Dabar populiaru
Publikuota: 2020 kovo 1d. 20:59

Pirmieji kilometrai elektrine raketa „Porsche Taycan“: su „Tesla“ gretinti nederėtų

Nors Lietuvoje jau užsakyta 14 elektrinių „Porsche“ gaminių „Taycan“, jų dar reikės palaukti. Tačiau „Taycan“ po Vilnių jau važinėjo, ir net visi penki. Visą savaitę „Porsche“ entuziastai Vilniuje ir miesto apylinkėse galėjo pagainioti trijų modifikacijų elektrinius žirgus („Taycan“, išvertus iš tiurkų kalbos, reiškia jauno, dvasingo žirgo sielą).

Taigi koncepcijos „Mission E“ era baigėsi, nes „Taycan“ siela jau turi savo kūną, tiksliau tris modifikacijas, kurių kaina prasideda nuo 96 tūkst. ir perkopia net 180 tūkst. eurų lubas. Pigiausia – „Taycan 4S“. Brangesnė „Taycan Turbo“ ir brangiausia „Taycan Turbo S“.

Žinoma, elektromobilis turbinos neturi. Tiesiog, tęsiant „Porsche“ istoriją, žodis „turbo“ žymi greičiausias versijas. Patikėkite, šitas automobilis labai greitas. Tikras jaunas žirgas, visom keturiom įsikibęs į kelią.

Iš esmės tai yra tikras sportinis automobilis, todėl jį lyginti su „Tesla Model S“ (iš esmės kadieniam važiavimui skirtu elektromobiliu) nėra logiška ir adekvatu. Na, ar galima „Porsche 911“ arba net ir „Panamera“ (jos variklis priekyje) lyginti su „VW Passat“, nes jie abu turi vidaus degimo variklius su turbinomis? Tikrai nelygintini modeliai.

Žinoma, nebūčiau sąžiningas, jei, kalbėdamas apie „Taycan“ dovanojamus pojūčius, sakyčiau „ai, tas pats, kas 911 ar variklį viduryje turintis 718, tik kad elektrinis“. Su etalonu – „Porsche 911“ – elektrinį „Taycan“ sieja sportiška elgsena, nuostabi pakaba, važiuoklė, preciziškas valdymas.

Ko trūksta? Kaip visad sklandaus pavarų dėžės PDK darbo, variklio riaumojimo, sudegusių degalų ir svylančių stabdžių trinkelių kvapo. Bet, pripažinkime, dviejų elektrinių variklų genamas žirgas dovanoja kitus privalumus ir pojūčius.

Smegenys lieka kažkur ant galinės sėdynės, jos nespėja su tokiu pagreičiu.

Jei vienu sakiniu – „Taycan“, kaip ir visi kiti „Porsche“, viską daro kone tobulai. Ir stabdo, ir akceleruoja. Ir greitus posūkius šturmuoja. Todėl, jei paklaustumėte, iki kokio greičio jis įsibėgėja per 5 sek., neatsakyčiau. Nes, spyrus į „gazo“ pedalą, smegenys lieka kažkur ant galinės sėdynės, jos nespėja su tokiu pagreičiu. Kažką panašaus esu patyręs tik Vlado Lašo „Tesla“ įjungęs „Ludicrous“ režimą.

Visiška nesvarumo būsena. Ir didžiulė palaima dėl to, kad dar nepusryčiavai...

Kalbant apie automobilio išmanumą ir funkcionalumą. Juo galima, kaip „Tesla“, važinėti į darbą. Bet galima varžytis „Aurum 1006 km“ lenktynėse. Arba važiuoti į gerokai sudėtingesnę trasą su daugiau posūkių. Važiuojant „protingai“, elektromobilis 100 km sunaudoja 25 kWh. Sportiškai – 35-40 kWh.

Važiuojant „protingai“, elektromobilis 100 km sunaudoja 25 kWh. Sportiškai – 35-40 kWh.

Kitas svarbus dalykas – vadinamoji „Launch Control“ arba žaibiškas startas. Dėl savo plono laidyno (nes pritaikytas 800, o ne 400 V kaip „Tesla“ įtampai), „Porsche Taycan“ gali žaibiškai startuoti daugybę kartų iš eilės ir neperkais. „Tesla“ tokiose daugkartinėse traukos lenktynėse turėtų prašyti „minutės pertraukėlės“ ir ne vieną kartą.

Lyginant su Elono Musko kūriniais, „Porsche Taycan“ tikrai skiriasi geresne vidaus apdaila. Ji išlaiko kūrėjų iš Štutgarto naudojamą piešinį, tačiau vairuotojo pusėje esama ir „kosminių“ interjero potėpių.

Be abejo, per dvi bandymų valandas visko neišbandėme. Tačiau vienas dalykas maloniai nustebino. Važiuojant netgi be įjungtos išmaniosios traukos kontrolės (ACC), ir netgi „Sport plus“ režimu, o regeneracijos lygį nustačius ties „Auto“ padala, automobilio dirbtinis intelektas padeda vairuotojui važiuoti saugiai ir efektyviai.

Štai pavyzdys. Greitkelyje važiuojate tuščia juosta ir atleidžiate akceleratorių. „Taycan“ beveik nelėtėja. Bet, vos pasivejate kitą automobilį ir atleidžiate greičio pedalą, „Taycan“ švelniai stabdo iki priešais važiuojančio eismo dalyvio greičio.

Atrodytų paprasta, bet iš tiesų labai efektyvu: ir energija taupoma, ir saugu.

Ir dar vienas įstrigęs momentas. Kalbu apie pojūčius, o ne realias sekundes. Visi trys „Taycan“ modeliai, nepaisant skirtingo galingumo, iki 100 km/val. įsibėgėja panašiai. Esminį skirtumą galima pajusti lenktynių trasoje ar kur Vokietijos greitkelyje, kai spidometro rodmenys šią ribą viršija. Tuomet supranti, kodėl vienas „Taycan“ kainuoja 180, o kitas – „tik“ apie 100 tūkst. Eur.

Svarbiausius faktus apie „Taycan“ rasite lentelėje:

Suprasti akimirksniu

  • Kad ir koks greitas būtų, „Tesla Model S“ yra kasdienis automobilis, tuo tarpu „Taycan“ bus žymiai retesnis ir žymiai brangesnis išskirtinis prabangių automobilių gamintojo kūrinys.
  • „Porsche Taycan“ yra pirmasis elektromobilis pasaulyje su 800 voltų elektros sistema. Tai – dvigubai didesnė įtampa, nei gali pasigirti kiti šiuolaikiniai elektromobiliai. Ši inovacija leidžia sumažinti elektros srovę. Tai reiškia, kad „Taycan“ gali turėti plonesnius laidus ir ne tokį sunkų laidyną. Dar svarbiau tai, kad dėl mažesnės srovės ir gero terminio efektyvumo „Taycan“ varikliai ir baterijos taip stipriai neįkais.
  • „Porsche Taycan Turbo“ ir „Turbo S“ yra vairuojami ir varomi visais 4 ratais. Apytiksliai du trečdaliai galios perduodami galinei ašiai, kuri įprastai yra labiau apkraunama ir generuoja daugiau sukibimo. „Turbo “ versija išvysto 670 ag (490 kW), Turbo S – 761 ag (560 kW). Maksimalus abiejų versijų greitis yra 260 km/h, tačiau akceleracija, žinoma, skiriasi – „Taycan Turbo S“ iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug 2,8 s, „Turbo“ užtrunka apie 3 sekundes. Pats pigiausias „Taycan 4S“ užtrunka 4 sekundes.
  • Pigiausias „Taycan 4S“ modelis gali būti užsakomas su dviejų tipų baterijomis – su 79,2 kWh talpos „Performance“ jis pasiekia 390 kW (530 AG), o su 93,4 kWh „Performance Plus“ – 420 kW (571 AG) galią.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Šiuolaikiškos studijos

Video

01:06
01:38
01:19

Esports namai

Susikurk savo vasaros namus su IKEA

URBAN˙/

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas