei atsirado nauja hibridinė jėgainė, paversdama RAV4 pirmuoju tokio dydžio hibridiniu visureigiu pasaulyje.

Mitai ir realybė

Pirmą realesnį RAV4 hibrido bandymą atliko Benediktas Vanagas. Jis sakė, kad mieste nesunkiai „telpa“ į penkis litrus degalų ir kad RAV4 netrūksta galios. Bent jau taip teigė pristatančiame vaizdo siužete. Ar tuo galima tikėti, spręskite patys: nors B.Vanagas yra geras vairuotojas, tačiau jo teiginiams įtaką daro reklaminiai saitai su „Toyota“. Šių teiginių tikrumu nusprendžiau įsitikinti pats.

Apie degalų sąnaudas. Vos paėmus bandomąjį RAV4, teko pasivažinėti automagistrale, kur mažesnių nei 10 l/100 km degalų sąnaudų automobilio borto kompiuteris nerodo. Po automagistralės išbandžiau ir kitus kelius, tad galima konstatuoti – 10 litrų riba pasiekiama tik lekiant 130 km/val. Tuo tarpu 90 km/val. – 7 litrai. Nieko stebuklingo, bet kuris krosoveris gali tiek „valgyti“.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Hibridinis „Toyota RAV4“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Hibridinis „Toyota RAV4“

Tačiau mieste įvyksta keletas įdomybių. Kuo didesnė eismo spūstis, tuo RAV4 ekologiškesnis. Mieste išties nėra sunku „tilpti“ į 6 litrus šimtui kilometrų, o 8 litrų sugebėtų neviršyti nebent ekonomišką vairavimą su NASA technologijomis siejantis pilietis. 197 AG turinčiam 1,6 tonos sveriančiam keturiais ratais varomam visureigiui tai nėra blogi skaičiai.

„Toyota“ deklaruojami skaičiai – 5 l/100 km mieste ir užmiestyje. Tokius duomenis pasiekti nėra neįmanoma, tačiau ir patekti į „Playboy“ vakarėlį nėra neįmanoma. Tereikia „truputį“ pasistengti, tačiau ne visi žino, kaip. Pavyzdžiui, iš vietos pajudėti taip lėtai, jog jus lenktų dviračiu įsibėgėjantis žmogus.

Ar RAV4 užtenka galios? Į šį klausimą atsakyti dar lengviau – taip. Nuo 0 iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 8,3 sek. Sedanui tai nebūtų įspūdingas skaičius, tačiau krosoveriui – daugiau nei puiku.

Galia – gerai

Daug ankstesnių hibridų susidurdavo ne tik su nelogiškų degalų sąnaudų ir mažos galios problema, bet ir su maža erdve salone ir bagažinėje. Pastaraisiais metais bent jau „Toyota“ šią problemą išsprendė: tiek „Auris“, tiek „Yaris“ hibridų salonai yra tokie pat erdvūs kaip turinčių benzininius variklius, o bagažinės – nežymiai mažesnės. Analogiškai ir su RAV4. Salonas čia praktiškai nenukentėjo, o bagažinė sumažėjo nuo 543 iki 509 litrų.

Kaina? Hibridas RAV4 yra 2-4 tūkst. eurų brangesnis už analogiškos komplektacijos automobilį su benzininiu varikliu. Už tai gaunami 45 AG didesnė galia, pora litrų šimtui kilometrų mažesnės degalų sąnaudos bei apie aplinkosaugą galvojančio žmogaus įvaizdis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Hibridinis „Toyota RAV4“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Hibridinis „Toyota RAV4“

Verta? Taip. Net jeigu ekologiškas įvaizdis neįdomus, šis RAV4 yra įdomus vien dėl didesnės galios. O faktas, kad vardan didesnės galios nereikia aukoti degalų sąnaudų, salono erdvės bei kitų dalykų, yra nuostabiai smagus.

Kita priežastis – RAV4 jėgainių nykumas. Jų, be hibridinės, tik dvi – 152 AG dyzelinė ir 143 AG dyzelinė. Benzininiai „Toyota“ varikliai pastaraisiais metais nežavi adekvačiu galios ir degalų sąnaudų santykiu – panašu, kad gamintojas labai toli nuėjo į ekologiškumo pusę, už stipresnį akceleratoriaus paspaudimą kertantis grėsmingomis degalų sąnaudomis. O dyzelinę galima rinktis tik su mechanine pavarų dėže ir dviem varomais ratais.

Konkurentų čia nėra labai daug. Ne todėl, kad krosoverių pasiūla būtų maža – priešingai, ji labai didelė. Tiesiog jeigu žmogus ieško „Toyota“, tai jis paprastai nenori KIA ar „Nissan“. Bet kuris „Toyota“ pardavėjas besididžiuodamas atsakys, jog šių automobilių pirkėjai yra ištikimiausi vienai markei. Todėl apie RAV4 svarstančiam žmogui „KIA Sportage“ arba „Nissan Qashqai“ vargu ar įsiūlysi. Nors bent į kainoraštį akį užmesti reikėtų kiekvienam.

Bandyto „Toyota RAV4“ techniniai duomenys
Variklis 2,5 l benzininis ir elektrinis
Pavarų dėžė Automatinė, bepakopė
Galia 197 AG
Sukimo momentas 206 Nm
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) 4,9/5,0/4,9 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 115
Maksimalus greitis 180 km/val.
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. 8,3 sek.
Ilgis/plotis/aukštis 4 605/1 845/1 705 mm
Ratų bazė 2 660 mm
Masė 1 615 kg
Maksimali leistina masė 2 205 kg
Bagažinės talpa 509 l
Kaina 37 270 Eur („Premium Plus“ komplektacija)
Bazinio automobilio kaina 23 230 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius