-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ilgalaikis testas: kaip elektromobilis BMW i3 atrodo po 100 000 km

Kokia prasmė bandyti elektromobilį? Kai 2014 m. pavasarį naujutėlis BMW i3 stojo prie ilgalaikio testo starto linijos, daugelis buvo nusiteikę skeptiškai. Išleisti daugiau kaip 46 000 eurų (nurodytos kainos Vokietijoje) tokiam eksperimentui? Ar rimtai juo tikimasi įveikti 100 000 kilometrų?
BMW i3 testas
BMW i3 testas / Auto Bild Lietuva nuotr.

Kaip gimė mintis

Skeptikai niurzgėjo, kad tokiam tikslui geriau reikėjo įsigyti „tikrą“ automobilį. Žinoma, buvo galima pasielgti kitaip, tačiau 2014 m. pradžioje vadinamasis „e-mobilumas“ dar nebuvo tapęs kasdienybe ir bet koks susidūrimas su elektromobiliu prilygo nuotykiui. Knietėjo pabandyti, bet vis pristigdavo drąsos. Prisiminkime – prieš penkerius metus viešos greitojo įkrovimo stotelės tik pradėjo rastis, o norint jomis pasinaudoti, elektros energijos tiekėjų įvairovė versdavo vežiotis aibę atsiskaitymo kortelių.

Visą tekstą su rezultatų lentelėmis rasite čia.

Testo metu BMW i3 dažniausiai kraudavome garaže įrengta „Wallbox“ įkrovimo stotele. Kelyje taip pat jautėmės saugūs, nes pasitikėjome firmine REX („Range Extender“) sistema, kuri yra ne kas kita, o tiesiogiai su ratais nesujungtas nedidelis dviejų cilindrų benzininis 34 AG motoriukas. Kritiniais momentais, nesant galimybei prisijungti prie išorinio tinklo, jis įkrauna automobilio akumuliatorių. Taigi sustoti kelyje tikimybė sumažėja, tačiau, nepaisant didesnio saugumo, tokį ateities automobilį su kaukiančiu vidaus degimo varikliu į savo keturračių pagalbininkų gretas priėmėme labai nenoriai.

Kad ir kaip būtų, bet teko ieškoti „prisitrynimo“ kelių ir būdų. Pirmas klausimas, kuris iškilo, kokį atstumą galima nuvažiuoti vienu įkrovimu? O kaip su galia ir dinamika? Ji sensacinga. Valdymas, nors ir savitas, bet nesunkiai perprantamas. O kokios važiavimo savybės?

Dėl specifinės kėbulo formos BMW i3 yra labai jautrus šoniniam vėjui. Geriems keliams pritaikyta pakaba, itin jautrus vairas, o visa kita – kaip bet kuriame šiuolaikiniame automobilyje. Nors visi išvardyti dalykai svarbūs, tačiau viena įkrovimu nuvažiuojamo atstumo klausimas vis dar neabejotinai yra dėmesio centre. Jam išsiaiškinti sugalvojome aibę specialių testų. Vienas tokių – kelionė iš Hamburgo į specialią bandymų trasą Bremerhavene. Užduotį apsunkino tai, kad važiavome ne greitkeliais.

Pavasarėjančiais laukais (+9°C) ir gyvenvietėmis vingiuojančiu užmiesčio keliu „Eco Pro+“ važiavimo režimu per dvi valandas įveikėme 133 kilometrus. Mūsų specialių bandymų rezultatas toks: esant vasariškai +30°C temperatūrai, viena įkrovimu daugiausiai „išspaudėme“ 167 kilometrus.

Auto Bild Lietuva nuotr./Išlaidos BMW i3 išlaikymui 100 000 km testo metu
Auto Bild Lietuva nuotr./Išlaidos BMW i3 išlaikymui 100 000 km testo metu

Pasiekus ilgalaikio testo tarpinį finišą, esant gana vėsiai lauko temperatūrai (+7°C), akumuliatoriaus talpos pakako tik 107 km įveikti – toliau neišvengiamai turėjo įsijungti pagalbinis vidaus degimo variklis. Svari priežastis patikrinti akumuliatorių. Palikus nakčiai krautis, ryte atlikti matavimai parodė, kad akumuliatoriaus talpa sumažėjusi iki 82 proc. Rezultatas priimtinas, juolab kad BMW žada aštuonerius metus arba iki tol, kol automobilio rida pasieks 100 000 km, nemokamai šalinti energijos kaupimo įtaisų, įskaitant akumuliatorių bateriją, gedimus. Mūsų automobiliui to neprireikė, taigi gamintojui pasisekė.

Avantiūra - nuvažiuoti iki Sakartvelo

Vis dėlto mums ne viskas taip gerai klostėsi. Pavyzdžiui, 2015 metais kažkam šovė į galvą tikra avantiūra – nuvažiuoti iki Sakartvelo. Užbėgdami už akių pasakysime, kad nuotykis pavyko, bet tik dėl dažno pagalbinės REX sistemos naudojimo. Akivaizdu, tokia kelionė ir šis automobilis absoliučiai nesuderinami. Teko net 118 (!) kartų stoti pildytis degalų, juolab kad bako talpa vos devyni litrai. Pakeliui namo, Bulgarijoje sugedo uždegimo ritės. Taigi be streso ir iššūkių – niekaip!

Tokia kelionė ir šis automobilis absoliučiai nesuderinami.

Tai toli gražu ne visi nuotykiai. Įveikus 55 012 km BMW i3 pradėjo skleisti keistus garsus. Niekaip nenorėjo išsijungti aušintuvo ventiliatorius. Jį teko pakeisti pagal garantiją. Nuvažiavus 69 474 km užstrigo degalų bako dangtelis – jį galėjome atidaryti tik avariniu būdu. Gedimo priežastimi tapo jutiklis, matuojantis slėgį bako viduje.

Visą likusį laiką elektromobilis nekėlė jokių problemų, jei tokia nelaikysime rūpesčių dėl įkrovimo kabelio. Tai bene silpniausia visos koncepcijos vieta. Ar begali būti blogiau: pagaliau laisva įkrovimo stotelė, o įkrovimo laidas – nekontaktuoja! Nuvažiavus 75 263 km buitiniam tinklui pritaikytas 230 V įkrovimo laidas tapo visai netinkamas naudoti. BMW jį pakeitė pagal garantiją. Tai jau žinomas faktas, kad pirmieji elektromobilio įkrovimo laidai buvo ne pačios geriausios kokybės. „Pavargo“ ir mėlyni greito įkrovimo kabeliai. Pastarieji kainuoja nemažai – 284 eurus. Išlaidos techninei priežiūrai (ji numatyta kas 30 000 km) taip pat viršijo planuotąsias. Vidutiniškai jos atsieidavo po 350 eurų kasmet.

BMW i3 testo nuotraukas ir palyginamąsias rezultatų lenteles rasite „Auto Bild“ svetainėje

Pirmas blynas neprisvilo

Pirmasis ilgalaikis elektra varomo automobilio testas „neprisvilo“, todėl nutarėme nesustoti. Tokį mūsų sprendimą palaikė ir „Dekra“ ekspertai.

Nuodugniai patikrinus BMW i3, aptikti tik keli trūkumai: nusitrynęs vairas, sulūžo priekinių keleivio durelių atšvaitas, sutrūko priekinių amortizatorių sandarinimo gumos. Korozija kėbului, pagamintam iš anglies pluošto, plastiko ir aliuminio, nėra baisi. Kur kas daugiau bėdų gali kilti dėl salono. Šviesūs sėdynių apmušalai ir durelių apdaila iš egzotiško kenafo pluošto sunkiai toleruoja intensyvų naudojimą. Kita vertus, saloną galima atnaujinti – senus užvalkalus, įskaitant vairo, pakeisti naujais ir – pirmyn. Ar pavyks įveikti 200 000 km? Nežinomybė suteikia gerokai daugiau ryžto!

Vokietijoje parduota 16 000 BMW i3 automobilių, o visame pasaulyje – net 132 500.

Kita vertus, ne vieniems mums ji yra varomoji jėga. Vokietijoje parduota 16 000 BMW i3 automobilių, o visame pasaulyje – net 132 500. Beveik pusė, apie 40 proc., Vokietijoje parduotų i3 yra su papildoma REX sistema. Tačiau jų dalis palaipsniui mažėja. Akumuliatoriai tampa vis tobulesni, todėl pagalbinis vidaus degimo variklis pamažu savaime atpuola.

Nuodugni patikra po 100 000 km

Ekspertų iš BMW, „Dekra“ ir „Auto Bild“ konsiliumas po pakeltu BMW i3 automobiliu – prieš antrą ilgalaikio testo etapą jį būtina nuodugniai apžiūrėti ir visapusiškai patikrinti. Tiesa, yra viena nedidelė išlyga – jis nebus išardytas.

Silpniausia vieta – įkrovimo laidai.

Nedidelis benzininis motoras paslėptas po plastikiniu dangčiu. Galios perdavos skyriuje dulkėta, bet šiaip nieko įtartino. Rūdys ant stabdžių diskų rodo mažą jų naudojimą – intensyvus rekuperacijos režimas iš jų atima dalį darbo. Elektromobilyje vis dar yra originalus stabdžių komplektas! Silpniausia vieta – įkrovimo laidai. Prieš naują maratono etapą naudojamas jau trečias laidų komplektas.

Galutinę išvadą ir atsakymą, ar pigiau važiuoti BMW i3, ar „VW Golf“, rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius