Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 05 09

Pakalbėkime apie elektromobilių kainą

Prieš priimant sprendimą įsigyti elektra varoma automobilį ar likti su paprastu, reikia apsvarstyti labai svarbų aspektą – elektromobilių kaina. Kol kas vos keli elektromobiliai yra serijinės gamybos, kitus net galima pavadinti „rankų darbo“ automobiliais.
Elektromobilis „Tesla Roadster
Elektromobilis „Tesla Roadster / „Scanpix“ nuotr.

Pats brangiausias pasaulyje automobilis varomas elektra „Tesla Roadster“ kainuoja apie 250 tūkst. lt. Aišku, toks automobilis patenkintų bet kurio vyro ego, tačiau jo kaina daugeliui sunkiai prieinama. Skandinavai pateikia savo elektromobilių kainas – apie 135 000 daniškų kronų (maždaug 67 tūkst. lt). Jei elektromobilį sugalvotumėte pirkti Estijoje, jo kaina siektų apie 39 000 eurų. Tai būtų naujai surinktas automobilis. Lietuvių auksarankių perdarytas automobilis kainuoja nuo 1 000 iki 9 000 eurų vien už perdarymą, neskaitant pačio automobilio kainos.

Peras Jorgensenas Molleris sako, kad maža degalų kaina neretai nekompensuoja didelės automobilio kainos, tad tokius automobilius dažnai renkasi norintys gyventi ekologiškiau. Nors danai turėtų pripažinti, kad jų šalyje yra sukurta pakankamai stipri infrastruktūra elektromobiliams – nemokamos įkrovimo vietos mieste, nemokamas automobilių statymas, pasirinkę elektromobilius sutaupo 25 proc. PVM mokesčio.

Londone dabar yra apie 175 elektromobilių įkrovimo stoteles, o iki 2020 m. planuojama šį skaičių padidinti iki 25 tūkst.Danai apskaičiavo, kad perdaryti benzinu varomą automobilį į elektromobilį reikėtų apie 15 000 litų. Danijoje šiuo metu populiaru perdaryti „Citroen C1“ automobilius. Nors gali būti, kad perdarinėtojų aukso amžius tuoj baigsis, nes kuluaruose šnibždamasi, kad Europos Komisija nori uždrausti benzininius automobilius perdaryti į elektromobilius. Motyvuojama tuo, kad nors tai ir būtų pigiausias būdas gauti elektra varomą automobilį, tačiau įprasti automobiliai negali tapti efektyviais elektromobiliais dėl specifinės savo konstrukcijos. „Tuo galėjome įsitikinti pabandę perdaryti įprastą „Volkswagen Golf“ į elektra varomą automobilį. Jo važiuoklė svėrė per daug – apie 900 kg, o elektromobilio važiuoklė negali sverti daugiau nei 500 kg“, – sakė elektromobilių gamyba užsiimančios Estijos kompanijos vadovas T. Randma. Kol kas tai tik kuluarų šnabždesiai, todėl tiksliai nežinoma, ar toks sprendimas tikrai bus priimtas.

Privačių namų savininkai, turintys elektromobilius, turėtų įsigyti automobilio įkrovimo kištuką, kuris kainuoja apie 500 lt. Šalys, kurios turi išvystytą elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, miestuose tokių automobilių vairuotojams suteikia galimybę įkrauti juos nemokamai, kol dirbama ar pietaujama. Šiuo metu Vilniuje yra viena elektromobilių įkrovimo stotelė, Kaune dar viena. Taline - viena. Londone dabar yra apie 175 elektromobilių įkrovimo stoteles, o iki 2020 m. planuojama šį skaičių padidinti iki 25 tūkst.

Švedai jau spėjo apskaičiuoti, kad, jei visi namuose įkraus savo elektromobilius, šalyje reikės 7 proc. daugiau elektros. Danai su šiuo teiginiu nesutinka. Jų šalyje yra maždaug du milijonai privačių automobilių, bet jie mano, kad juos visus būtų galima įkrauti nedidinant elektros poreikių.

Žurnalas „Green'as“
Žurnalas „Green'as“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius