-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geras tapo dar geresniu (naujo BMW 3 sedano bandymas)

Pamirškite visas legendas apie BMW markės automobilius. Pamirškite net tai, kad, statistiškai, BMW vairuotojai dažniausiai pažeidžia kelių eismo taisykles. Pamirškite ir savo kaimyną, kuriam visi automobiliai geri, išskyrus BMW (jis, tikėtina, vairuoja „Citroen“). Susikoncentruokime į vieną klausimą – ar naujos kartos 3 serijos BMW sedanas yra geresnis automobilis?
GAZAS.LT išbandytas 3 serijos BMW sedanas
GAZAS.LT išbandytas 3 serijos BMW sedanas / Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr.
Temos: 2 BMW BMW 3 serija

Praeitos kartos modelis, kaip ir kelios kartos gamintos prieš jį, tapo geriausiai parduodamu automobiliu „premium“ segmente. Būkite tikri,  tam yra priežastis: ypač aukšta surinkimo kokybė, puikūs varikliai, nuostabios valdomumo savybės ir gausus modelių pasirinkimas. Bavarai siūlė sedaną, universalą, kupė ir kabrioletą. Nuo vienatūrio susilaikė. Štai toks buvo 3 serijos kelias į sėkmę. Tiesa, nepamirškime ir visus pakerėjusių „M“ serijos modelių...

Ar naujasis 3 serijos sedanas pratęs puikias tradicijas? Išbandžiau sedaną ir galiu pasakyti – jis dar geresnis. Jei kitų kėbulo tipų „trečiukus“ bavarai pagamins tiek pat geresnius už modelius, kuriuos jie keičia – bijau, kad „M“ kupė gali tapti vienu geresnių automobilių pasaulyje. Bet grįžkime prie sedano, kurį jau teko pačiupinėti.

Sukurtas komitete

Vienu žodžiu papasakoti apie naujo 3 serijos BMW sedano išvaizdą sunku. Galiu įsivaizduoti, koks sunkus buvo dizainerių darbas. Geriausiai parduodamo šios markės automobilio išvaizdą kardinaliai pakeisti rizikinga. Neduok Die visi pabėgs į „Audi“ ar „Mercedes-Benz“ stovyklą! Taigi, apsiribota mažais, bet modernumo ir dinamikos suteikiančiais akcentais. Kad ir nauji žibintai. Rodos, paprasti kituose BMW matomi žibintai, tačiau vidiniais kraštais jie susijungia su firminėmis inkstų formos radiatoriaus grotelėmis ir paverčia šį 3 serijos sedaną kiek panašiu  į technologiškuosius „i“ serijos modelius. Galiniai žibintai, tuo tarpu, paimti iš dėžės su užrašu „naujoviškų BMW žibintai“. Ten pat žibintus ima ir 5 serijos sedano, ir X3 krosouverio surinkėjai.

Kėbulo linijos ramesnės. Gaila, joms trūksta emocijos.

Kėbulo linijos tarytum tęsia Chriso Bangle sukurto BMW dizaino temą (geriausias pavyzdys E60 5 serijos sedanas), tačiau jos ramesnės, ne tokios aštrios. Gaila, mano nuomone joms trūksta ekspresijos. Trūksta šiandien ir tikrai truks po dešimties metų, kai šimtai tokių automobilių pasipils skelbimuose... Tikėkimės, kad kupė bus ryškesnė ir patenkins ryškesnio dizaino ieškančių pirkėjų apetitą.

Visus akcentus sudėjus į krūvą, 3 serijos sedanas atrodo dailiai, dinamiškai, techniškai. Žiūrint į stovintį automobilį jauti, kad jis yra saugus, tvirtas, patikimas ir ties 200 km/h jis bus stabilus. Spėju, toks ir buvo dizainerių užmanymas – stiliumi suteikti šiam modeliui „premium“ jausmo. Bet jausmo, kad jis yra unikalus, pagamintas tau – nėra. Jis, be jokios abejonės, sukurtas kažkokios darbo grupės, patvirtintas komiteto.

21-o amžiaus interjeras

Štai interjero darbo grupė tikrai nusipelno pagyrų. Net nekalbėsiu apie tai, kad prietaisai puikiai išdėstyti, sėdėjimo pozicija 1,90 m. ūgio vairuotojui ideali, sėdynės tolimose kelionėse nevargina, bet ir posūkiuose dirba savo darbą laikydamos tave už šonkaulių. Tokius vadovėlinius dalykus BMW išmoko mintinai ir vykdo juos dešimtbalėje skalėje mažiausiai devynetui. Yra ko kitiems pasimokyti.

Gamintojo nuotr./BMW 3 serijos sedanas
Gamintojo nuotr./BMW 3 serijos sedanas

Pagyrų vertos dešimtys smulkmenų. Tarkime, greičio palaikymo sistemos indikacija, kai spidometre ties pasirinktu greičiu užsidega maža lemputė. Gyriau šią smulkmeną, kai rašiau apie 1 serijos hečbeką. Tai puikus malonios smulkmenos pavyzdys. Dar verta paminėti panaudotas medžiagas. Jei pasirinksite automobilį su medžio imitacija, BMW pasirūpins, kad tai būtų (ar bent jau atrodytų kaip) pats geriausias medis pasaulyje. Jei pasirinksite odinį saloną, jausitės lyg sėdėdamas ant pačios geriausios odos. Ir būkite ramūs – naudojama oda nėra nudirta nuo kokio gyvūno, čia naudojamas kokybiškas pakaitalas.

BMW visai neblogai sutvarkė savo firminę „iDrive“ sistemą. Meniu sudėlioti logiškai, informacija atvaizduojama kokybiškai ir gražiai. Centriniame porankyje įrengtas USB lizdas priims viską, ką tik jungsite – mobilų telefoną, atminties raktą ar „iPod“ grotuvą. Viską valdysite visai po ranka, ties pavarų perjungimo svirtimi esančiu jungikliu. Jis atrodo painiai (mygtukų bent 15), tačiau yra greitai perprantamas.

Tiesa, kad jau atsidūrėme ties pavarų perjungimo svirtimi, reikia pakalbėti ir apie ją. Nesutinku su BMW inžinieriais, kurie pavarų perjungimo svirtį padarė, sakykime, elektroninę. Tarkime, pasirinkti „P“ padėčiai reikia spausti mygtuką. Norėtųsi tiesiog nustumti svirtį į „P“ vietą ir būti ramiam, kad automobilis ramiai stovės paliktas. Paprastų dalykų komplikuoti nereikėtų.

Variklis ir aštuonios pavaros

Paspaudus „Start“ mygtuką, subruzda mano bandytame automobilyje sumontuotas 2,0 litro turbodyzelinis keturių cilindrų motoras. Tikėtina, kad toks motoras bus pats populiariausias pasirinkimas. O kaip kitaip – naudodamas vidutiniškai vos 5,8 l/100 km kuro, jis suteikia 184 AG galią. Tas pats motoras siūlomas ir su „EfficientDynamics“ technologijomis (geresnės – 5,2 l/100 km – kuro sąnaudos, mažesnė – 163 AG – galia). Bet ką jau čia taupysi...

Aštuonios automatinės pavaros... Mieliau po ranka turėčiau šešias mechanines.

Prieš tariant kelis žodžius apie variklį, reikia paminėti, kad į mano bandyto sedano galinius ratus jis galią siunčia per naują aštuonių laipsnių automatinę pavarų dėžę. Tai klasikinė automatinė pavarų dėžė, jokių dvigubų ar robotizuotų sankabų. Viskas su ja gerai – pavaras jungia sklandžiai tiek aukštyn, tiek žemyn. Smagu, kad kai reikia ji geba dirbti labai greitai. Beje, kad aštuonios pavaros yra labai daug supranti tik jas junginėdamas pats. Palik šį darbą „automatui“ ir tikrai nejusi kokia pavara šiuo metu važiuojama. Tai labai sklandūs procesai, deja, jų metu nesijauti labai jau geru vairuotoju. Bandydamas važiuoti kiek sportiškiau visad pagalvodavau, kad mieliau po ranka turėčiau šešias pavaras, o po kaire koja – sankabos pedalą.

Keli žodžiai apie variklį: pakankamai galingas ir pavydėtinai lankstus (maksimalus sukimo momentas pasiekiamas prie 1750 aps/min.). Jis puikiai dera su pavarų dėže. Jokiais atvejais nepajusite sukimo momento trūkumo. Ir jokių turbo duobių – šią atgyveną su visomis užuominomis BMW seniai išgyvendino. Jie gamina puikius dyzelinius variklius ir spėju, kad prieš kelias dienas pristatytas naujas šešių cilindrų dyzelinis variklis su trimis turbinomis bus toks pats rafinuotas. Tik gerokai galingesnis. Beje, rafinuotas – tinkamiausias žodis apibūdinti ir šiam 320d modifikacijoje montuojamam varikliui.

Ašis varo, ašis suka

Kas vyksta tuose keliuose kvadratiniuose centimetruose, kuriais automobilio padangos liečiasi su asfaltu, automobilis per vairą praneša tiesiai vairuotojui į pirštų galiukus. Man patinka galu varomi automobiliai, nes ašys yra puikiai pasidalinę funkcijomis. Galiniai ratai varo automobilį ir galią jiems gali reguliuoti akseleratoriaus paspaudimu, o priekiniai – suka automobilį ir tai gali reguliuoti vairu. 3 serijos sedanas yra krestomatinis pavyzdys, kad tai – sėkmingas receptas. Vairuodamas kiekvieną akimirką žinai kaip sekasi automobiliui – ar kelias yra slidus, ar priekiniai ratai neslysta ir kiek dar galios gali išsiųsti į ratus. Sunku nupasakoti žodžiais, bet jautiesi visu šimtu procentų atsakingas už automobilį, o jis – šimtu procentų atsakingas už tave.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./GAZAS.LT išbandytas 3 serijos BMW sedanas
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./GAZAS.LT išbandytas 3 serijos BMW sedanas

Nepaneigsiu, kad elektroninės stabilumo ir antipraslydimo sistemos yra jaučiamos ir pasirengę bet kada tarti savo žodį. Tikiu, kad pasaulyje yra daug vairuotojų, kurie puikiai susitvarkytų ir be jų, tačiau 99 proc.  yra visai kitokie. Nieko neįžeidžiant, reikia įvertinti dar ir tai, koks yra tipinio BMW vairuotojo charakteris... Šios sistemos čia yra labai reikalingos.

Vienas geresnių pakabos testų Lietuvoje – kelias Vilnius-Utena. Betoninis greitkelis, sukurtas, kad sovietiniai aviacijos aparatai turėtų kur leistis, jei oro uostai būtų susprogdinti, pačius prabangiausius automobilius priverčia ir barškėti, ir bildėti. 3 serijos sedanas sukurtas kitokiems keliams ir tai labai jaučiasi. Kiekvieną betono plokščių sudūrimą jaučiau rankomis, kojomis ir užpakaliu. Bet visai nesvarbu, kad „Dacia Duster“ čia susitvarko geriau – recepto kaip pagaminti ir posūkiuose užtikrintai važiuojantį ir visokias duobes suvalgantį automobilį nėra. Turi rinktis arba viena, arba kita. BMW prioritetai, mano galva, yra teisingi. Tik nesitikėkite stebuklų.

Lai neatbaido kaina ir ženklelis

Sudėliojus visus taškus ant „i“, reikia pripažinti, kad naujasis 3 serijos BMW sedanas yra geresnis automobilis. Labai nedaug trūksta, kad jį būtų galima pavadinti puikiu. Trūksta tik šiek tiek charakterio. Kai bus pristatyti likę kėbulo tipai, 3 serijos modelių gama, su silpnais ir galingais benzininiais, galingesniais už mano išbandytą dyzeliniais varikliais, pataikys kiekvienam pirkėjui. Galėsite užsisakyti ir dyzelinį kabrioletą, ir ypač galingą universalą. Kas gali nepatikti? Tik kaina ir ženklelis.

Dyzelinio 320d modelio sedano kainos Lietuvoje prasideda nuo 122 tūkst. Lt. ir tai dar nepradėjus automobilio komplektuotis pagal savo norus. Juk reikia ir navigacinės sistemos, ir „metalic“ dažų, ir ratlankių didesnių... Būkite pasiruošę į saloną atsinešti bent 150 tūkst. Lt.

Išsiruošėte pirkti BMW 3 sedano? Pasiimkite su savimi bent 140 tūkst.

Kitas pasirinkimas – 328i benzininis modelis yra dar brangesnis, jo kaina startuoja nuo 129 tūkst. Galingiausias 335i modelis su puikiu trijų litrų „twin-turbo“ varikliu (jis montuojamas ir į 1 serijos „M“ kupė) – nuo 158 tūkst. Ech, reikia labai jau storos piniginės.

Pusiau gera žinia, kad BMW greitu metu siūlys kelis variklius ir ne tokiems turtingiems. Bus ir 316d dyzelis, ir 318i benzininis modelis. Tačiau ir paties kukliausio modelio kainos prasidės labai arti šimto tūkstančių.

Viena vertus, BMW kainodara varo į neviltį, kita vertus, konkurentų kainos yra beveik identiškos. „Mercedes-Benz“ jau sulaukė daug kritikos už aukštas C klasės kainas, o „Audi A4“, nors ir būdamas keliais tūkstančiais pigesnis, standartinėje komplektacijoje yra kuklesnis. Tiesą sakant, visi jie kainuoja tiek pat, t.y. „labai daug“.

Kas liečia tą BMW ženklelį, jei esate šios markės gerbėjas, jums jis, be abejo, nemaišys. O jei ne – paklausykite mano patarimo ir tiesiog nekreipkite į jį dėmesio. Nes jei nuo pirkimo jus atbaidys tik tai – būsite kvailas nepirkdamas šiaip jau labai gero automobilio. O ir bloga aura nuo BMW automobilių po truputį dingsta. Teko girdėti, kad štai Didžiojoje Britanijoje vietą po šia „saule“ po truputį užima „S“ serijos „Audi“ automobiliai...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius