Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Ką daryti pastebėjus apgadintą registruotą bagažą arba jei jis pasimetė?

Pasiekus savo kelionės tikslą lėktuvu, iškart skubame prie bagažo iškrovimo juostos pasiimti registruoto bagažo. Visuomet pasijuntame gerai, kai bagažo sulaukiame ir galime toliau sklandžiai tęsti kelionę, tačiau būna situacijų, kai jis pasimeta arba atvyksta apgadintas. Atvykstančių keleivių aptarnavimo agentas Slavomir Paliuškevič papasakojo, ką keleiviams daryti tokiais atvejais ir kaip antžeminio aptarnavimo įmonės tai sprendžia.
Bagažas
Bagažas / 123RF.com nuotr.

Apie apgadinimą informuojama iškart

Praktikoje, pasak antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ atvykstančių keleivių aptarnavimo agento S.Paliuškevič, atskridusį nestipriai apgadintą bagažą pirmiausia pastebi keleiviai, kurie nekantriai laukia jų prie bagažo iškrovimo juostų, rašoma bendrovės pranešime spaudai.

„Įprastai smulkesnius bagažo apgadinimus identifikuoja patys keleiviai, o stambesnius – darbuotojai. Jei lagaminas transportavimo metu buvo stipriai pažeistas arba atvyko atidarytas, apie tokį lagaminą, dar prieš iškraunant ant bagažo iškrovimo juostos, pranešama atvykstančių keleivių aptarnavimo agentams“, – sako S.Paliuškevič.

123RF.com nuotr. / Bagažas
123RF.com nuotr. / Bagažas

Apie apgadintą bagažą visuomet nedelsiant yra informuojamas jo savininkas, kuriam taip pat yra paaiškinama, kokius tolimesnius žingsnius būtina daryti dėl žalos atlyginimo.

„Visais atvejais siekiame apie apgadintą bagažą kuo greičiau informuoti. Tad apie tai keleivis gali sužinoti tiesiogiai iš darbuotojo arba telefonu, jei, pavyzdžiui, registruotas apgadintas bagažas atvyko kitu reisu nei keleivis“, – pažymi S.Paliuškevič.

Dažniausiai skiriama išmoka žalai kompensuoti

Nesvarbu, kaip stipriai buvo apgadintas bagažas, keleiviai dėl to pirmiausia turi kreiptis į antžeminio aptarnavimo įmonę.

„Šalia bagažo iškrovimo juostų yra monitoriai, kuriuose yra skelbiama informacija apie skrydžius. Ekrane rodo skrydžio numerį, šalį, iš kurios orlaivis atvyko, bei skrydį aptarnaujančios įmonės pavadinimą. Oro uostose įprastai jų būna ne viena, tad tai yra greičiausias būdas sužinoti, į kurią konkrečiai kreiptis dėl su bagažu iškilusių problemų“, – atkreipia dėmesį S.Paliuškevič.

123RF.com nuotr. / Bagažas
123RF.com nuotr. / Bagažas

Sekančiame žingsnyje keleivis turi užpildyti specialios paskirties dokumentą pagal skrydį vykdžiusios aviakompanijos reikalavimus.

„Siekiant užfiksuoti bagažo apgadinimą, būtina užpildyti specialų dokumentą, kuriam yra priskiriamas unikalus numeris. Jis reikalingas kreipiantis į oro vežėją dėl kompensacijos. To nereikėtų atidėlioti, nes kreiptis į aviakompaniją dėl kompensacijos gavimo yra suteikiamas 7 dienų terminas“, – pažymi S.Paliuškevič.

Pasak jo, kiekviena skrydžio bendrovė nustato savo kompensavimo dydį bei rūšį. Oro vežėjas gali pasiūlyti keleiviui apmokėti bagažo remontą arba atsiųsti pakaitinį lagaminą.

„Iš praktikos žinome, kad dažniausias kompensavimo būdas, tai išmoka už sugadintą lagaminą. Šios išmokos dydį keleivis suderina tiesiogiai su aviakompanija“, – priduria atvykstančių keleivių aptarnavimo agentas.

Neatvykęs lagaminas grąžinamas per kurjerių tarnybą

Keleiviui negavus savo lagamino prie bagažo iškrovimo juostos, seka panašūs žingsniai, kaip ir bagažo apgadinimo atveju. Monitoriuje reikia išsiaiškinti, kokia antžeminio aptarnavimo įmonė aptarnavo skrydį, ir į ją kreiptis, o tada užpildyti specialios paskirties dokumentą su unikaliu numeriu.

123RF.com nuotr. / Pamestas bagažas
123RF.com nuotr. / Pamestas bagažas

Pasak S.Paliuškevič, apie nepakrautus lagaminus ir kada jie atkeliauja yra žinoma iš anksto, dėka vieningos bagažo paieškos sistemos „World Tracer“, kurią naudoja visi pasaulio oro uostai.

„Per šią sistemą darbuotojai užpildo vėluojančio bagažo bylą, vykdo bagažo paiešką bei sekimą. Bagažui atvykus į oro uostą, jis yra perduodamas keleiviui jam patogiu būdu: per kurjerių tarnybas nurodytu adresu arba keleiviai patys gali atsiimti iš bagažo paieškos biuro“, – sako keleivių aptarnavimo agentas.

Bagažo paieška ir grąžinimas savininkui į rankas gali užtrukti apie 2–4 dienas, tačiau vasaros laikotarpiu šie terminai gali būti ilgesni dėl skrydžių bei keleivių skaičiaus padaugėjimo.

„Pasimetusio bagažo paieška yra vykdoma visą parą, tad praktikoje, jei keliautojas negavo bagažo ryte, jis jau vakare gali sulaukti kurjerio skambučio dėl bagažo pristatymo“, – teigia S.Paliuškevič.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?
Reklama
Daugiau Pliusų sporto entuziastams:„Gym+“ vėl plečiasi
Reklama
„Teleloto“ naujienos ne tik tarp vedėjų: nuo šiol laimės visi studijos žaidėjai
30 metų su ypatingais vaikais dirbanti mokytoja Irutė: neįsivaizduoju, kaip galime skirstyti vaikus