Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Projekto „Tesla GigafactoryLT“ tęsinys: Vladas Lašas įsigijo naujausią „Tesla Model X“

Vlado Lašo „Tesla Model X P100D“ reklaminis maketas
Liudviko Dicevičiaus projektas / Vlado Lašo „Tesla Model X P100D“ reklaminis maketas
Šaltinis: 15min
5
A A

Verslininkas Vladas Lašas, vienas ambicingo projekto pritraukti į Lietuvą fabriko „Tesla Gigafactory“ statytojus iniciatorių, įsigijo naujausios modifikacijos elektromobilį „Tesla Model X“. Šio greičiausio pasaulyje krosoverio savininku V.Lašas tapo prieš dvi savaites, tačiau dėl didelio užimtumo vis nerasdavo laiko automobilį atsiimti iš gamyklos Tilburge, Nyderlanduose (35 km nuo Eindhoveno).

Tačiau „Tesla“ entuziastai iš Lietuvos mielai sutiko padėti V.Lašui ir išvyko į Tilburgą parvairuoti „Tesla Model X P100D“. Šios trijų dienų „ekspedicijos“ dalyviai – Laurynas Jokužis (Lietuvos elektromobilių asociacijos vadovas), Žilvinas Lešinskas (projekto „GigafactoryLT“, kai virtualioje „Minecraft“ aplinkoje sukurta tikros „Tesla Gigafactory“ gamyklos Nevadoje replika, iniciatorius) ir šių eilučių autorius, 15min žurnalistas, Gazas/Mokslas.IT redaktorius. Taip vienu šūviu du zuikius nušausime: ir išskirtinį automobilį 1 600 km distancijoje išbandysime, ir Vladui Lašui padėsime.

VIDEO: „Tesla Model X“ kelionė iš Tilburgo „Tesla“ gamyklos į Lietuvą: pirma diena

Šis „Tesla Model X P100D“ modelis turi autonominio valdymo funkciją (ją kelyje būtinai išbandysime), įprastu režimu įsibėgėja iki 100 km/val. per 3,2 sek, o perjungus „Ludicrous“ režimą įsibėgėja dar greičiau – per 2,9 sek.

Lietuvoje iki šiol buvo registruoti trys „Model X“, tačiau senesnės versijos. Šis, pats moderniausias ir galingiausias P100D – vienas pirmųjų, tokio galingumo modeliu važinėja tik dar vienas Lietuvos verslininkas. Jo moderniausios komplektacijos kaina (be mokesčių) viršija 150 tūkst. eurų.

Šio modelio akys – 8 išmanios kameros, stebinčios pasaulį 360 laipsnių kampu. Taip pat 12 ultragarso jutiklių, radaras. Toks septynvietis savo erdve (bet ne automobilio koncepcija) primena „Audi Q7“. Be abejo, į viršų atsidarančios „paukščio sparnais“ vadinamos galinės durys (vieniems primena erelį, kitiems gulbę), be proto didelis ir platus priekinis stiklas, kurio plokštuma tęsiasi vos ne iki vairuotojo sėdynės zonos, 17 colių liečiamas ekranas, 20 colių ratai – visa tai daro „Model X“ ypatingą. Apie patirtį važiuojant šiuo automobiliu jau šią savaitę skaitykite 15min.

Pats Vladas Lašas 15min sakė tokios progos laukęs jau 10 metų:

„Esu Tesla Motors atradęs, kai jie tik pasiskelbė internete apie planus pagaminti elektrinį Tesla Roadster. Jau tada norėjau užsisakyti – bet tada jie griežtai atsisakė priimti užsakymą. Sakė, kad parduos tik klientams Kalifornijoje ir Niujorke. Taigi teko palaukti beveik dešimtmetį. Nė kiek nesigailiu – nes dabar tai jau ir techniškai labai ištobulintas, ir praktiškas automobilis. Noriu ir pats savo pinigais palaikyti man patinkančią kompaniją, ir prisidėti prie jos misijos įgyvendinimo – padėti žmonijai (ir Lietuvai) greičiau atsisakyti iškastinio kuro ir pereiti prie atsinaujinančių išteklių.

Beje, esu ir nedidelis Tesla akcininkas. Nes pirmą kartą pirkau Tesla akcijų, kai jos kainavo bent keletą kartų pigiau. Jau dabar, pardavus šias akcijas, šis automobilis būtų įsigytas beveik nemokamai. Taigi investuoti į naujas technologijas, tausojančias mūsų aplinką, netgi apsimoka.“

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vladas Lašas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vladas Lašas

Primename, kad diskusijų, kaip atsivesti „Tesla“ investuotojus į Lietuvą, metu V.Lašas ir kai kurie politikai kalbėjo apie tai, kad, tarkime, Vyriausybės ar Seimo nariams įsigijus, kad ir biudžetinį, „Tesla Model 3“, Lietuva pasaulio akyse atrodytų kaip labai inovatyvi ir patraukli investicijoms valstybė. V.Lašas tokį pavyzdį jau parodė – jis yra užsisakęs ir „Tesla Model 3“, kuris turėtų pasirodyti metų pabaigoje.

Ar V.Lašas galvoja, kad tokiu savo pirkiniu patrauks Elono Musko komandos dėmesį?

„Iš esmės, Tesla dėmesys Lietuvai labai priklauso nuo pačios Lietuvos: kaip mes matome/planuojame savo šalies ateitį, jos ekonomiką, energetiką, transportą? Ar mūsų vizija ir vertybės sutampa su Tesla kompanijos? Pavyzdžiui, šiandien, po susitikimo Kopenhagoje su Tesla komanda, atsakinga už Supercharger tinklo plėtra regione, jaučiu, kad net ir tas vienas mano įsigytas automobilis bei nuoširdus pokalbis apie Lietuvą ir Baltijos šalis tikrai gali pagreitinti Supercharger tinklo atsiradimą mūsų šalyse. Nes čia kaip „višta ar kiaušinis pirmiau...?“

Kol Lietuvoje nėra Supercharger tinklo, niekas nesiryžta pirkti elektromobilių. O kol nėra nupirktų automobilių, Tesla nesiryžta investuoti i superchargerius Baltijos šalyse. Jei mūsų verslas, valstybės institucijos užsisakytų bent 1000 Tesla Model 3, jei miestų vadovai nutartų, kad nuo 2030 metų automobiliai su vidaus degimo varikliais bus nebeįleidžiami į centrus, kad oras būtų švaresnis? Tuomet tikrai atkreiptume Tesla dėmesį“, – sako V.Lašas.

Pasak verslininko ir „Tesla“ gerbėjo V.Lašo, kalbėti turime ne tik apie projektą „GigafactoryLT“, autonominius automobilius, dronus, bet ir savo veiksmais parodyti, kad mes vertiname, suprantame ir ne tik naudojame, bet ir norime dalyvauti, kuriant inovatyvias technologijas. Juk Lietuvoje turime puikių IT profesionalų, kurie gali kurti programinę įrangą automobiliams. Tereikia tik daugiau jaunimo sudominti technologijomis, parodyti, kad „ne šventieji puodus lipdo“, ir pasiūlyti iššūkį: gal ir mes galime sukurti įdomius dalykus? Tai ir Lietuvos įvaizdžio dalis. O jei mūsų svečius (bent jau VIP) oro uoste pasitiktume ir nuvežtume į viešbutį naujausiu Tesla Model X?

Pirmuosius įspūdžius iš „Tesla“ gamyklos Tilburge ir naujausio „Tesla Model X P100D“ kelionę į Lietuvą skaitykite 15min jau penktadienį.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas