-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skandinaviškos dizaino mokyklos absolventas – „Volvo S60“

Už lango spaudžiant šaltukui, įsitaisiau „Volvo S60“ automobilyje. Taip patogu jau seniai nebuvo! Paspaudęs „Start“ mygtuką pažadinau galingą D5 dyzelį. Ant automobilio šono reklaminis „Pašėlęs Volvo S60“ užrašas žada linksmas dieneles.
„Pašėlęs Volvo S60“
„Pašėlęs Volvo S60“ / GAZAS.LT nuotr.

Prieš pradėdami kalbą apie naująjį S60, pasižiūrėkime kaip sekasi į Kinijos magnatų „Geely Holdings“ rankas atitekusiam „Volvo“. Viena aišku, šiam švediškų automobilių gamintojui sekasi žymiai geriau, nei kaimynui SAAB. Perėję iš „Ford“ rankų, „Volvo“ gavo tai, ko jiems visad reikėjo – pinigų. Pinigų kurti naujiems modeliams, tobulinti varikliams, saugumo technologijoms ir pan.

Naujausias S60 buvo kuriamas dar „Ford“ laikais, todėl nesitikėkite, kad kiti modeliai vadovausis jo nurodytomis tezėmis. Jie žada būti dar geresni. Vos pristatę S60 ir XC60 automobilius, „Volvo“ paskelbė, kad ateityje jų automobilių dizainas taps radikalesniu. Automobiliai taps panašesni į pirmosios kartos „Volvo S80“ ir S60 modelius su ryškia pečių linija. Kaip sako „Volvo“ vadovai, jų automobiliai turi būti atpažįstami iš dviejų šimtų metrų. Kaip senais gerais laikais.

„Volvo“ stovykloje jaučiamas pinigų padaugėjimas

Keistai „Volvo“ vadovai kalba apie konkurentus. Teko girdėti, kad BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Audi“, kitaip tariant, šventoji trejybė, jiems ne konkurentai. Pasak jų, „Volvo“ turi pasiūlyti tik skandinavams būdingą stilių ir taip pasiekti pirkėjų pinigines. Turėčiau su tuo sutikti. Tik vienas „bet“ – tokių pirkėjų niekada nebuvo daug ir jei jie bandys gamybos apimtis didinti nepristatę naujų populiarių kėbulo tipų automobilių (minivenų, kompaktiškų krosouverių ir t.t.), turės tenkintis tokiomis apimtimis, kokios yra dabar. Rodos, tai suprato ir naujieji šeimininkai kinai, kurie savo kanalais išplatino labai paprastą žinutę – kariausime dėl vokiškos trijulės pirkėjų.

Kad „Volvo“ štabe jaučiamas finansinio pajėgumo padidėjimas, galima spręsti pagal kelias paskutines jų premjeras. Tai XC60 ir V60 „Plug-in Hybrid“ modeliai. Galingus, lyginant su „Prius“, elektros variklius pasikinkę hibridiniai automobiliai gali pasikrauti iš paprasto 220V elektros tinklo. Juos sukurti kainavo tikrai daug, dar daugiau – juos paleisti į gamybą. Tai brangi, bet protinga rinkodaros investicija. „Toyota“ išleido krūvą pinigų „žaliojo“ gamintojo įvaizdžiui. Tokia pačia kryptimi pinigus leidžia ir „Volvo“.

Pagaliau apie „Volvo S60“

Man patinka skandinavų verslininkai. Kartais aukodami pardavimų rodiklius jie lieka prie savo teisybių. Jų gaminama produkcija pasižymi neabejotinai savitu dizainu, puikiu funkcionalumu, ilgaamžiškumu. Ant jų gaminamos produkcijos visad pažymima – „Made in Scandinavia“. Tai tarytum prekės ženklas, simbolizuojantis kokybę ir kitoniškumą. Žvelgiant į visus pasaulyje gaminamus automobilius, „Volvo S60“ taip ir atrodo – kokybiškas ir kitoniškas.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Paaėlęs Volvo S60
„Pašėlęs Volvo S60“

Neužsiimkime pilstymu iš tuščio į kiaurą sakydami, kad „Volvo“ vairavimo charakteristikos neatsilieka nuo BMW. Lyginant 3 serijos ir S60 sedanus tampa aišku – „Volvo“ yra kur tobulėti. Tačiau ar verta? S60 vairuotojo taip neįtraukia į vairavimo procesą, posūkiuose nepateikia informacijos pirštams, duobėtame kelyje nesugeba sugerti nelygumų, tačiau dovanoja šventą ramybę. Esu įsitikinęs, kad švedams būtų pavykę pagaminti tokį pat sportišką automobilį kaip ir BMW, bet jie to specialiai nedarė. Pasielgė skandinaviškai, padarė kitaip, savaip.

Tais pačiais žodžiais galėčiau apibūdinti ir mano bandytame automobilyje sumontuotą 2,4 litro penkių cilindrų turbodyzelį, pavadintą D5. Jis traukia kaip lokomotyvas! Bet nė iš tolo neprimena BMW rafinuotų, tylių ir ekonomiškų dyzelių. Pavarų dėžė, taip pat, dviem laipsniais „trumpesnė“ ir gerokai grubesnė. Jaučiasi, kad ji skandinaviška: rami, išlaikyta ir užtikrinta.

Salone

Ar skandinaviškumas yra gerai, spręsti jums. Tik būkite tikri, salone jis įgyvendintas puikiausiai. Tiek  centrinės konsolės vaizdas, su gražiai atskirtomis funkcinėmis zonomis, tiek inžinierių parodytas didelis dėmesys smulkmenoms. Nesvarbu kokį interjerą pasirinksite – šviesią odą su medžio detalėmis ar tamsią odą su aliuminiu – jis atrodys puikiai. Medžiagas tikrai malonu liesti, jei liesti medžiagas gali būti malonus procesas... Prietaisų išdėstymas labai logiškas, tvarkingas ir aiškus. Ko vertas vien klimato sistemos reguliavimo „žmogeliukas“. Tiesa, multimedija sistemos valdymas nėra toks jau paprastas. Valdymas vyksta dviejų ratukų ir krūvos mygtukų pagalba. Žodžiui „intuityvu“ čia ne vieta.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Komplikuotas multimedija sistemos valdymas
Komplikuotas multimedija sistemos valdymas

Kadangi bėda po vieną nevaikšto, prastais reikėtų pavadinti ir navigacinės sistemos žemėlapius. Juose ne tik trūksta gatvių, bet ir prioritetai prastai sudėlioti. Automagistralėje Vilnius-Klaipėda gal dešimt kartų buvo liepta laikytis kairės... Laikykite ją išjungtą.

Ilgoje kelionėje buvau dėkingas S60 sėdynėms. Labai patogios. Gerai išspręstas ir šildomų sėdynių klausimas. Šiais laikais jis labai aktualus. Šyla ir nugara, ir apatinė dalis. Šyla, bet ne kaista. „Metų automobilis“ „Hyundai i40“ negali pasigirti tokiu subtilumu – įjungus šildymą kaista tik vienas lopinėlis apatinėje sėdynės dalyje visai po intymiomis vietomis... Sutikite, kokybė čia svarbiau už kiekybę.

Audio sistemos kokybė labai patiko – garsą galėčiau pavadinti tvirtu. Puikiai skamba visa muzika: nuo „M-1 Plius“ repertuaro iki „Elektrolankų“ sintetinių garsų, skambančių sekmadieniais per „Opus3“. Gera žinia išmaniųjų telefonų savininkams – muziką S60 groja ir transliuojamą per „Bluetooth“.

Įdomioji dalis

Pavardinsiu kokios saugumo sistemos gali būti sumontuotos S60 automobilyje: adaptyvi greičio palaikymo sistema, išvažiavimo iš važiuojamosios dalies perspėjimo sistema, akloje zonoje esančių automobilių perspėjimo sistema. Atsikvėpkite, sąrašas tęsiasi – pėsčiuosius ir automobilius pastebinti „CitySafety“ sistema, dinaminė stabilumo ir antipraslydimo sistema, nuo susidūrimo sauganti ir stabdžius 100 proc. savo nuožiūra galinti įjungti sistema. Rodos, tiek.

Pagirtina, kad visos jos elgiasi humaniškai. Automatinio stabdymo sistema pradžioje automobilį pristabdo ir tik situacijai esant beviltiškai pati imasi stabdyti automobilį. Automatinė greičio palaikymo sistema, pastebėjusi lėčiau važiuojantį automobilį priekyje, tempą lėtina po truputį. Beje, išgyvendinta ir tokia nemaloni situacija, kai važiuojant iš paskos automobilio, posūkyje sistema sumano paspausti greičio pedalą, lyg automobilis būtų dingęs. Dabar radaras pasisuka kartu su ratais. Pasisuka, beje, ir žibintai.

„Volvo“ man suteikė saugumo jausmą

Saugumo sistemos ne tik puikiai veikia individualiai, bet ir jaučia viena kitą. Įsitikinau tuo savo kailiu. Važiuodamas magistrale greičio palaikymo sistemai patikėjau mane vežti 110 km/h greičiu. Plynoje ir perpučiamoje vietoje automobilio centrinėje konsolėje ėmė mirksėti ESP stabilumo sistemos perspėjimo lemputės, o greičio palaikymo sistema akimirksniu išsijungė. Pasirodo, po ratais – visiškas plikledis! Supratęs, kad situacija rimta, sumažinau greitį iki 50 km/h ir toli laukuose išvydau du automobilius – abu perskrido melioracijos griovį ir sustojo tik toli laukuose. Buvau dėkingas „Volvo“ už užtikrintą elgesį avarinėje situacijoje.

Tokios smulkmenos priverčia automobilį vertinti kitaip. Man tai primena „Subaru“ automobilius vairuojančių kolegų komentarus. Jie jaučiasi, kad jų automobiliai – unikalūs, kažkuo išskirtiniai. Keturių varomų ratų sistema „Subaru“ automobiliams suteikia užtikrintumo, o „Volvo“ man suteikė saugumo jausmą.

Piniginiai reikalai

Pabaigai, pakalbėkime apie piniginės reikalus. Paties kukliausio S60 modelio su 1,6 litro benzininiu varikliu kaina siekia 86 tūkst. Lt. Renkantis galingesnius variklius ir prabangesnes komplektacijas kainos kyla kaip ant mielių, kol pasiekia 154 tūkst. Lt. Vertinant kainos skirtumą tarp S60 ir 3 serijos BMW, pastebima, kad „Volvo“ yra apie 10 proc. pigesnis.

Aukso viduriukas būtų 2,0 l turbodyzelinis D3 modelis su pakankamai solidžia „Momentum“ įranga. Jo kaina – 110 tūkst. Nors, žvelgiant į visą „Volvo“ gamą, rekomenduočiau V60 modelį  su tokia pačia įranga ir varikliu. „Volvo“ yra bene vienintelis gamintojas, parduodantis daugiau universalų, nei sedanų. Vadinasi, universalas „Made in Scandinavia“ turėtų būti geriausias pasirinkimas.

„Volvo S60“ D5 techniniai duomenys
Variklis: 2,4 litro penkių cilindrų D5 turbodyzelinis
Galia: 215 AG
Sukimo momentas: 440 Nm
Pagreitėjimas iki 100 km/h: 7,4 sek.
Didžiausias greitis: 230 km/h
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,7 l/100 km
CO2 emisija: 124 g/km
Ilgis/plotis/aukštis: 4628/1865/1484
Svoris: 1582 kg
Daugiau informacijos: Autoplius.lt naujų automobilių kataloge

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius