-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Goodyear EfficientGrip Performance“ padangos testai – kai naujasis EU lipdukas informacijos pateikia per mažai

Naujasis EU patvirtintas padangos lipdukas gerokai paprastino padangų įsigijimo procedūrą. Nuo šio sezono pirkėjai tiksliai žino kaip jų padanga stabdys šlapiame kelyje, kiek padės sutaupyti kuro ir kiek skleis triukšmo. Tačiau tai tik trys kriterijai, ir, mūsų nuomone, net ne patys svarbiausi. „Goodyear EfficientGrip Performance“ padangų testų metu tai pastebėjome savo kailiu.
„Goodyear“ bandymų stotis ant Viduržemio jūros kranto
„Goodyear“ bandymų stotis ant Viduržemio jūros kranto / „Goodyear“ nuotr.

Pagalba EU pirkėjui

Pagal naują EU schemą, padangų gamintojai patys privalo įvertinti savo padangų savybes trijuose minėtuose scenarijuose – stabdymas šlapiame kelyje, pasipriešinimas riedėjimui ir skleidžiamas garsas. Paprastai šie testai vyksta poligonuose, lyginant rezultatus su etalonu – EU patvirtintais rezultatų rėmais, pagal kuriuos suteikiama teisė ant lipduko žymėti A, B ar prastesnes raides. Ir, skleidžiamo garso atveju, piešti didelį arba mažą garsiakalbį.

Šiuos kriterijus pamatuoti pakankamai paprasta – stabdymas atliekamas poligonuose su automobiliuose sumontuota automatine stabdymo sistema, kuri pati nuspaudžia stabdžių pedalą reikiamu metu. Tada jau ir su liniuote gali pamatuoti kur automobilis sustojo. Be abejo, numatytas ir vandens kiekis ant asfalto dangos, ir automobilio svoris. Visi parametrai įtraukiami, o rezultatai skirtingai interpretuojami skirtingo dydžio padangoms.

EU komisijos nuotr./EU patvirtintas padangos sąvybių lipdukas
EU komisijos nuotr./EU patvirtintas padangos sąvybių lipdukas

Pasipriešinimas riedėjimui matuojamas specialaus stendo pagalba, o praktiškai jį įvertinti galima du identiškus automobilius, tarkime, su A ir E indeksais, paleidus „laisvu bėgiu“ riedėti nuo kalnelio. Įsibėgėjęs greičiau turi ekonomiškesnes padangas. Paprasta kaip du kart du.

Decibelus matuoti dar paprasčiau. Pridėkite jautrų mikrofoną ir gautas skaičius bus visi jūsų rezultatai. Tik turėkite galvoje, kad matuojamas ne automobilio salone jaučiamas triukšmas, o garsas, automobiliui pravažiavus pro mikrofoną. EU rūpi ne jūsų diskomfortas, o, vadinama, garso tarša, kuri ypač aktuali didmiesčiams.

Tai štai kaip EU reglamentavo padangų lipduko klausimus. Ar tokią sistemą galima apgauti? Tikrai taip. Pigesnių padangų gamintojai, kurie nebijo rizikuoti savo prekės ženklo patikimumu (tarkime, „Made in China“ padangos „Tirebest“ ar pan.) gali klijuoti kokius tik nori lipdukus ir laukti kol juos pagaus atsakingos tarnybos. Gaus baudos. Bet tokiu atveju bus sukurtas kitas prekės ženklas ir tos pačios „melagės“ padangos bus parduodamos ir toliau. Likučiai išvežti už EU sienų ir parduoti.

Tačiau didieji padangų gamintojai – „Goodyear“, „Continental“, „Michelin“ ar „Pirelli“ – tikrai nerizikuos meluoti. Dešimtmečius kurtos įmonės savo prekės ženklą vertina ypač atsakingai. Ypač, kai jos visos parduoda tiesiog juodus apvalius gumos gabalus, kuriuos pirkėjai paprastai perka, vadovaudamiesi vienu kriterijumi – patinka/nepatinka.

Viena padanga – dešimtys kriterijų

Bet trys kriterijai apie padangą pasako labai nedaug. „Goodyear“ padangų ekspertai teigia, kad labai nedideliais ištekliais galėtų sukurti padangą, kuri testuose surinktų tik dešimtukus ir vitrinose puikuotųsi su AAA reitingo lipdukais. Bet gera padanga yra gerokai sudėtingesnis dalykas, nei trys raidės ir trys parametrai.

Patyręs „automobilistas“ savo kailiu gali atskirti bent 15 kriterijų, kuriuose viena ar kita padanga yra geresnė. Tai ir sukibimas sausame kelyje, stabdymo kelias „ant sauso“, garsas automobilio salone, akvaplanavimas, kontrolė šlapiame kelyje ir t.t. Bandydami „EfficientGrip Performance“ padangas „Goodyear“ priklausančiame Mireval centre tuo galėjome įsitikinti savo kailiu (apie tai kiek vėliau).

O štai padangų gamintojas, su įvairiausios technikos, lazerių ir kompiuterių, profesionalių vairuotojų – tikrų padangų somelje – pagalba įvertina net 50 skirtingų kriterijų kiekvienoje padangoje. Kuriant gerą padangą kartais tenka daryti kompromisus tame pačiame EU lipduke ir į lentynas „pateikti“ B reitingo padangą.

„Kūrybos procesas apima visas padangos sudedamąsias dalis – gumos mišinius (vienoje padangoje naudojamas bent tuzinas skirtingų), kordas, sutvirtinimai, įvairiausi sluoksniai protektoriuje ir, galiausiai, pačio protektoriaus raštas“, – pasakoja „Goodyear“ testavimo specialistas Magnusas Lord-Arenanderis.

Autosporto patirties turintis švedas „Goodyear“ kompanijoje dirba jau vienuoliktus metus ir tik šiais metais gali pasidžiaugti faktu, kad jų ir konkurentų padangų skirtumai matomi dar parduotuvėje.

„Lipdukas – labai gera pradžia. Jau parduotuvėje matai, kad nežymiai brangesnė padanga yra žymiai geresnė savo sąvybėmis. Nereikia net skaityti žurnaluose spausdinamų testų rezultatų. Juos, mano galva, skaito tik labai maža dalis padangų pirkėjų. Bet reikia suprasti, kad lipdukas pasako ne visą informaciją. Parametrų yra gerokai daugiau. Manau, kad laikui bėgant lipduką „prižiūrintys“ žmonės jį atnaujins ir tobulės kartu su padangų gamintojais. Kurie, net neabejoju, poros metų bėgyje pardavinės tik AAA padangas.“, – sako M.Lord-Arenanderis.

Goodyear nuotr./Goodyear padangų bandymui skirti automobiliai Mireval trasoje
„Goodyear“ nuotr./„Goodyear“ padangų bandymui skirti automobiliai Mireval trasoje

„Spausk iki dugno, pajausi skirtumą“

Mireval lenktynių trasoje išbandėme padangas skirtinguose scenarijuose, kurių dauguma lipduke neminimi. Pirmas – valdymas sausoje trasoje. Išbandėme naująją „EfficientGrip Performance“ padangą, kurios keturi vienetai buvo sumontuoti ant naujų A klasės „Mercedes-Benz“ automobilių (A180 – 1.6 Turbo benzininis variklis). Įsitikinome, kad nepriklausomų Vokietijos TUV kompanijos atliktų testų metu nustatytas faktas – naujausia „Goodyear“ padanga 3,5 km trasoje suteikia 1 sek. pranašumą prieš konkurentus tame pačiame kainos lygyje, yra teisingas. Šis greičio pranašumas tikrai nesusijęs su pasipriešinimu riedėjimui. Veikiau – su modernia padangos struktūra, teisingu protektoriaus raštu ir kiek mažesniu padangos svoriu. Mažesnis svoris – mažesnė amortizuojama masė. Mažesnė masė – „greičiau“ veikianti amortizacija.

„Padangas bandau visą savo gyvenimą. Pradėjau prieš 15 metų. Nesupainiokite, nesu „Goodyear“ darbuotojas, esu laisvai samdomas specialistas. Ir štai ką galiu pasakyti apie padangas iš esmės – per dvidešimt metų jos tobulėjo septynmyliais žingsniais. Palyginimui, prieš dvidešimt metų pagamintas „Volkswagen Golf“ automobilis su standartinėmis padangomis trasoje buvo beviltiškas. Lėtas, neprognozuojamas ir slidinėjantys į visas puses. Norint iš jo kažką išspausti reikėjo bent jau nusipirkti brangias pusiau lenktynines padangas. Dabar gi, pakankamai „moteriškas“ A klasės hečbekas su „EfficientGrip Performance“ padangomis trasoje yra tikrai greitas! Padangos gerai „kabina“, puikiai stabdo ir – svarbiausia – nekaista ir yra lengvai prognozuojamos“, – sako Mireval bandymų trasoje sutiktas lenktynininkas.

Savo kailiu teko išbandyti ir pasipriešinimą riedėjimui. Du identiški „Volkswagen Golf“ automobiliai, apauti B ir F „lygio“ padangomis buvo paleisti riedėti nuo to paties kalno. B „lygio“ padangos automobiliui leido įsibėgėti iki 36 km/h, prastesnės F – vos iki 28 km/h. Skirtumas akivaizdus. Akivaizdžiai skiriasi ir jų degalų sąnaudos važinėjant gatvėmis.

Goodyear nuotr./Paprastas A klasės Mercedes-Benz hečbekas lenktynių trasoje
„Goodyear“ nuotr./Paprastas A klasės „Mercedes-Benz“ hečbekas lenktynių trasoje

Šlapioje trasoje smulkmenos labai svarbios

Kitas testas – identiški A klasės „Mercedes-Benz“, dvi skirtingos padangos ir šlapia trasa. Pirmus penkis ratus įveikėme su konkurentų „Michelin“ padangomis, dar penkis su „EfficientGrip Performance“. Nereikia būti dideliu ekspertu, kad jaustum geresnį „Goodyear“ padangos sukibimą. Slysdamas aštriu posūkiu jauti, kaip skirtingai viena ar kita padangos veikia. Ypač pastebimas galinės dalies slydimas. Su „Goodyear“ padangomis hečbeko galas slysta mažiau, to pasekoje mažiau dirba stabilumo sistema ESP. „Michelin“, tuo tarpu, ESP sistemai duoda daugiau darbo. Ji neišvengiamai „gadina“ rato įveikimo laikus ir atima dalį džiaugsmo.

Reikia pastebėti, kad abi padangos turi A raide lipduke paženklintą stabdymą slidžiame kelyje. Jos stabdo bene identiškai. Tačiau lipduke neužsimenama apie valdymą slidžiame kelyje. Ir tai suprantama – slidinėti automobiliu lietaus padengtose gatvėse nebūtina. Bet netikėtomis situacijomis automobilį su „EfficientGrip Performance“ padangomis suvaldyti lengviau. Tas „gerumas“ susideda iš smulkmenų, kurias sudėjus rezultatas tampa apčiuopiamu.

Goodyear nuotr./Ankatuose posūkiuose slysti labiau nori automobilio galas
„Goodyear“ nuotr./Ankštuose posūkiuose slysti labiau nori automobilio galas

„Made in China“ konkurentas

Trečiasis bandymas mums paliko didžiausią įspūdį. Tai stabdymas šlapiame kelyje. Naudojome Kinijoje pagamintas „Infiniti“ padangas ir testų kaltininkę – „EfficientGrip Performance“. Ir septintos kartos „Golf“ automobilius, kuriuose vietoje keleivio sėdynės sumontuotas didelis kompresorius ir galingas kompiuteris. Štai kam jie reikalingi.

Įsibėgėjus iki 85 km/h ir pasiekus starto žymę, automatinė stabdymo sistema kompresoriaus pagalba „užmina“ stabdžius iki galo ir laukia, kol automobilis visiškai sustos. Vairuotojui reikia tik pataikyti į bandymų kelią ir stabdymo metu laikyti vairą tvirtai. Kompiuteris tuo metu matuoja visus stabdymo parametrus – greičio mažėjimą, stabdymo kelią metrais, apkrovas ir pan.

Rezultatus nupasakosime labai paprastai. A reitingą lipduke turinti „EfficientGrip Performance“ padanga sustojo ten, kur „Infiniti“ su savo E reitingu dar važiavo 30 km/h greičiu. Vadinasi, imituojant tokią situaciją gatvėje, pėsčiųjų perėja žygiuojantis tinkamu laiku, tinkamoje vietoje atsidūręs žmogus būtų:

a) labai išsigandęs (automobilis su „EfficientGrip Performance“ padangomis)
b) partrenktas 30 km/h greičiu (automobilis su „Infiniti“ padangomis)

Išvadas darykite patys.

Goodyear nuotr./Kur gera padanga sustoja, prasta dar lekia 30 km/h greičiu
„Goodyear“ nuotr./Kur gera padanga sustoja, prasta dar lekia 30 km/h greičiu

Paskutinis mūsų testas vyko dideliame tvarkingo apskritimo formos trasoje. Čia lyginome „Michelin“ ir „Goodyear“ padangų savybes automobiliui akvaplanuojant – prarandant sukibimą su asfaltu ir „važiuojant vandeniu“. Rezultatas matuojamas metrais – kiek automobilis nukrypo nuo kurso.

Fiksuotu 80 km/h greičiu artėjame prie didelės balos, kurią įveikti reikia neliečiant stabdžių pedalo ir vairą laikant taip, kaip prieš įvažiuojant į balą. Septintos kartos „Golf“ su abejomis padangomis baloje neteko sukibimo ir slydo į išorę. Skirtumas toks – su „Goodyear“ padanga nuo kurso nukrypo 3,50 m., su „Michelin“ – 4,20 m. Skirtumas nedidelis, bet apčiuopiamas.

Sunku atskirti gerą nuo blogos

Po tokių bandymų rezultatų sunku likti šališkam. Esame tikri, kad „Michelin“ organizuojamų bandymų metu būtų tekę atlikinėti testus, kurių metu būtent jų gaminamos padangos pasirodo geriau. Bet susipažinę su nepriklausomų testų rezultatais, TUV testais galime sakyti, kad mūsų nuomonės sutampa – „Goodyear EfficientGrip Performance“ padanga yra tikrai geras gumos gabalas. Geresnis, nei šioje kainos kategorijoje siūlo konkurentai.

Dieną prieš testus trasoje turėjome progą pasivažinėti „Toyota Auris“ automobiliais, kurių 17 colių ratlankiai apmauti tomis pačiomis „Goodyear“ padangomis. Tenka pripažinti, riedant „žmogišku“ rėžimu labai sunku gerą padangą atskirti nuo blogos. Jos visos važiuoja ir, esant neblogai garso izoliacijai, didelių garsų neskleidžia. Pigios, būna, net tarnauja ilgiau. Taip, turbūt, jaučiatės ir jūs – turimos padangos pilnai tenkina poreikius. Bet.

Užtenka pirmą kartą pasukti vairą lenktynių trasoje ir supranti – padangos yra gerokai daugiau nei gumos gabalas. Yra be galo didelis skirtumas tarp geros produkcijos ir pagamintos be didelių mokslinių bandymų. Kur viena padanga sustoja, kita dar vargsta. Kur  viena padanga į posūkį atvažiuoja 80 km/h greičiu ir jį įveikia be problemų, kita padanga vargsta važiuodama 70 km/h. Ir, svarbiausia, kur gera padanga sustoja prieš pėsčiųjų perėja, kita padanga gali sukelti tikrą dramą vidury gatvės.

Goodyear nuotr./Akplanavimo teste baloje buvo bent 7 mm vandens
„Goodyear“ nuotr./Akplanavimo teste baloje buvo bent 7 mm vandens

Ir dar. Geros padangos – nebūtinai šio testo herojės „Goodyear“ – kainuoja ne karve brangiau. Tai tikrai geras draudimo polisas. Dar geresnė žinia – dalis tų pinigų per eksploatacinį laikotarpį atsiperka, juk taupoma degalų sąnaudomis. Ir neapgaudinėkite savęs „aš geras vairuotojas, avarijų nedarau“. Avarijas daro visi – vieni dėl savo, kiti dėl kitų eismo dalyvių kaltės. Geros padangos gali išgelbėti ir nuo gėdos, ir nuo nemalonumų.

Todėl atkreipkite dėmesį į ant padangos užklijuotą EU lipduką. Dar geriau, atsiverskite internete lengvai randamus padangų bandymų rezultatus. Ir – rekomenduojame – pirkite gerą padangą.

Apie Mireval poligoną

Mireval trasa – tikrai gera vieta bandyti padangoms. Ant Viduržemio jūros kranto esanti trasa buvo statyta „Formulės-1“ lenktynėms, kurios čia, deja, nė karto nevyko. Trasą greitai įsigijo „Goodyear“ kompanija, kuri čia įrengė vieną geriausių padangų bandymo centrų. Čia atvyksta ne tik kompanijos specialistai bandyti naujų padangų, bet ir automobilių gamintojai su savo prototipais. Bando jų savybes ir ieško geriausių padangų.

Trasoje veikia didysis 3,5 km sausas žiedas, mažasis žiedas su laistymo įranga (virsta šlapiuoju žiedu), stabdymo testams naudojamos tiesios atkarpos, akvaplanavimo testuose naudojamas idealus bent 200 m. skersmens apskritas kelias, kurio dalis yra padengiama vandeniu.

„Goodyear“ šį centrą naudoja bene visų savo (išskyrus žieminių) padangų bandymams. Taip pat ir kitų grupei priklausančių prekės ženklų produkciją – „Dunlop“, „Sava“ ar „Fulda“. Ne paslaptis, kad čia atgabena ir konkurentų padangas, kurias analizuoja, lygina su saviškėm. Dar viena lenktynių trasa ir didelis R&D centras įsikūręs Liuksemburge, kur dirba ir visa kompanijos europinė vadovybė.

Goodyear nuotr./Goodyear padangų bandymai Mireval trasoje
„Goodyear“ nuotr./„Goodyear“ padangų bandymai Mireval trasoje

Daugiau informacijos apie naują padangų lipduką rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius