Apie apgadinimą informuojama iškart
Praktikoje, pasak antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ atvykstančių keleivių aptarnavimo agento S.Paliuškevič, atskridusį nestipriai apgadintą bagažą pirmiausia pastebi keleiviai, kurie nekantriai laukia jų prie bagažo iškrovimo juostų, rašoma bendrovės pranešime spaudai.
„Įprastai smulkesnius bagažo apgadinimus identifikuoja patys keleiviai, o stambesnius – darbuotojai. Jei lagaminas transportavimo metu buvo stipriai pažeistas arba atvyko atidarytas, apie tokį lagaminą, dar prieš iškraunant ant bagažo iškrovimo juostos, pranešama atvykstančių keleivių aptarnavimo agentams“, – sako S.Paliuškevič.
Apie apgadintą bagažą visuomet nedelsiant yra informuojamas jo savininkas, kuriam taip pat yra paaiškinama, kokius tolimesnius žingsnius būtina daryti dėl žalos atlyginimo.
„Visais atvejais siekiame apie apgadintą bagažą kuo greičiau informuoti. Tad apie tai keleivis gali sužinoti tiesiogiai iš darbuotojo arba telefonu, jei, pavyzdžiui, registruotas apgadintas bagažas atvyko kitu reisu nei keleivis“, – pažymi S.Paliuškevič.
Dažniausiai skiriama išmoka žalai kompensuoti
Nesvarbu, kaip stipriai buvo apgadintas bagažas, keleiviai dėl to pirmiausia turi kreiptis į antžeminio aptarnavimo įmonę.
„Šalia bagažo iškrovimo juostų yra monitoriai, kuriuose yra skelbiama informacija apie skrydžius. Ekrane rodo skrydžio numerį, šalį, iš kurios orlaivis atvyko, bei skrydį aptarnaujančios įmonės pavadinimą. Oro uostose įprastai jų būna ne viena, tad tai yra greičiausias būdas sužinoti, į kurią konkrečiai kreiptis dėl su bagažu iškilusių problemų“, – atkreipia dėmesį S.Paliuškevič.
Sekančiame žingsnyje keleivis turi užpildyti specialios paskirties dokumentą pagal skrydį vykdžiusios aviakompanijos reikalavimus.
„Siekiant užfiksuoti bagažo apgadinimą, būtina užpildyti specialų dokumentą, kuriam yra priskiriamas unikalus numeris. Jis reikalingas kreipiantis į oro vežėją dėl kompensacijos. To nereikėtų atidėlioti, nes kreiptis į aviakompaniją dėl kompensacijos gavimo yra suteikiamas 7 dienų terminas“, – pažymi S.Paliuškevič.
Pasak jo, kiekviena skrydžio bendrovė nustato savo kompensavimo dydį bei rūšį. Oro vežėjas gali pasiūlyti keleiviui apmokėti bagažo remontą arba atsiųsti pakaitinį lagaminą.
„Iš praktikos žinome, kad dažniausias kompensavimo būdas, tai išmoka už sugadintą lagaminą. Šios išmokos dydį keleivis suderina tiesiogiai su aviakompanija“, – priduria atvykstančių keleivių aptarnavimo agentas.
Neatvykęs lagaminas grąžinamas per kurjerių tarnybą
Keleiviui negavus savo lagamino prie bagažo iškrovimo juostos, seka panašūs žingsniai, kaip ir bagažo apgadinimo atveju. Monitoriuje reikia išsiaiškinti, kokia antžeminio aptarnavimo įmonė aptarnavo skrydį, ir į ją kreiptis, o tada užpildyti specialios paskirties dokumentą su unikaliu numeriu.
Pasak S.Paliuškevič, apie nepakrautus lagaminus ir kada jie atkeliauja yra žinoma iš anksto, dėka vieningos bagažo paieškos sistemos „World Tracer“, kurią naudoja visi pasaulio oro uostai.
„Per šią sistemą darbuotojai užpildo vėluojančio bagažo bylą, vykdo bagažo paiešką bei sekimą. Bagažui atvykus į oro uostą, jis yra perduodamas keleiviui jam patogiu būdu: per kurjerių tarnybas nurodytu adresu arba keleiviai patys gali atsiimti iš bagažo paieškos biuro“, – sako keleivių aptarnavimo agentas.
Bagažo paieška ir grąžinimas savininkui į rankas gali užtrukti apie 2–4 dienas, tačiau vasaros laikotarpiu šie terminai gali būti ilgesni dėl skrydžių bei keleivių skaičiaus padaugėjimo.
„Pasimetusio bagažo paieška yra vykdoma visą parą, tad praktikoje, jei keliautojas negavo bagažo ryte, jis jau vakare gali sulaukti kurjerio skambučio dėl bagažo pristatymo“, – teigia S.Paliuškevič.