Dabar populiaru
Publikuota: 2020 gegužės 19d. 20:56

„Deals on Wheels“. Šįmet atostogos bus kitokios: kaip išsirinkti tinkamą kemperį ir ar jo reikia apskritai?

Kemperis
Anton Mishin nuotr./ Unsplash nuotr. / Kemperis

Ši vasara bus kitokia nei anksčiau. Mažiau skraidysim, daugiau važinėsim po Lietuvą ar aplinkines šalis. Matysim mažiau turistų, bet daugiau savų tautiečių. Kuo keliauti, kai norisi ištrūkti iš namų? Čia jau spręsti jums. Bet pasidalinsime keletu įžvalgų apie keliavimą kemperiais, jų privalumus, trūkumus, kainas.

Kemperių tipai

Pradėkime nuo to, kokie kemperiai egzistuoja apskritai:

  • mikroautobuso tipo kemperis. Toks turistinis automobilis savo išvaizda mažai kuo skiriasi nuo paprasto mikroautobuso. Tinkamas 2–4 asmenims, dažniausiai neturi dušo ir tualeto. Rinkitės, jei mėgstate keliauti greičiau ir būti mobilesni (valdymas nedaug skiriasi nuo lengvojo automobilio). Pagrindinis trūkumas – viduje jausitės kaip silkės statinėje;
  • pusiau integruotas kemperis (yra dviejų tipų – didesni variantai su miegamąja vieta virš kabinos ir kompaktiškesni variantai be jos). Toks turistinis automobilis leidžia patogiai keliauti kompanijai iki 7 asmenų. Tai populiariausias variantas Europoje iš visų kemperių tipų;
  • integruotas kemperis – tai aukščiausia klasė turistinių automobilių pasaulyje. Jų kėbulas yra vientisas, todėl geriausiai išnaudojama visa vidaus erdvė. Šie kemperiai turbūt labiausiai paplitę JAV, kur dydis vis dar yra privalumas. Juos lengviausia atskirti iš plokščios priekinės dalies su didžiuliu stiklu.

Šiame straipsnyje kalbėdamas apie kemperius dažniausiai turėsiu omenyje klasikinį pusiau integruoto tipo kemperio variantą. Kokie privalumai jūsų laukia keliaujant šia dėžute ant ratų?

Turėsite visus patogumus vienoje vietoje.

Privalumai

Pirmiausia, turėsite visus patogumus vienoje vietoje, būsite savo laiko ir maršruto šeimininkai (kol nereiks ieškoti, kur tas prakeiktas kempingas). Jūs taip pat gerokai daugiau pamatysite ir patirsite, nei nakvodami viešbučiuose – nakvynei galite pasirinkti vietą su puikiu vaizdu, kuris jus pradžiugins ryte, tik pravėrus kemperio duris. O naktį galėsite klausytis ūbaujančių pelėdų ar dainuojančių kompanijų bendroje stovėjimo aikštelėje.

Kalbant apie bendravimą, tai vienas iš keliavimo kemperiais privalumų. Jeigu esate laimingasis, kuris nevairuos, kelionėje galėsite patogiai žaisti, pavyzdžiui, kortomis, o kempinge susirasti naujų bendraminčių ir išgirsti naujų istorijų.

Dar vienas „bonusas“, kad nereiks gaišti laiko ieškant maitinimo įstaigos. Virtuvėlėje ir kiaušinių išsivirsite, ir kur kas madingesnių patiekalų pasigaminsite. Ir, žinoma, kiekvienoje skirtingoje nakvynės vietoje nereiks ieškoti po lova „pamestų“ kojinių ar „palikto“ telefono įkroviklio – visi daiktai dar prieš pradedant kelionę ras savo vietą gausybėje spintelių.

Jairph nuotr./ Unsplash nuotr./Kemperis
Jairph nuotr./ Unsplash nuotr./Kemperis

Trūkumai

Patinka kelionės automobiliu, nes mėgstate vairuoti? Vairavimo malonumas ir kemperis – sunkiai suderinami dalykai. Važiuoti greičiau nei 110 km/val gali būti tikras iššūkis. Jūs tikrai suprasite, ką reiškia automobilio tampymas provėžose, lingavimas, vėjo gūsiai, galios trūkumas. Jeigu turite trumpas atostogas, planuokite netolimą kelionę. Nuvažiuoti 1000 km lengvuoju automobiliu ir tokį pat atstumą kemperiu, yra skirtingų laiko juostų klausimas.

Kemperis – kaip didelis vaikas.

Kemperis – kaip didelis vaikas. Jis reikalauja priežiūros. Jei intensyviai naudosi resursus – vandenį, tualetą, tai teks ir „aptarnavimus“ dažniau atlikti, kas ilgainiui pabosta.

Ir viena didžiausių problemų – mobilumas. Į miesto gilumą su šia transporto priemone geriau nelįsti. Niekur netilpsit, užkliūsit, sutiksit draudžiančius ženklus. Nervų atims daug, o ir keiksitės kaip senas vežikas. Tokiais atvejais geriausia kemperyje turėti dviračius, ar dar geriau – motorolerį.

Beje, turėkite omenyje, kad esant blogam orui ankštoje erdvėje praleisite daug laiko su tais pačiais žmonėmis (kaip per karantiną), todėl kompaniją geriau pasirinkti tinkamą.

Ankštoje erdvėje praleisite daug laiko su tais pačiais žmonėmis (kaip per karantiną), todėl kompaniją geriau pasirinkti tinkamą.

Apie pinigus

Ar keliavimas kemperiu yra pigesnis kelionės būdas? Įprasta matematika linksta į tą pusę, tačiau neretai būna ir kitaip. Viskas priklauso nuo daugybės kintamųjų.

Išsinuomoti apynaujį kemperį sezono įkarščio metu parai gali kainuoti 120–130 Eur. Dar pridėkite kempingo mokesčius, didesnes kuro sąnaudas ir dviejų savaičių atostogoms sumelė išeina nemaža. Ypač, jei keliaujate kaip viena nedidelė šeima.

Ne sezono metu (spalio – balandžio mėnesiais) už to paties kemperio nuomą mokėsite apie 70 Eur.

Ar verta pirkti?

Tikriausiai pastebėjote, kad daug užsienyje kemperiais keliaujančių žmonių yra pensinio amžiaus ir keliauja dviese. Vienas pagrindinių faktorių sprendžiant ar verta pirkti kemperį, yra laiko klausimas – ar turite pakankamai laiko ir galimybių leistis į keliones.

Jeigu negalite dirbti nuotoliniu būdu ir per metus turite standartinį mėnesį laiko atostogų – tada neverta. Kitas variantas, pirkti kemperį „susimetus“ su draugais, tėvais ar broliais. Bet juk žinote, kaip su tuo dalinimusi būna.

Bent kiek padoresniam variantui, pagamintam „Peugeot Boxer“, „Fiat Ducato“ ar „Ford Transit“ bazės pagrindu, reiktų skirti bent 8 000–9 000 Eur. Už tiek gausite daugiau nei 20 metų senumo daiktą. Jeigu norite šviežesnio varianto, reikėtų skirti bent 20 000 Eur, o naujų kemperių kainos siekia ir 50 000 Eur. Žinoma, turėdami savo kemperį galėsite jį naudoti kiekvieną pasitaikiusią proga – važiuoti į festivalius, prie ežero ar jūros. Netgi nuvažiavus aplankyti giminaičių kitame Lietuvos gale, malonu nakvoti savo nuosavoje lovoje.

Keliavimas kemperiu yra kaip gyvenimo būdas. Arba įsimylite, arba pabandę nesugrįšite. Bet išbandyti verta. Vien dėl naujų įspūdžių ir patirčių.

Turiningų atostogų!

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Ypatingos

02:14
08:43

Metas rinktis

Atradimai virtuvėje

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką