-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Toyota Yaris GRMN“ – automobilis, kurio norėsis, bet įsigyti nepavyks

GRMN – keturios magiškos, nekasdieniškos ir tikriausiai ne visiems girdėtos raidės ant „Toyota Yaris“ hečbeko, ne bet kokio, o „karštojo“ hečbeko. Ką jos čia veikia, ką reiškia ir ką duoda šiam automobiliui?
„Toyota Yaris GRMN“
„Toyota Yaris GRMN“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Jeigu paklaustumėte gamintojo, tai atsakymas būtų toks: „Įkvėptas automobilių sporto (WRC), sukurtas naudojimui eisme“.

„Yaris“ yra geriausiai parduodamas „Toyota“ modelis Europoje, o „Toyota Gazoo Racing“ komanda su „Yaris WRC“ puikiai debiutavo ralyje – 2017 metais WRC čempionato komandinėje įskaitoje užėmė trečią vietą. Taigi nenuostabu, kad gamintojas panoro turėti ir karštąjį hečbeką, skirtą keliams, kuris savyje įkūnytų geriausias automobilių sporte atrastas savybes ir sukauptą patirtį. Taigi „Yaris GRMN“ yra sąryšis tarp absoliučiai skirtingų automobilių: standarto ir ralio automobilio.

Tik 600 vienetų

Negana to, jis yra ribotos serijos. Bus pagaminta vos 600 vienetų, 400 – Europai ir 200 – Japonijai. Kad ir kaip norėtumėte turėti šį automobilį, o jūs jo tikrai norėtumėte, gaila, bet įsigyti nepavyks, nes paskelbus jo pardavimą, visi egzemplioriai buvo iššluoti vos per 72 valandas.

Nepabandžius šio automobilio, kiek sunku būtų suvokti, kodėl „Yaris GRMN“ sulaukė tokios šlovės, juk galima nueiti į bet kurį „Toyota“ saloną ir nusipirkti standartinę jo versiją. Be to, panašu, kad dar buvo labai didelis sąrašas nuliūdusių, kurie nespėjo susisukti per pirmas tris paras ir pateikti pirkimo užsakymo.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

„Yaris GRMN“ gamyba pradėta 2017 metų lapkričio mėnesį.

Strategiškai, tai labai puikus „Toyota“ žingsnis – pagaminti puikų ribotos serijos automobilį, panašų į tą, kuris dalyvauja pasaulio ralio čempionate, ir taip suformuoti jam trokštamojo statusą bei tuo pačiu dar labiau sustiprinti standartinių „Yaris“ įvaizdį.

GRMN

Taigi grįžtam prie pagrindinių raidžių. GR – „Gazoo Racing“ – į automobilių sportą orientuoto padalinio trumpinys, MN – „Meister of the Nurburgring“ – „Niurburgringo“ trasos meistras, kur ir buvo tobulinamas, testuojamas šis japoniškas kūrinys.

Nuo koncepcijos pasirodymo iki produkcijai paruošto modelio praėjo vos dveji metai. Pirmieji prototipai iškart buvo nuvežti į Niurburgringo trasą, kur specialistai ir inžinieriai ieškojo geriausių šio automobilio savybių. Taip pat automobilis praleido daug valandų testuojamas Vokietijos greitkeliuose, kalnų keliuose ir t.t.

Verta paminėti ir tai, kad tai yra pirmas kartas, kada Europos rinkai siūlomas „Toyota“ modelis, prie kurio prisilietė „Gazoo Racing“ padalinio inžinieriai. Anksčiau tuo galėjo džiaugtis tik vietinės japonų rinkos automobilių entuziastai.

„Toyota Gazoo Racing“ šį automobilį suprojektavo taip, kad su juo būtų galima kasdien kuo puikiausiai važinėti bendro naudojimo keliais, o esant norui – skrieti lenktynių trasoje, maksimaliai išnaudojant tiek automobilio, tiek savo galimybes. Dėl geresnio sukibimo su trasos danga tereikia pasikeisti trasai skirtas padangas. Visa kita atlikta dar gamykloje.

Variklis

Pirmiausia, tai 1,8 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų VVT-i variklis su kompresoriumi, generuojantis 212 AG ir 250 Nm galią, kuri puikiai juntama bene visame sūkių diapazone ir nejaučiamas joks galios tiekimo į ratus uždelsimas, kurį turi automobiliai su turbokompresoriumi. Superchargeris – tai unikalus komponentas karštųjų hečbekų B segmente. Būtent dėl jo „Yaris GRMN“ nežino, kas yra „turbo duobės“. Variklis sukasi iki 6800 aps./min. ir tai visuomet daro noriai, puikiai reaguodamas į kiekvieną kojos prisilietimą prie akceleratoriaus pedalo, nesvarbu, kuria pavara būtų važiuojama. Variklio galia perduodama į priekinius ratus per 6 laipsnių mechaninę greičių dėžę.

100 km/val. greitį šis 1335 kg sveriantis karštasis hečbekas pasiekia vos per 6,4 sek., o jo maksimalus greitis yra ribojamas elektronikos iki 230 km/h.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

Išorė

Antra, išvaizda. „Yaris GRMN“ yra dažomas išskirtinai balta spalva ir yra apklijuotas raudonais-juodais „Gazoo Racing“ prekinį ženklą atspindinčiais lipdukais, kurie suteikia šiam automobiliui sportiškumo ir jo išvaizdą šiek tiek prilygina WRC automobiliui.

Žvelgiant į „Yaris GRMN“ iš priekio, automobilis atrodo tuo pačiu ir mielai, ir agresyviai, pasiruošęs visomis variklyje slypinčios arklių kaimenės kanopomis tvertis į asfaltą. Didžiulės radiatoriaus grotelės jam suteikia sportiškumo, kurį dar padidina gale ant stogo sumontuotas didelis aerodinaminis aptakas ir difuzorius buferio apačioje su per vidurį įtaisytu išmetimo vamzdžio antgaliu. Visai kaip pas Pasaulio ralio čempionato automobilius.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

Interjeras

Įlipus į automobilio vidų – dar daugiau sportiškumo genų. Pavyzdžiui, iš „Toyota GT86“ pasiskolintas ir šiek tiek modifikuotas vairas, kurio skersmuo yra 3 cm mažesnis nei standartiniame „Yaris“.

Atskiro pagyrimo vertos sportinės sėdynės, sukurtos specialiai šiam modeliui „Toyota Boshoku“ padalinio specialistų. Sportiniai krėslai apgaubia visą kūną ir tvirtai jį laiko visos kelionės metu, nesvarbu, ar važiuojama vingiuotais keliais, ar lenktyniaujama trasoje. Sėdynės savo darbą atlieka puikiai, be to, jos yra minkštos, komfortiškos ir nesukelia jokio nepasitenkinimo net ir ilgoje kelionėje.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

Pakaba

Ketvirta, stabdžiai, važiuoklė, riboto praslydimo diferencialas (LSD), kurie užtikrina puikų automobilio valdymą. LSD yra itin retas dalykas tarp B segmento automobilių. Jis užtikrina puikų automobilio elgesį posūkiuose, veikia ne brutaliai, o labai protingai, apskaičiuotai ir džentelmeniškai, neplėšiant vairo iš rankų, bet kreipiant automobilio ratus į posūkio vidurį tiek, kiek reikia. Automobilis tuo metu važiuoja tiksliai ten, kur jį nukreipia vairuotojas, nejaučiant kontrolės praradimo ar slydimo.

Apautas „Yaris GRMN“ optimalaus dydžio – 17 colių skersmens, lengvo svorio „BBS“ ratlankiais su 205/45 dydžio padangomis. Po ratlankiais slepiasi 275 mm skersmens ventiliuojami stabdžių diskai, prie kurių kaladėles priekyje spaudžia apkabos su keturiais cilindriukais. Gale sumontuoti 278 mm skersmens stabdžių diskai.

Važiuoklė taip pat suprojektuota taip, kad kaip ir stabdžiai bei riboto praslydimo diferencialas puikiai veiktų tiek kelyje, tiek trasoje. „Toyota Gazoo Racing“ sugebėjo rasti tą aukso viduriuką, kuris nepadaro automobilio brutalaus kelyje, tačiau leidžia jam puikiai atsiskleisti trasoje.

Pakaba buvo sustiprinta, panaudoti tvirtesni komponentai, įdėtas 26 mm skersmens stabilizatorius. „Sachs“ specialiai šiam automobiliui pagamino kietesnius amortizatorius su sportinėmis spyruoklėmis, kurios yra 60 procentų kietesnės už standartines. Palyginti su standartiniu „Yaris“, „GRMN“ yra 24 mm žemesnis.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

Vikrus kelyje

Visa tai, kas prieš tai buvo išvardyta, puikiai teko pajusti važiuojant vingiuotais Katalonijos serpantinų keliais, o desertui – visas „Yaris GRMN“ galimybes atrandant 4,1 km ilgio „ParcMotor“ lenktynių trasoje.

Pirmas malonias emocijas sukėlė šio automobilio sportiška išvaizda. Tai akiai labai neįprastas „Yaris“. Tą pastebėjo ir dauguma ispanų, su kuriais teko prasilenkti keliuose. O standartinių „Yaris“ (ten jų labai daug) vairuotojai tikriausiai negalėjo suprasti, kas tai per modifikacija.

Įlipus į automobilio vidų tos pačios pozityvios emocijos buvo toliau: įkritimas į sportine sėdynes, pirmas prisilietimas prie vairo, pirmas išgirstas variklio murktelėjimas ir jo garsas, kai akceleratorius minamas iki dugno. Interjere naudojamos medžiagos dar labiau sustiprino tą atmosferą – jos kokybiškesnės, maloniau liečiamos nei standartiniame „Yaris“.

Gamintojo nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Gamintojo nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

Įveikus beveik 240 km atstumą ispaniškais greitkeliais bei itin susuktais, vingiuotais kalnų keliais, išvada tik viena – tai itin azartiškas, puikiai valdomas, staigus, stabilus, į šonus visai nekrypstantis, vikrus, vairuotojo komandų klusniai klausantis, greitas, dinamiškas, neapsakomą vairavimo malonumą suteikiantis automobilis.

Ir nors kelionė buvo tikrai netrumpa, labai daug reikėjo dirbti vairu, tačiau verta pagirti „Toyota Gazoo Racing“ inžinierius, kad jie sugebėjo sportą suderinti su komfortu. Važiuoklė tuo pat metu užtikrina ir stabilų staigių posūkių įveikimą, išlaikydama automobilį nepakrypusį į šonus, ir tuo pat metu dar sugeba dirbti komfortiškai, visiškai nedaužydama per stuburą. Nei važiuoklė, nei salono medžiagos neskleidžia jokių pašalinių garsų, niekas nebarška.

VIDEO: „Toyota Yaris GRMN“: automobilis, kurio įsigyti jau nebeįmanoma

Vienintelis šio automobilio minusas – itin vingiuotuose keliuose matomumą kiek ribojo priekiniai statramsčiai, taigi tekdavo į šonus kraipyti galvą, stebint, ar iš priekio neatvažiuoja kitas automobilis.

Jeigu įdomios degalų sąnaudos – jos nėra iš koto verčiančios. 7,1 l/100 km – važiuojant greitkeliais 120 km/h greičiu. Vingiuotuose kalnų keliuose degalų sąnaudos siekė 13 litrų, turint omeny tai, kad visuomet buvo važiuojama agresyviai ir pažemintomis pavaromis.

Stabdžiai veikė efektyviai, nors nėra itin staigūs pradžioje, tačiau spustelėjus stipriau jie parodo savo efektyvumą. Taigi net ir garbaus amžiaus senolė, sėdusi prie šio automobilio vairo, nesijaus netikėtai. Ji puikiai galėtų juo kasdien važinėti į bažnyčią, parduotuvę, sodą, pas drauges, o savaitgaliui perleisti automobilį vairuotojo pažymėjimą turinčiam anūkui, kuris, nieko nelaukęs, galėtų nerti tiesiai į lenktynių trasą ir ten mokytis sportiško vairavimo subtilybių.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

Dar vikresnis trasoje

Trasoje „Yaris GRMN“ elgiasi kaip žuvis vandenyje – nenuostabu, juk jis užaugo „Niurburgringo“ žiede, o kūrėjai jame dar įspraudė iš ralio trasų atsineštos patirties.

Testų Katalonijoje metu, atvykus į lenktynių trasą, „Toyota Gazoo Racing“ komanda šiam automobiliui uždėjo semi-slick tipo padangas, kuriomis negalima važinėti legaliai keliuose. Kaip ir minėjau anksčiau, norint su šiuo automobiliu lėkti į trasą, jam daugiau nieko nereikia – tik kibesnių padangų, norint pajusti maksimalias automobilio galimybes.

Trys, du, vienas… ir startas! Trasoje buvo įveikta beveik 50 kilometrų, gręžiant „Yaris GRMN“ iki jo galimybių ir mano galimybių ribos. Potyriai nuostabūs, adrenalino daug, tobulų akimirkų taip pat. Svarbiausia yra tai, kad važiuojama buvo atjungus stabilumo kontrolę ir nebuvo jokio nerimo, kad automobilis ims slysti nevaldomas. Jis paprasčiausiai laikėsi kaip įkaltas!

„ParcMotor“ trasos posūkius „Yaris GRMN“ gliaudė kaip riešutus, blokiruotė dirbo puikiai ir neįkyriai, stabdžiai nejautė perkaitimo požymių, o variklis visuomet buvo šeriamas maksimaliomis apsukomis, pora kartų rodyklei mušantis į ribotuvą.

Gamintojo nuotr./„Toyota Yaris GRMN“
Gamintojo nuotr./„Toyota Yaris GRMN“

Ilgiausioje tiesėje automobilis spėjo įsibėgėti iki 180 km/val., po ko teko itin staigiai stabdyti ir nerti į aštrų posūkį. Jokių problemų! „Yaris GRMN“ tiesiog tam sutvertas. Jis važiuoja ten, kur jam parodai, nepameta galo, o sėdint prie vairo visiškai niekur nekrinti iš sėdynės, nors supranti, kad posūkį įveiki ties fizikos dėsnių bei savo galimybių riba. Automobilio galimybių riba dar nebuvo iki galo pasiekta.

Išnėręs iš posūkio „Yaris GRMN“ staigiai renka apsukas ir vėl tik spėk stabdyti prieš kitą posūkį ir sukti į jį. Po pasivažinėjimo trasoje įspūdžių ir emocijų pasikroviau visam mėnesiui į priekį.

„Yaris GRMN“ charakteris – griežtas, bet ne brutalus, todėl skirtingą vairavimo patirtį turintys vairuotojai gali pajusti šį automobilį nebijodami jo sportiško charakterio.

Pabaigai

Išvada paprasta – „Toyota Yaris GRMN“ puikiai tiks važinėjimui kasdien tiek mieste, tiek užmiestyje, o malonus variklio murkimas leis pamiršti muzikos grotuvą. Taip pat automobilis puikiai tiks ir savaitgalio išvykoms į trasą ar startams įvairiose automobilių slalomo ar net žiedinėse varžybose.

Visgi pamiršau paminėti dar vieną dalyką. Nors visi „Yaris GRMN“ jau yra parduoti, tačiau „Toyota Gazoo Racing“ leis dar vienam žmogui tapti šio automobilio savininku. Aukcione bus parduodamas pats pirmas pagamintas „Yaris GRMN“, už kurį gauti pinigai bus skirti labdarai. Kitas variantas – laukti, kol šie automobiliai pasirodys naudotų automobilių rinkoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius