-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nemirtingas „Porsche Macan“: Bendžaminas Batonas krosoverių pasaulyje

Keista būti pristatyme, kuriame gamintojų atstovai apie antrą kartą atnaujintą 7 metų amžiaus automobilį kalba kaip apie naujovę. Vis tik dar kartą atjaunėjęs „Porsche Macan“ išgyvena Bendžamino Batono istoriją ir net 2022-aisiais išlieka bene geriausiai subalansuotu krosoveriu rinkoje.
„Porsche Macan 2022“
„Porsche Macan 2022“ / Gamintojo nuotr.

7 metai – ne riba

Prieš trylika metų Deividas Flinčeris pastatė filmą „Keista Bendžamino Batono istorija“, kurioje vyriškis bėgant metams jaunėja. „Porsche“ automobiliai taip pat turi tokią savybę su amžiumi būti vis labiau geidžiami. Tačiau populiariausias „Macan“ modelis tiesiog įkūnija šią ekranizaciją.

Vokiečių prabangių automobilių gamintojo atstovai Varšuvoje gerą pusvalandį per prezentaciją projektoriuje keitė skaidres vieną po kitos rodydami, kiek daug naujovių gavo jau antrą kartą atnaujintas „Macan“: didesnė multimedija, panelė su liečiamais paviršiais, nauji aptakai ant buferių, geresni žibintai ir galingesni varikliai.

Tiesa ta, kad ši „Macan“ bazė rinkoje pasirodė dar 2014-aisias. Įprastai modelio gyvavimo periodas trunka būtent apie 6-7 metus. Viduryje šio gyvenimo būna atnaujinimas. „Porsche“ mažiausiam savo krosoveriui jį padarė 2019-aisiais. Paskalos leido suprasti, kad tai paskutinis benzininis „Macan“, nes kitas modelis bus visiškai elektrinis.

Tačiau taip nenutiko. Benzininis „Macan“ nemirė, jis antrą kartą atgimė naujam gyvenimui, o naujojo elektrinio modelio dar nematyti. Bet apie tai vėliau. Dabar – apie atnaujintą modelį, kuris vis dar krauna malkų visiems savo varžovams.

Maži pakitimai, didelis skirtumas

Iš išorės jis nedaug tepasikeitė. Lenktos, ištęstos linijos ir sportinio hečbeko proporcijos sukuria nesenstantį dizainą, dėl kurio ir pirmieji „Macan“ šiandien gatvėse atrodo vis dar puikiai, naujai. Naujausias modelis išsiskiria kiek kitokiomis grotelėmis, keliais dizaino akcentais ir labiausiai – žibintais.

Labiausiai šiandieną rodo interjeras. „Macan“ gavo pačią naujausią 12,9 colio „Porsche“ multimediją su „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“, kuris iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti paini, tačiau greitai perprantama, o jau senstančius fizinius mygtukus pakeitė liečiamas blizgus stiklas ir ikonos funkcijoms valdyti po juo. Atrodo, tiek nedaug, tačiau įspūdžio prasme praėjusių ir šių metų „Macan“, rodos, skiria dešimtmetis. Dabar gražiau, švariau. Kol visa tai neaplimpa pirštų antspaudais.

Interjero medžiagos ir detalių surinkimas – aukščiausiame lygyje. Jis gali pasirodyti nuobodokas, lyginant su naujausiais „Mersedesais“ ar „Alfa Stelvio“, bet nei vienas jų negali pasigirti tokiu tvirtumo ir kokybės pojūčiu, nors tai toli gražu ne „plastikiniai kibirai“. „Porsche“ čia tiesiog yra aukščiau. Gal ne per visą galvą, bet per viršugalvį su iškelta panko šukuosena – tikrai.

Dabar galima rinktis vieną iš trijų versijų. Paprastas „Macan“ turi 2 litrų 4 cilindrų 265 AG benzininį variklį, „Macan S“ – 2,9 litro V6 su 380 AG, o GTS – tokį pat V6 su 440 AG. Visi varomi išskirtinai tik benzinu, nėra jokių hibridinių versijų, nes, na, prieš 8 metus kurdami šį modelį vokiečiai nesuplanavo palikti vietos baterijoms ir papildomam elektros motorui.

Tikras sportininkas kasdienai

Važiuoklėje nėra jokių naujovių, ji šiek tiek pareguliuota, pritaikyta prie naujesnių padangų. Ir jai absoliučiai nereikėjo jokių reguliavimų, nes vis dar mažai kas tarp krosoverių prilygsta „Macan“ valdymo savybėms.
Visų varančiųjų ratų pavara daugiau galios siunčia į galinę ašį, o priekinė ašis it pėstininkas palieptas generolo staigiai ir be jokių atsikalbinėjimų neria į posūkius ir dar geba keisti trajektorijas užvizgindamas uodega kaip tikras ralio automobilis. Naujas centrinio diferencialo valdymas, matyt, turi tam nemažą įtaką.

„Macan“ puikiai jaučiasi tiek lygiame it stiklas kelyje, tiek senai valdžios pamirštame bei krateriais išlietame rajoniniame vieškelyje. Jis net dideliu tempu posūkyje, svoriu viena puse įsirėmęs į žemę nelygumus valgo neprarandant sukibimo ir kontrolės su keliu ir vairuotojui apie juos praneša visiškai nevargindamas jo stuburo. Vingiuoti ir nebūtinai lygūs keliai – „Macan“ stichija.

Taip nevažiuoja geriausi karštieji hečbekai rinkoje. O šis dėl reguliuojamo standumo važiuoklės dar gali būti komfortiškas, erdvus, turi talpą 500 litrų bagažinę ir nusiraminus puikiai tarnauja kaip tikras „Premium“ klasės kasdienis automobilis.

Dar daugiau galios

Kiek plačiau norėčiau išsiplėsti apie variklius. Galingiausias iš jų slepiasi GTS versijoje. 2,9 litro V6 motoras su dviem turbinomis 440 AG ir 550 Nm sukimo momentą. 60 AG ir 30 Nm daugiau nei anksčiau. Rimtas prieaugis, kuris gerokai paspartino įsibėgėjimą iki 100 km/val, kuris dabar trunka 4,3 sek.

GTS versija be kompromisų agresyviausia, sportiškiausia, garsiausiai rėkianti ir labiausiai įtraukianti į vairavimo malonumus. Turbininis variklis netikėtai gyvybingas ir itin greitai reaguojantis. Tai pasiekta „Porsche“ inžinieriams kaip įmanoma sutrumpinus išmetamųjų dujų kelią iš degimo kamerų iki turbinos.

Ir šiam varikliui nuostabiai akomponuoja 7 pavarų dviejų sankabų PDK transmisija, kuri net ir mechaniniu režimu, rodos, veikia ne nuo vairuotojo komandų mentelėmis, o skaitydama jo mintis. Pavara tiek aukštyn, tiek žemyn pakeičiama tame akimirksnyje tarp laiko, kai pirštas paliečia mentelę ir jos pilno įspaudimo. Šiuo metu rinkoje yra labai daug sportiškų ir gerų automatinių transmisijų, daug jų teko bandyti, teko daug mėgautis, bet PDK yra tiesiog kitame lygyje.

Klausimas, ar GTS yra tiek reikalingas vairuotojams? Jo kaina Lietuvoje prasideda nuo 91 950 eurų, tačiau vokiečiai puikiai moka užsidirbti iš papildomos įrangos, kuri modelio kainą gali išpūsti iki pusantro karto. O jei didesnis dėmesys kreipiamas į dinamiką, greitį ir emocijas, galbūt vertėtų labiau apsvarstyti „Alfa Stelvio QV“ ar „Jaguar F-Pace SVR“ modelius už panašią kainą. „Porsche“ bus labiau sugyvenamas kaip kasdienis automobilis, tačiau tie galiūnai gerokai labiau stebins trasoje ir savo vikrumu bei brutalia galia suteiks daugiau emocijų.

Aukso vidurys

Aukso vidurys – „Macan S“, kurio kaina prasideda nuo 74 900. Tai reiškia, kad už 100 tūkst. Eurų nusipirksite jau prašmatniai sukomplektuotą modelį, kuris turės tą patį, tik kiek silpnesnį, 380 AG ir 520 Nm pasiekiantį variklį. 4,6 sek. įsibėgėjimas iki 100 km/val – respektabilus. Ir ši versija turi tą malonų V formos motoro murkimą bei gerą trauką nuo pat žemų sūkių, jis gyvybingas, smagus. Galbūt ne itin garsus. Tačiau „Macan S“ yra viso ko aukso vidurys.

Tas „Porsche Macan“, kuris net ir šiai dienai krauna visiems kitiems naujesniems modeliams malkų. Yra mašinų, kurios važiuoja greičiau, kurios teikia daugiau emocijų, yra, kurios galbūt komfortiškesnės ar erdvesnės, tačiau „Macan S“ modelis išsiskiria geriausiu visų savybių suderinimu, kuriam neprilygsta jokie varžovai net po 7-8 metų gyvavimo. Tai tikras „Porsche“ visiems gyvenimo atvejams.

Gal geriau „Audi“?

Na, ir galiausiai bazinis „Macan S“, kuris kainuoja nuo 65 500 eurų. Jis turi 2 litrų darbo tūrio keturių cilindrų variklį su 265 AG. Tokį patį, kaip ir „Audi Q5“. Jis atrodo kaip racionaliausias pasirinkimas: užtektinai dinamikos kasdienai, į 10 litrų telpančios degalų sąnaudos.

Tačiau šis variklis nesiekia paties modelio taip aukštai iškertos kartelės. Tokiame išbaigtame sportiškame krosoveryje jis atrodo it dūdelių kvartetas vietoje pučiamųjų valstybiniame simfoniniame orkestre. Kai visa kita trupė yra aukščiausio lygio profesionalai, tie berniukai su dūdelėmis tiesiog gadina dievišką skambesį. Visada žinai, kad „Porsche“ moka suteikti daugiau. O šis variklis nesuteikia pakankamai.

Aišku, bazinis „Macan“ yra labai populiarus tarp turtingų mamų, nes joms reikia ne modelio galimybių ar važiavimo savybių, o „Porsche“ ženklelio. Variklis, dinamika, pojūčiai yra nustumti į kelioliktą vietą. Svarbu prabangus ženklelis ir prabangus salonas. Tą „Porsche“ turi.
Tačiau tą turi ir „Audi“. Ir vietoje bazinio „Macan“ siūlyčiau rinktis gerai pakomplektuotą „Audi A5“, kuris už tą pačią kainą pasiūlys dar daugiau kasdienio komforto, jei variavimo patirtis nedomina. Ir „Audi“ yra naujesnis modelis. Ir važiuoja tikrai gerai.

Atlaikė laiko išbandymus

Taigi nors „Porsche Macan“ jau skaičiuoja 8-untus gyvenimo metus, tai vis dar bene geriausiai išbaigtas sportiškas krosoveris rinkoje. Čia tai inžinerija! Retai būna tokių nepavaldžių laikui automobilių šiame bėgančiame pasaulyje.

Kodėl jis vis dar gyvas? Ar „Porsche“ patys suprato, kad sukūrė tokį gerą modelį, jog gali susidėti kojas ant stalo ir atsipalaiduoti? Ne, jau prieš 3 metus vokiečiai sakė, kad kitas „Macan“ bus tik elektrinis. Ir jo kūrimas užtruko. Dėl to atnaujino esamą „Macan“.

Kai apsirodys vien tik elektrinis „Macan“, „Porsche“ nežada iš karto nužudyti vidaus degimo varikliais varomo pirmtako. Elektrinis ir senasis krosoveržiai, žadama, bus parduodami lygiagrečiai. Gerai, nors „Porsche“ išdirbta elektros pavara yra puiki, ką jau matėme „Taycan“ modelyje, vidaus degimo varikliai vis vien žavi savo charizma. O tokiems emociniams pirkiniams tai svarbu.

Ir kai visa automobilių pramonė modernėja, elektrifikuojasi, keičiasi, labai smagu sutikti tokius senus Bendžaminus Batonus, kurie iš benzingalvio perspektyvos atrodo jaunesni ir gyvesni už bet kokius per kelis metus pasenstančius technologinius šedevrus.

„Porsche Macan“ techniniai duomenys
„Porsche Macan“ techniniai duomenys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius