-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 03 12

Milijardinį verslą sukūrusi M.Mitkutė: „Jei ne mano noras vartoti, jo, ko gero, nebūtų“

Milda Mitkutė šiandien gali didžiuotis būdama milijardinio verslo – platformos „Vinted“, kurioje galima parduoti, pirkti ir mainyti daiktus, – idėjos sumanytoja ir viena iš įkūrėjų. Vis dėlto, kad pasiektų tai, ką turi dabar, Mildai teko susidurti ir su kritika, ir su bejėgiškumo jausmu, kuriam aplankius imtis darbų nebesinori. „Pozityvi kritika žmogui yra būtina, antraip jis neaugs“, – dabar įsitikinusi M.Mitkutė.
Milda Mitkutė
Milda Mitkutė / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Svarbu galvoti, kas bus rytoj

Šiandien Milda, kaip ir dauguma lietuvių, gyvena įvykiais Ukrainoje – viską atidėjusi į šoną, ji stebi, kas vyksta šalyje. Dėl to pastaruoju metu Mildai kilo nemažai filosofinių minčių.

„Jeigu būtumėte pakalbinę prieš dvi savaites, mano atsakymai būtų kitokie. Pastaruoju metu švenčiau gyvenimą, ieškojau galimybių tobulėti, gilinausi į save“, – šiais metais vykusioje motyvacinėje konferencijoje „Moters vizija“ teigė M.Mitkutė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Milda Mitkutė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Milda Mitkutė

Milda ne kartą yra sakiusi, kad jai patinka kaupti žinias ir domėtis, koks bus pasaulis po 20 ar daugiau metų. Dabar šis klausimas moteriai kaip niekada aktualus.

„Prieš prasidedant karui tikėjau, kad ateityje bus svarbesnė klimato kaitos problema, galinti pakeisti mūsų gyvenimo kokybę“, – teigė M.Mitkutė.

Nors karas Ukrainoje stipriai sukrečia, reikia dirbti toliau. Anot Mildos, sutelkti dėmesį į savo verslą pastaruoju metu jai labiausiai padeda mintys apie ateitį.

„Reikia apgalvoti taktiką, bet nesusitelkti vien į šios dienos smulkius rūpesčius. Visada turite mąstyti apie ateitį, būti keliais žingsniais priekyje. Kai vystai verslą, labai svarbu galvoti, kas bus rytoj, poryt, – aiškino M.Mitkutė. – Kartais mes matome iškreiptą realybės vaizdą: suteikiame per daug reikšmės tiems dalykams, kurie po mėnesio ar po metų neatrodys tokie svarbūs. Bendras vaizdas visada yra daug pozityvesnis, labiau įkvepiantis, jį matant tampa lengviau susidoroti su iškilusiais sunkumais.“

Reikia išmokti kritikuoti

Atrinkdama darbuotojus, Milda nesusidaro apie juos išankstinės nuomonės ir nevertina kandidatų pagal tai, kaip jie atrodo ar kalba. Mildos teigimu, tai padeda augti ir jai pačiai.

„Kai turi išankstinių nuostatų, daug ką praleidi pro akis. Kuo labiau esi tolerantiškas kitiems, tuo ilgiau išlieki jaunas, nes esi atviras naujovėms, priimi kitokias idėjas. Kol ateina naujų minčių, tol nesensti“, – tikino M.Mitkutė.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Milda Mitkutė
Arno Strumilos / 15min nuotr./Milda Mitkutė

Anot Mildos, tokiu būdu formuojasi pakantumas kitokiai nuomonei ir kritikai. Jos manymu, žmonėms dar reikia išmokti kritikuoti, nes tai daryti jie bijo.

„Mokėti pasakyti, su kuo nesutinki, ir argumentuoti, kodėl nesutinki, yra geras dalykas. Pavyzdžiui, mūsų šeimoje yra keturi vaikai, tad konfliktų tarp jų kyla labai daug. Su vyru laikomės pozicijos, kad kivirčai padeda judėti pirmyn. Galima arba nutraukti pykčius taip ir neišsprendus problemos, arba kaip tik bandyti kalbėtis.

Žmonės siekia būti diplomatiškesni, jausti pagarbą ir toleranciją vieni kitiems, todėl mes arba bijome kritikuoti, arba, kai tai darome, mokame labiau įžeisti, nei išsakyti savo mintis. Svarbu elgtis taip, kad tavo nuomonė būtų išgirsta ir kad kitas žmogus nebūtų sužlugdytas, neprarastų motyvacijos eiti toliau“, – įsitikinusi M.Mitkutė.

Mes arba bijome kritikuoti, arba, kai tai darome, mokame labiau įžeisti, nei išsakyti savo mintis.

Būtent kritika padėjo augti Mildos kuriamam verslui – moteris pasakojo, kad iš pradžių net 9 žmonės iš 10 netikėjo „Vinted“ idėja.

„Prieš 14 metų žmonės turėjo prastą nuomonę apie dėvėtų drabužių ir naudotų daiktų parduotuves. Kai sulaukdavome kritikos, mes jokiu būdu nepriimdavome jos kaip įžeidimo. Kartojantis argumentams, negali apsimesti, kad nieko negirdi, ir manyti, kad viskas, ką sukuri, yra tobula.

Neturėjome verslo patirties, todėl kritiką vertinome kaip grįžtamąjį ryšį. Gali pačią pirmą kritiką laikyti demotyvuojančia arba kaip tik pripažinti, kad kiti pastebi tai, ko tu galbūt nematai. Mes tikrai nešiojome rožinius akinius. Pozityvi kritika žmogui yra būtina, antraip jis neaugs“, – aiškino M.Mitkutė.

Kaip sakė Milda, kritika taip pat gali nuleisti ant žemės – jai pačiai teko atsidurti tokiose situacijose, kuriose pernelyg gerai save vertino.

„Mes vykdome anketavimą – kolegos įvertina, kaip man sekasi atlikti lyderės vaidmenį. Galvojau, kad viską darau gerai, o gavau tokį atsakymą... 80 proc. žmonių manė, kad aš labai prasta lyderė, – šypsodamasi prisiminė M.Mitkutė. – Kartais pagalvoju, kad tam tikras dalykas yra mano silpnoji pusė, o aplinkiniai mane užtikrina, kad viskas gerai. Tai tampa dingstimi eiti kalbėtis.“

Pozityvi kritika žmogui yra būtina, antraip jis neaugs.

Vis dėlto kritika gali ne tik pastūmėti pirmyn, bet ir tapti priežastimi, dėl kurios neriame į krūmus – prarandame motyvaciją, jaučiamės nesugebantys ko nors atlikti. Mildos teigimu, kritika gali lengvai tiek motyvuoti, tiek demotyvuoti.

„Dirbdama supratau, kad nemokame sakyti kritikos. Vienas žmogus, sulaukęs tiesiai šviesiai išsakytos kritikos, pajus motyvaciją ir norą kurti, įrodyti, kad gali padaryti geriau. O kitas ims galvoti, kad yra netikėlis.

Buvo dienų, kai jaučiausi demotyvuota, atsikeldavau ryte ir nenorėdavau nieko daryti, nebekildavo rankos. Tačiau man vis tiek pavykdavo. Kartais reikia padaryti pertrauką, įkvėpti ir iškvėpti. Čia nėra stebuklingų receptų, tik darbas su savimi“, – teigė M.Mitkutė.

Be vartotojiškumo nebūtų sukūrusi verslo

Mildos įsteigtas startuolis tapo pirmuoju vienaragiu Lietuvoje, o klausimas, kiek milijonų yra jos sąskaitoje, moteriai užduodamas kone dažniausiai.

„Į šį klausimą neatsakau nė vienam, – šypsosi M.Mitkutė. – Man atrodo, kad nepadoru puikuotis savo banko sąskaita.“

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Vinted“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Vinted“

Mintis sukurti verslą kilo būtent dėl vartotojiškos kultūros – pati Milda turi didelį poreikį pirkti ir jaučia silpnybę išpardavimams.

„Tokia patirtis turbūt pažįstama daugumai žmonių. Kai buvau studentė, man, kaip ir visoms, rūpėjo, kaip atrodau. XXI a. visuomenė yra pripratusi pirkti daiktus ir vėliau juos išmesti. Kalbant apie drabužius, šią problemą esu išsprendusi, bet vis tiek atsiranda tokių daiktų, kurie gyvenimą padarytų patogesnį. Suprantu, kad laimė slypi ne daiktuose, bet vis tiek pasitaiko pagalvoti, kad man reikia, pavyzdžiui, žiūronų.

Jaučiau sąžinės graužatį, bet vyras kažkada teisingai pasakė: jei ne mano noras vartoti, „Vinted“, ko gero, nebūtų. Atrodo, bent truputį atlyginu pasauliui už tai, kiek suvartojau“, – vylėsi M.Mitkutė.

Prieš porą savaičių moterų bendruomenei Milda, tikėtina, būtų kalbėjusi apie kitus dalykus, tačiau dabar jai labiausiai rūpi taika.

„Kai esi jaunas ir tau linki sveikatos, atrodo, kad tik senukams rūpi tokie dalykai. Tik įžengęs į ketvirtą dešimtį pradedi galvoti apie sveikatą. Bet kai matai, kas dabar darosi... Tiesiog gyvenkime draugiškai. Būkime taikoje su pasauliu, savimi, šeimos nariais ir artimaisiais“, – palinkėjo M.Mitkutė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius