Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2013 09 01, 10:23

2015-aisiais pramonėje pasirodys vandeniliu varomas „Toyota“ automobilis

Ne viena pramonės gigantė bandė „pramušti“ vandeniliu varomų automobilių projektus. Tarp jų buvo BMW, „Honda“ eilė kitų gamintojų, tačiau iki šiol geriausiai tai padaryti sekėsi „Hyundai“. Klausimas – ar ilgam?
2012-ųjų „Toyota FCV-R“
2012-ųjų „Toyota FCV-R“ / „Toyota“ nuotr.

Mat, „Toyota“ užsimanė neatsilikti nuo korėjiečių ir pristatyti „Avensis“ dydžio automobilį, kurio variklis veiktų naudodamas vandenilį. Tai – menka naujiena, kiek anksčiau buvo pranešta apie tokius japonų planus, padedant BMW koncernui. Tačiau grįžkime prie technologijos. Tokiu atveju, mašinos anglies dioksido emisija būtų nulinė – iš duslintuvo varvėtų vandens garai. Tačiau vandeniliu varomi automobiliai reikalauja specialių degalinių, kuriose būtų galima šia medžiaga papildyti kuro kasetes. Taigi, ne viskas taip paprasta.

Yra ir kita problema – kaina.  Mat, „Toyota“ šių metu Tokijo automobilių parodoje (lapkričio mėnesį) ketina pristatyti pirmąjį vandeniliu varomą prototipą, kuris bus tobulinimas bei, laikui bėgant, evoliucionuos į serijinį modelį. Tačiau dabartiniais skaičiavimais, serijinės tokios mašinos kaina siektų milžiniškus pinigus. „Autocar“ teigia, jog toks „Toyota“ būtų įvertintas maždaug 70 tūkst. svarų kaina – grubiai apie 280 tūkst. Lt. Žinoma, koncerno tikslas – sukurti gerokai pigesnius vandeniliu varomus automobilius, tačiau tam reikia daug laiko.

Negana to, kaina gąsdina ne tik pirkėjus, bet ir pačius gamintojus. „Toyota“ tikina, kad tokių kūrimo bei mašinų tobulinimo darbai taip pat pareikalautų milžiniškų investicijų, nes vandenilio technologijos automobiliuose yra pažengusios pernelyg mažai.

„Toyota“ atskleidė, pagaminusi 100 bandomųjų vandeniliu varomų automobilių, pagamintų ant „Highlander“ visureigio platformos, tačiau viena tokia mašina kompanijai kainavo vidutiniškai apie 1 mln. JAV dolerių.

Beje, 2002-aisiais po daugybės eksperimentų „Honda“ pristatė vandeniliu varomą automobilį FCX. Tačiau šis, iš pirmo žvilgsnio, kompaktiškos klasės hebčeką arba tiesiog to meto „Civic“ modelį (pagal gabarits) primenantis technikos šedevras svėrė daugiau nei 1,6 tonos. Taigi, svoris – dar vienas iššūkis.

Japonai nepamiršta ir dar vieno trūkumo – kaip jau anksčiau minėta, infrastruktūros. Pietų Korėja šiuo atveju yra pažengusi gerokai daugiau į priekį – šalyje rasti degalinių, kuriose vandeniliu galima papildyti kuro kasetes – nesunku.
„Toyota“ savo stende, Frankfurto automobilių parodoje siūlys susipažinti su naujausiomis vandeniliu varomų automobilių technologijomis – įdomu, apie kokią važiavimo kainą galvoja kompanija.

Ne paslaptis, kad gamintojai šiomis technologijos žavisi dėl galimybės sukurti automobilius, kurių įveikiamas atstumas būtų gerokai didesnis nei elektromobilių ar aplenktų net ir mašinų su vidaus degimo varikliais. Tuo tarpu kalbant apie ekologiją, tai būtų pats švariausias sprendimas.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas