Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Apkalbos 2018“: kolekcijas pristatė jau dvidešimtoji jaunųjų mados kūrėjų karta

Kaune įvyko jubiliejinis – dvidešimtasis – madai dedikuotas renginys „Apkalbos 2018“. Jo metu jaunieji mados kūrėjai pristatė kolekcijas, kuriomis pabandė atskleidė ne tik mados pasaulio tendencijas, bet ir požiūrį į gyvenimą, visuomenę, žmogaus vaidmenį joje. Visus dalyvius vienijo drąsa laisvai reikšti mintis, gebėjimas jas perteikti pasinaudojant formomis, medžiagomis ar spalvomis.
Apkalbos 2018
Apkalbos 2018 / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

Jaunieji kūrėjai dar kartą įrodė, kad mada – ne tik drabužiai, bet ir idėjos.

Viena iš pirmųjų "Apkalbų" sumanytojų ir pradininkių, mados namų UAB „Laura Daili“ įkūrėja Laura Dailidėnienė prisimena, jog pirmasis renginys vyko tuometinės Kauno aukštesniosios meno mokyklos Drabužių modeliavimo katedros kiemelyje, o šiandien „Apkalbos“ – spalvingas mados festivalis.

„Su savo bendrakursiais Egidijumi Rainiu, a. a. Egidijumi Sidaru ir kitais dizaineriais sugalvojome šį renginį, nes buvome ištroškę naujų vėjų mados pasaulyje. Pagal mano kvepalų buteliuką „Rumours“ gimė pavadinimas „Apkalbos“, – įsimintinomis akimirkomis dalijasi dizainerė.

Organizatoriai džiaugiasi kiekvienais metais atrandamais naujais mados srities talentais – šis renginys juos paskatina palikti komforto zoną, ramią kūrybos erdvę, ir savo darbus pristatyti plačiajai visuomenei. Būtent „Apkalbose“ pirmuosius dizainerio žingsnius žengė kai kurie šiandien žinomi mados pasaulio atstovai.

„Dalyvavimas „Apkalbose“ suteikė neįkainojamos patirties, galimybę į savo kūrybą pažvelgti iš šalies, pačiam ją kitaip pamatyti, atrasti krypčių ir aspektų tobulėjimui bei suprasti, kaip mano sukurtus modelius vertina kiti – galėjau išgirsti įvairių nuomonių (apkalbų). Renginys man suteikė pasitikėjimo savimi, kaip dizaineriu“, – pirmąsias patirtis prisimena mados namų „Kelemana“ vadovas Kęstutis Lekeckas.

Trūksta profesionalių modelių

Kasmet Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakulteto Mados dizaino katedros organizuojamas nekomercinis mados renginys stebina jaunųjų kūrėjų drąsa ir originalumu. Žiūrovai ir dalyviai jau regėjo įvairius dizainerių eksperimentus, kurie ne kartą privertė kilstelėti antakius ar aiktelėti. Čia buvo galima išvysti aukštakulnius avinčius vyrus, apsinuoginusias moteris, podiumu žingsniuojančius žavingus senjorus, o kai kurias rūbų kolekcijas pristatė augintiniai. Šiemet į dalyvių gretas stojo aukštųjų mokyklų studentai iš Lietuvos, Latvijos ir Turkijos.

Kiekvienas dizaineris, kurdamas drabužį turėtų pagalvoti, ar pats tokį nešiotų. Dažnai jauni kūrėjai stengiasi visas savo žinias sudėti į vieną kūrinį. Džiugu, kad šiemet kolekcijos koncentruotos, o idėjos išbaigtos.

„Labiausiai dėmesį patraukia naujos idėjos, tačiau viskas turi būti suderinta. Kiekvienas dizaineris, kurdamas drabužį turėtų pagalvoti, ar pats tokį nešiotų. Dažnai jauni kūrėjai stengiasi visas savo žinias sudėti į vieną kūrinį. Džiugu, kad šiemet kolekcijos koncentruotos, o idėjos išbaigtos. Renginys būtų dar geresnis, jeigu ir modelių agentūros būtų geranoriškesnės. Juk ir jų modeliams tai būtų puiki praktika“, – teigia „Unison Beauty Lab“ grožio meistrai.

Renginio rėmėjų dėmesio sulaukusi jaunoji mados kūrėja Karolina Gaščiauskaitė netvėrė džiaugsmu. Mergina pasakojo, kad tai pirmoji savarankiškai sukurta kolekcija.

"Pernai dalyvavau su kolegomis, tai buvo jungtinė kolekcija, o šiemet panorau pristatyti savo kolekciją. Paruošti kolekciją truko apie du mėnesius. Tikrai nesitikėjau tokių puikių rezultatų. Jaučiuosi nuostabiai, pačios geriausios emocijos", – džiaugėsi jaunoji kūrėja.

Nė vieno abejingo nepalikęs Rytis Beiga šiemet pristatė antrą kolekciją.

Nors kai kurie dizaineriai teigia, jog tik žinodami praeitį galime kurti ateitį. Laikausi priešingos nuomonės – ateitis yra mūsų, turime žvelgti į tai, kas esame šiandien ir į sustingusį mados pasaulį įnešti naujų vėjų.

„Dalyvavau ir pernai, bet kurti tą kolekciją buvo sunku emociškai, vyravo juoda spalva. O šiandien pristatytas darbas, tai – išraiška to, kuo aš tapau ir kaip pasikeičiau. Manau, nors pasaulis turi Dior, Chanel ir kt. garsius kūrėjus – visi jie jau mirę. Nors kai kurie dizaineriai teigia, jog tik žinodami praeitį galime kurti ateitį.

Laikausi priešingos nuomonės – ateitis yra mūsų, turime žvelgti į tai, kas esame šiandien ir į sustingusį mados pasaulį įnešti naujų vėjų. Geriausi darbai sukuriami jaunystėje, vėliau tik keičiamos detalės. Mano šiandienos kolekcija avangardinė. Tik patikėjęs savimi atradau naujų ryškių spalvų, neįprastų medžiagų“, – teigė jaunasis kūrėjas.

Kolekcijos:

Elvita Šiberekovaitė (Kauno kolegija), Drabužių kolekcija "Mineralai/Minerals"

Jie, kaip gyvosios gamtos dalis, įkvepia menininkus, žadina tuos, kurių širdys nori vertis. Jie tampa gyvenimo ritualo dalimi. Tokiu būdu kiekvienas vis giliau neria į save ir bando atverti, tai kas slypi sielos platybėse.

Jungtinė Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir Dizaino fakulteto 4 kurso studentų kolekcija „4+1White Glance“

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Apkalbos 2018
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Apkalbos 2018

Kolekcija atspindi startuoliškai aktyvios, jaunos, veržlios ir entuziastingos asmenybės sampratas. Stilistinių sprendimų variacijos perteikia vidinę laisvę, įvairiapusiškumą.

Evelina Kupšytė, (Vytauto Didžiojo universitetas/University of Central Lancashire), Drabužių kolekcija „Tikkun Olam“

"Tikkun Olam" kolekcija siekia didinti sąmoningumą, atkreipiant žiūrovo dėmesį į gamtą. Užšifruota žinutė, koordinatės, raudoni siūlai, visa tai simbolizuoja vartotojiškumo pasekmes. Ką žmogus sugriovė, tą pats turi atstatyti. Kolekcijoje susijungia klasikinis ir sportinis stiliai. Klasikiniai drabužiai prikeliami antram gyvenimui rekonstrukcijos būdu, įgydami naują pavidalą bei funkciją siluete.

Viktorija Skorupskaitė (Vilniaus kolegija), Drabužių kolekcija „Empatija/Empathy“

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Apkalbos 2018
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Apkalbos 2018

Kokią įtaką tau daro grožio standartai? Ar nori atrodyti kitaip? Juk nenori susilieti su pilka mase. Man nesvetimi tokie jausmai, kaip gėda, nerimas ar baimė, kurie pančioja mano kūną, verčia slėptis, bet noras vaduotis yra stipresnis.

Jungtinė Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakulteto Aprangos dizaino I kurso kolekcija „Prima“

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Prima
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Prima

„Prima“ lotynų kalboje reiškia pirmoji. Žodyje prima telpa viskas, kas atsispindi šioje kolekcijoje: pirmo semestro darbai, pirmoji suknelė, kurią išleidžiame ant podiumo, pirmi potyriai pristatant savo kūrybinį darbą. Bendros kolekcijos tema – asmeniškumas.

Karolina Gaščiauskaitė (Kauno kolegija), Drabužių kolekcija "Patikimas/Reliable"

Pagrindinis kolekcijos įkvėpimas kriauklė – jos faktūros, dekoratyvios formos ir spalvos.

Goda Kutkaitytė (Kauno kolegija), Drabužių kolekcija "Moteris ar geometrija?/Woman or Geometry?"

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Apkalbos 2018
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Apkalbos 2018

Tiksli, konkreti, stabili, užtikrina, tvirta, rami ar švelni, niekada neklystanti moteris ar geometrija?

Or Yaniv (Kauno kolegija), Drabužių kolekcija "Gamtos atspindžiai/ Reflections of nature"

Kolekcija atspindi mokslinius tyrimus apie madą ir judesį. Kūnas drabužio viduje ir kaip jie vienas kitą veikia. Jei kūnas užblokuotas drabužiu, ar tai vis dar mada? Pristatyti trys modeliai, kurie įvairiais būdais varžo ir trikdo kūną ir sukuria neįprastą drabužį bei judesį jame.

Simona Šalaševičiūtė (Vilniaus dailės akademija), Drabužių kolekcija „Neapdorotas/Raw“

Drabužių kolekcijos inspiracija tapo marmuras ir brutali architektūra, kuri nulėmė drabužių masyvias formas bei aksesuarų marmuro detales. Austi masyvūs drabužiai sukurti remiantis tvarios mados principu. Rūtos Kriaučiūnaitės rankų darbo papuošalai.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Simonos Šalašėvičiūtės kolekcija
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Simonos Šalašėvičiūtės kolekcija

Ilze Fetjko (Rezekne Academy of Technologies, Latvia), Drabužių kolekcija „The Sketch“

Drabužių kolekcija "The Sketch" yra uniseks stiliaus kolekcija, sukurta asmenybei, kuri yra laisva savo įsitikinimuose, išreiškia savo nuomonę ir nebijo jokių pakyčių. Įkvėpimo šaltinis – Japonijos mados dizaineriai konstruktyvistai ir menininkų sketchbookai. Raštai ir linijos ant audinio atlikti panaudojant lazerines technologijas.

Liepa Aliukaitė (Vilniaus dailės akademija), Drabužių kolekcija „Sintezė/Synthesis“

Kolekcija „Sintezė“ pasakoja istoriją apie žmogaus kelionę link kūrybinės laisvės atradimo, bandant atsikratyti tiek savo paties, tiek visuomenės sukurtų psichologinių rėmų.

Margaryta Zubrii (Vilniaus dailės akademija), Drabužių kolekcija „tɹɑːnzˈfɔːm /Tranzform“

tɹɑːnzˈfɔːm – tai eksperimentinė kolekcija, dalis vykdomo magistro studijų tyrimo. Šio tyrimo tikslas yra ištirti dizaino transformacijos kaip tvarios mados metodą. Transformacija pristatoma iš skirtingų pozicijų : tai spalvą keičiantys audiniai, up-cycling metodas, modulinio dizaino objektai ir mano spekuliacijos futuristinės mados tema.

Indrė Vaitkevičiūtė (Kauno kolegija), Drabužių kolekcija „Aukso ieškotoja/ Gold Digger“

Jos drabužiai yra patvarūs ir madingi, savotiški šarvai, apsaugantys nuo šiuolaikinio pasaulio noro užgniaužti jos kūrybiškumą. Ji nebijo susitepti rankas ieškodama aukso pasaulio purve, bet kodėl neatrodyti madingai tai darant?

Dovilė Utaraitė (Vilniaus dailės akademija), Drabužių kolekcija „Dėmesio/ Attention“

Kolekcija skirta tvarios mados gerbėjams. Šiandieniniame pasaulyje žmonija naudoja daugiau nei jiems reikia, todėl kolekcija kviečia atkreipti dėmesį ir apsižvalgyti aplink.

Jungtinė Istanbul Aydin University (Turkija) Fashion Design programos studentų kolekcija „Zeugma“

Zeugma (/ˈzjuːɡmə/) – tai senovės miestas, kuris buvo įsikūręs septyniose kalvose netoli naujo Belkis (/baikis/) kaimo, esančio Birecik (/bireidžik/) užtvankos pakrantėje. Trikotažo gaminiai išmegzti panaudojant istorinius Zeugma raštus. Kolekciją inspiravo paslaptingumas ir Zeugma (čigonų mergaitės) akių paslaptis.

Ieva Kondratavičiūtė (Vytauto Didžiojo universitetas/ University of Central Lancashire), Drabužių kolekcija „Socialinių tinklų įtaka šiuolaikinės mados kūrime/The Influence of Social Networks in the Creation of Modern Fashion“

Kolekcijoje atsispindi socialinių tinklų daroma įtaka šiuolaikinės mados kūrime ir asmens įvaizdžio formavime. Drabužiuose perteikiamas socialinių tinklų elementas – asmenukė. Taip pat, kolekcijoje atskleidžiamas laikinumas, asmens dvilypumas, susikurtas atitinkamas įvaizdis, siekiant išsiskirti, bet priešingas realybėj. Tema yra išreiškiama per audinio dekoravimą.

Samanta Samulytė (Vilniaus kolegija), Drabužių kolekcija „RGB“

Ryški, pozityvi, kūrybinga, ieškanti ir randanti mergina – sprogdinanti spalvas. Tai RGB.

Rytis Beiga (Kauno kolegija), Drabužių kolekcija „YSL&Rytis Bi“

Mados sindikato paskutinė vakarienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius