Dabar populiaru
Publikuota: 2012 balandžio 29d. 10:52

Taupumo ralis – be pralaimėjusių

Eko ralio 2012 akimirka
Organizatorių nuotr. / Eko ralio 2012 akimirka

Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui, kurį surengė VšĮ „Saugus ratas“ ir kurio 1269,25 km ilgio maršrutas driekėsi Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais, Žilvino Babiansko ir Domo Gaidamavičiaus veiduose nuovargio atspalvį beregint pakeitė sunkiai iškovotos pergalės triumfo atspindžiai.

Šis „Moller Auto Vilnius“ darbuotojų ekipažas, vairavęs „Volkswagen Golf TDI“ automobilį, ne tik nugalėjo masiškiausioje ED 5 klasėje, bet ir šventė pergalę absoliučioje įskaitoje. Nugalėtojai visą 1269,25 km. ilgio ekonominio ralio trasą įveikė sudeginę tik 49,59 litro dyzelino (100 km kelio – 3,907 litro).

„Rezultatas galėjo būti dar įspūdingesnis, o degalų sąnaudos dar mažesnės, jei ne šeštajame laiko kontrolės punkte gauta bauda, – įspūdžiais dalijosi D.Gaidamavičius. – Visgi džiugu, kad praktikoje dar kartą pavyko patvirtinti 1,6 litro darbo tūrio „Volkswagen“ dyzelinių motorų, apie kuriuos, kaip ir apie jų dar galingesnius brolius, jau sklinda legendos, galimybes.“

Organizatorių nuotr./Eko ralio 2012 akimirka
Organizatorių nuotr./Eko ralio 2012 akimirka

Tokio pobūdžio raliuose už pavėlavimą į laiko kontrolės punktą ar kitas pražangas dalyviai baudžiami ne papildomų sekundžių, o degalų papildomų gramų, kurių jie iš tiesų nesudegino, baudomis. Dalis tokių baudų, kurių šiame ilgame ir sunkiame žygyje išvengė vos du ekipažai, tenka net ne dėl pačių dalyvių kaltės ar aplaidumo. Penktadienį kone pusė ralio ekipažų 10–15 minučių buvo įstrigę viename Mozūrijos kelių priešais sankryžą su magistrale. Tik kai ja prašvilpė iš Seinų po susitikimo su vietos lietuviais grįžtantis Lenkijos prezidento Bronislavo Komarovskio kortežas, ralio dalyviai suprato netikėto trukdžio viduryje baltos dienos priežastį...

„Žinant nemenkas automobilių spūstis Lenkijos keliuose, tokių ar panašių trukdžių neįmanoma išvengti. Todėl sveikindamas žygio laimėtojus ir prizininkus labiausiai džiaugiuosi, kad didelis renginys buvo sklandžiai suplanuotas, kad visi jo dalyviai sėkmingai išlaikė visus išbandymus ir praturtėję dviejų dienų varžybų emocijomis sėkmingai finišavo“, – kalbėjo vienas pagrindinių renginio organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Valdas Juozas Vilūnas.

Absoliutiems ralio laimėtojams Ž.Babianskui ir D.Gaidamavičiui Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis įteikė asociacijos pereinamąjį prizą, kuris pagal nuostatus taptų jį triskart laimėjusio ekipažo nuosavybe.

„Tačiau tai, kad jis visą dešimtmetį taip ir keliauja iš rankų į rankas, rodo, kad ekonominiai žygiai pamažu išugdė nemenką būrį mokančių važiuoti itin taupiai ir tuo pačiu mažiau teršti mus supančią aplinką. Tai turbūt ir yra pagrindinis tokių renginių tikslas“, – kalbėjo G.Šlėderis.

Organizatorių nuotr./Eko ralio 2012 akimirka
Organizatorių nuotr./Eko ralio 2012 akimirka

Plius 56 gramai

Per daugiau nei 1200 km sudeginti 56 gramai daugiau dyzelino – didelis tai ar menkas skirtumas?

Visiškai nereikšmingas, tikras mažmožis, atsakytume žvelgdami iš eilinio vairuotojo pozicijų. Tai tik kelių galbūt nereikalingų akceleratoriaus spustelėjimų pasekmė, tačiau užkirtusi galimybę patyrusiam ekonominių ralių dalyvių, „Alkesta Auto“ atstovų Ąžuolo Žadeikos ir Lauros Ludziš ekipažui užkopti ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.

Būtent 56 gramais dyzelino dviejų dienų maratone daugiau nei nugalėtojai sudeginęs šis mišrus  ekipažas, vairavęs 1,5 litro dyzelinį motorą turinčią „Renault Megane“, užėmė antrąją ir absoliučios įskaitos, ir tokią pat ED klasės vietas. Antriesiems prizininkams 100 km prireikė 3, 963 litro dyzelino.

Dar mažesnis – tik 42 gramų dyzelino šimtui kilometrų kelio skirtumas skyrė trečiuosius prizininkus, „Veho“ atstovus Žilviną Patamsą ir Evaldą Kiaušą, vairavusius turbodyzelinį 2,2 litro darbo tūrio motorą turintį „Honda“ automobilį.    

Bendrosios įskaitos nugalėtojai ir prizininkai be taurių, diplomų ir kitų prizų džiaugėsi ir įspūdingų „Michelin Primacy 3“ padangų, kurias jiems skyrė renginio partnerė „Michelin Polska“, komplektais.

„Michelin Primacy 3“ padangas itin rekomenduojame, nes jos ne tik užtikrina puikų sukibimą su danga esant bet kokioms gamtinėms sąlygomis, bet ir garsėja kaip energiją labiausiai taupančios padangos, – įteikdamas jas kalbėjo „Michelin Polska“ atstovas Lietuvoje Arnas Stasevičius.

Organizatorių nuotr./Eko ralio 2012 akimirka
Organizatorių nuotr./Eko ralio 2012 akimirka

Ralis be pralaimėjusių

„Ekonominiuose raliuose dalyvauju nuo 2001 metų, tačiau kiekvienas jų kažkuo išskirtinis, su tik jam vienam būdingais bruožais, – kalbėjo nuolatinis tokių ralių dalyvis, dukart iškovojęs pereinamąją „Transekstos“ taurę Stasys Grigaliūnas. – Ką tik pasibaigęs išsiskyrė itin sudėtinga trasa ir tuo, kad būtent jame iš anksto negalėjai nieko nei planuoti, nei numatyti, o tai ir išlieka atmintyje ilgiausiai“. 

S.Grigaliūnas su Audriumi Glėbumi šįkart atstovavo „VTA Transekstai“ ir su 2,0 litro darbo tūrio TD variklį turinčiu „Volkswagen Passat“ užėmė pirmąją vietą ED6 klasėje.

Beje, šis ir dar du – Ą.Žadeikos – L.Ludziš ir Audriaus Gružinsko – Renatos Odinienės („Citroen C4“) ekipažai finišavo Vilniuje viso žygio metu taip ir nepapildę degalų bakų.

Pirmosiomis vietomis klasėse džiaugėsi ir Renaldo Gabarto – Viesturo Kundzinšo („Nissan Micra“) ir šeimyninis Artūro bei Vaidos Pakėnų ekipažai (Nissan Micra Dig-S“).

Su tokiu pat kaip ir nugalėtojų automobiliu šiame ralyje debiutavo Giedrius Jasonas su Sauliumi Klimu. Debiutas pranoko lūkesčius. Trečioji vieta masiškiausioje ED 5 klasėje ir ketvirtoji bendrojoje įskaitoje – apie tokį startą gali svajoti daugelis.

Su „Hyundai i30“ ekonominiame ralyje debiutavo ir GAZAS.LT atstovas Tomas Digaitis su „15min“ žurnalistu Mykolu Vadišiu. Jie buvo penkti ED 5 klasėje ir šešti bendrojoje įskaitoje.

„Dar nespėjau perkratyti ir suvokti visų žygio įspūdžių, tačiau jie nebejotinai puikūs“, – kalbėjo labiau pratęs imti, o ne duoti interviu T.Digaitis.

Pažymėkite klaidą tekste pele, paspaudę kairįjį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Paliko Helsinkį: gėdingu elgesiu kaltinamam D.Trumpui priminta – Rusija nėra sąjungininkė

Aktualu

JAV sulaikyta Rusijos agentė dėl pasikėsinimo kištis į JAV politiką

Sportas

Trylika FIFA 2018 įdomybių: ką sužinojome per šį čempionatą

Gyvenimas

Martynui nustatytas akies vėžys: mama nebegali žiūrėti, kaip sūnus kankinasi

Vardai

Po 8 metų pertraukos grįžę legendiniai „A-ha“ koncertavo Trakuose, bet dėkojo Vilniui

Gyvenimas

Netikėčiausios vestuvių tendencijos: sodybos primirštos – eilė atėjo muziejams

Kultūra

Vilniaus savivaldybė neatmeta, kad Reformatų parko atnaujinimo projektas dar gali būti keičiamas

Gyvenimas

Ką daryti, kad po atostogų nereikėtų atostogų

Įspūdingi terasiniai laukai Guidžou provincijoje Kinijoje

Vardai

„Midsummer Vilnius“ skelbia startą: įkvėpti gaivaus kultūros gūsio atvyko būrys žinomų veidų

Sportas

Emocingas C.Ronaldo: „Mano amžiaus žaidėjai įprastai keliauja į Katarą ar Kiniją“

Vardai

Pagrobtos manekenės Chloe Ayling istorija: ištrūko tik privertusi savo pagrobėją ją įsimylėti

Dirbančių mamų byla: kaip apginta teisė į mokamas nėštumo ir gimdymo atostogas

Aktualu

Žvejybos pataisos kelia aistras: žvejai mėgėjai ir verslininkai kone kibo į atlapus

Vardai

Socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino išsiskyrė su mylimuoju Jonu Misevičiumi

Kultūra

Panelės Smilos kūrėjas Peteris Høegas: „Aš negaliu būti moterimi, bet galiu sukurti iliuziją“

Pasaulis kišenėje

Po plaukimo baidare maudžia rankas, pečius ir skauda nugarą? Patarimai jums

Vardai

A.Mamontovas su orkestru pradėjo miesto festivalį: minia užgulė Valdovų rūmų kiemą

„Vieni vartai“: naujasis futbolo karalius ir triumfuojantis Paryžius

24sek

Lietuvos jaunimo rinktinė įveikė britus, bet gavo ispanus

Naujienos

Aktualu

Paliko Helsinkį: gėdingu elgesiu kaltinamam D.Trumpui priminta – Rusija nėra sąjungininkė

Aktualu

JAV sulaikyta Rusijos agentė dėl pasikėsinimo kištis į JAV politiką

Sportas

Trylika FIFA 2018 įdomybių: ką sužinojome per šį čempionatą

Gyvenimas

Martynui nustatytas akies vėžys: mama nebegali žiūrėti, kaip sūnus kankinasi

Vardai

Po 8 metų pertraukos grįžę legendiniai „A-ha“ koncertavo Trakuose, bet dėkojo Vilniui

Gyvenimas

Netikėčiausios vestuvių tendencijos: sodybos primirštos – eilė atėjo muziejams

Kultūra

Vilniaus savivaldybė neatmeta, kad Reformatų parko atnaujinimo projektas dar gali būti keičiamas

Gyvenimas

Ką daryti, kad po atostogų nereikėtų atostogų

Įspūdingi terasiniai laukai Guidžou provincijoje Kinijoje

Vardai

„Midsummer Vilnius“ skelbia startą: įkvėpti gaivaus kultūros gūsio atvyko būrys žinomų veidų

Sportas

Emocingas C.Ronaldo: „Mano amžiaus žaidėjai įprastai keliauja į Katarą ar Kiniją“

Vardai

Pagrobtos manekenės Chloe Ayling istorija: ištrūko tik privertusi savo pagrobėją ją įsimylėti

Dirbančių mamų byla: kaip apginta teisė į mokamas nėštumo ir gimdymo atostogas

Aktualu

Žvejybos pataisos kelia aistras: žvejai mėgėjai ir verslininkai kone kibo į atlapus

Vardai

Socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino išsiskyrė su mylimuoju Jonu Misevičiumi

Kultūra

Panelės Smilos kūrėjas Peteris Høegas: „Aš negaliu būti moterimi, bet galiu sukurti iliuziją“

Pasaulis kišenėje

Po plaukimo baidare maudžia rankas, pečius ir skauda nugarą? Patarimai jums

Vardai

A.Mamontovas su orkestru pradėjo miesto festivalį: minia užgulė Valdovų rūmų kiemą

„Vieni vartai“: naujasis futbolo karalius ir triumfuojantis Paryžius

24sek

Lietuvos jaunimo rinktinė įveikė britus, bet gavo ispanus

Parašykite atsiliepimą apie Gazas