-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujoji „Škoda Superb“: kuklus banginis virto Auksine žuvele?

Nuo pat 2001 m., kai pasirodė pirmoji „Škoda Superb“ pokario karta (čekiški automobiliai sėkmingai gaminti iki 1949 m.), šis „Volkswagen Passat“ pusbrolis atrodė gana kukliai. Tai buvo praktiškas, skirtas „ir į darbą, ir į sodą“, didelis ir gana patikimas automobilis. Pirmosios kartos dizainas priminė į krantą išmestą ir dėl to šiek tiek nuliūdusį banginį (kitiems gali kilti ir konservatyvesnių asociacijų). Bet kuriuo atveju, pirmasis šio tūkstantmečio „Superb“ buvo ganėtinai paprastas. Tačiau Renesanso dvasia alsuojančioje Florencijoje pristatytas trečios kartos modelis pranoko daugelio lūkesčius. Lietuvoje šis modelis pasirodys rudenį ir kainuos kiek daugiau nei 18 tūkst. eurų.

Pamenate, antroji „Superb“ karta ir 2013 m. sekęs „faceliftas“ (kosmetiniai pagražinimai) jau teikė vilties, kad banginis gali tapti Auksine žuvele, „Škodos“ gamintojams, nešančia ikrus net iš Kinijos (šioje šalyje čekai parduoda beveik tiek pat, kiek Vakarų Europoje). O ką jau kalbėti apie Europos rinkas (Lietuvoje apie 10 proc. visų parduodamų naujų škodų yra „Superb“). Kaip 15min.lt sakė „Škoda“ dizaineris Marbanas Khiatas, pagrindiniai šio modelio konkurentai – „Ford Mondeo“, „Opel Insignia“ ir „Hyundai i40“. Apie „Passat“ kukliai nutylėjo.

Praplatėję pečiai ir krištolinės akys

Prisipažinsiu, trečiosios kartos „Škoda Superb“ iš pirmo žvilgsnio jau ne tik „Passat“, o ir „Audi A6” pusbrolis: priaugusi raumenų, kiek padidėjusi ir praplatėjusi (keleivio pečių plotyje). O liūdnas „banginio akis“ pakeitė Bohemijos krištolu tviskančios naujos kartos LED lempos (galimos ir adaptyvinės). Bent jau pristatyme Florencijoje (Italija) kartu su Lietuvos žurnalistais dalyvavę kolegos iš Taivano su šiuo modeliu elgėsi kaip su „Swarowski“ kristalu: glostė, niekaip negalėjo atitraukti akių, be perstojo fotografavo bei šalia patys fotografavosi asmenukėms...

Žilvino Pekarsko/15min.lt nuotr./Naujojo „Škoda Superb“ pristatymas Italijoje
Žilvino Pekarsko/15min.lt nuotr./Naujojo „Škoda Superb“ pristatymas Italijoje

Komplimentų sulaukia sportiškesnė modelio išvaizda, vizualiai sutrumpėjęs priekis, agresyvios (gal net aštriadantį ryklį primenančios) grotelės, kuriose labai gerai užmaskuotas saugumo sistemų radaras.

Prabangos detalės ir „trūkumai“

Azijos žurnalistų reakcija tikrai adekvati – „Škoda Superb“ smarkiai ūgtelėjo ir dar daugiau žavesio įgavo perėmusi daugybę patobulinimų iš vadinamųjų prabangių „luxury cars“: „aklos matomumo zonos“ signalas ant šoninio vaizdo veidrodėlių, „protingos“ pačios persijungiančios šviesos, kojos mostu atidaroma bagažinė, integruotas kablys, išlendantis patraukus rankenėlę bagažinėje (smulkmė, bet nereikia rankų teptis), elektrinis rankinis stabdis, papildomas stabdis įvykus avarijai, 3 zonų kondicionierius, padangų slėgio matavimo sistema, galimas ventiliuojamų priekinių sėdynių variantas. 

VIDEO: Škoda Superb „aklos zonos“ saugumo sistema

Tačiau bene maloniausiai nuteikė galimybė reguliuoti pakabą mygtuko paspaudimu. Galima rinktis komfortišką, įprastą ir sportišką režimus.

VIDEO: Škoda Superb adaptyvinė važiuoklė

Apie galimybę užsisakyti pagerintą garso aparatūros komplektą, galinio vaizdo kamerą ir kitus įprastus prabangos reliktus nereikia nė kalbėti.

Pristatyto liftbeko (kiek vėliau pasirodė ir universalas) vienintelis vizualiai matomas trūkumas – bagažinė nebeturi dvigubo atidarymo mechanizmo (atskirai stiklo ir dangčio). Pasak „Škoda“ atstovo Arne Leetzo, atsakingo už kėbulo funkcijas, šio funkcionalumo atsisakyta dėl dviejų priežasčių: tai nelabai imponuoja pirkėjams ir apsunkina konstrukcinius sprendimus. 

VIDEO: Škoda Superb išmaniosios adaptyvinės šviesos

Mažiausiai nuvertėjantis automobilis?

Skeptiškai vertinantys „Škoda“ automobilius gali mestelėti: nieko revoliucingo čekai nesugalvoja, tik perima „Volkswagen“ koncerno sprendimus. Taip, tai tiesa. Todėl Lietuvoje, ir ne tik mūsų šalyje, „Škoda“ pamažu tampa legenda – automobiliu, kuris į servisą užsuka tik tepalų pasikeisti. Nes daugelis jo mazgų – jau patikrinti praktikoje. Būtent dėl šios priežasties labai sunku rasti 2–3 metų „Škodą“ už draugišką kainą. Šie automobiliai bėgant metams pinga mažiau, nei „Volkswagenai“.

Šia tema užsienio automobilinėje žiniasklaidoje netgi užvirė diskusija apie tai, kuris automobilis po trejų metų geidžiamesnis: „Superb“ ar „Passat“. Kol kas pirmauja čekų „Škoda“ – gal ne tokia prestižinė, bet patogi ir už mažesnę kainą.

Taigi, jei jums pakanka 140 arba 190 AG dyzelinio variklio („Škoda“ sustojo ties šia riba, o galingesni montuojami tik „Volkswagen“ automobiliuose), „Superb“ – puikus pasirinkimas. Tikrai maloniai važiuosite ir 140 AG „Škodoje“ sumontuota VW koncerno jėgaine, vartojančia nuo 4,5–5,5 l/100 km (važiuojant labai ramiai) iki 7 l/100 km, minant dugnais ir automagistrale, ir kalnuotais keliukais tarp Florencijos vynuogynų.

Netgi užvirė diskusija apie tai, kuris automobilis po trejų metų geidžiamesnis: „Superb“ ar „Passat“.

Išbandytas visų keturių ratų pavara (4x4) varomas 140 AG jėgainės modelis taip pat nestokojo dinamikos, automagistralėje važiuojant tikrai sportiniu režimu, degalų sąnaudos tepakilo iki 7,2 l/100 km.

Tuo tarpu išbandytas 1,4 TSI benzininis variklis – gana vangus, nuobodus ir nelabai ekonomiškas (7–8 l/100 km), nes nuolat teko spausti gazo pedalą iki dugno.

Malonios smulkmenos: „simply clever“ sprendimai

Tačiau yra kita medalio pusė – patogūs, praktiški dalykai, kurių naujajame „Škoda Superb“ – net 29. Jau ankstesnis modelis džiugino durelėse paslėptu skėčiu. Dabar tokių skėčių – jau du. Prie degalų bako pritvirtintas ledo gremžtukas – kartu yra ir padidinimo stiklas (jei neįžiūrite užrašų ant padangų ar bako dangtelio).

Prie degalų bako pritvirtintas ledo gremžtukas – kartu yra ir padidinimo stiklas.

Keli telefonų ir planšečių laikikliai automobilio salone – taip pat neblogas dalykas. Ypač turint omeny, kad „Superb“ gali būti vadovo automobilis (gale galima patogiai darbuotis kompiuteriu) arba šeimos mašina (vaikams galinė sėdynė su planšete būtų tikras rojus). Apie patogias dėtuves buteliams jau nekalbėsiu – jas stengiasi sumontuoti visi gamintojai.

Skaičiai

Naujos kartos modelis turi 8 cm ilgesnę ratų bazę, pats automobilis pailgėjo 2,8 cm, praplatėjo 4,7 cm, todėl sėdėti galinėje sėdynėje patogu beveik kaip kino teatre.

Įspūdinga net 625 litrų dydžio bagažinė (padidėjo 30 l). Automobilio svoris sumažėjo 75 kilogramais,  kaina pakilo tik keliais procentais (gavę detalų kainoraštį šį straipsnį papildysime).

Kompanija jau spėjo parduoti 700 000 „Superb“ modelių visame pasaulyje.

Didžiausias šio automobilio privalumas – puikus kainos ir kokybės santykis. Vargu ar maždaug už 88 tūkst. galima įsigyti didesnį, erdvesnį ar ištaigingesnį automobilį.

Trečiosios kartos „Superb“ pagamintas panaudojus pažangią „Volkswagen“ koncerno turimą MQB platformą (ji jau naudota naujausiame „Octavia“ ir „Passat“ modeliuose). Iki šiol kompanija jau spėjo parduoti 700 000 „Superb“ modelių visame pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius