Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Lėtosios mados kūrėjos „Daku“: pamąstome, ar pirkti bananą, kai namie guli obuoliai

„Daku“ – dvi merginos – Elena Neniškytė ir Viktorija Tikt, kuriančios funkcionalius ir patvarius lėtosios mados drabužius, skirtus kelionėms ir ekspedicijoms mieste, miške, kalnuose ar namuose. Žiniasklaidai išplatintame interviu merginos pasakoja, kad viskas prasidėjo nuo asmeninio poreikio turėti patogų, ilgaamžį, stilingą, paprastą, bet praktišką džemperį, kuris būdamas patogus dar ir mažintų išmetamų medžiagų ir su jų gamyba susijusios taršos kiekį.
Elena Neniškytė ir Viktorija Tikt
Elena Neniškytė ir Viktorija Tikt / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Mada Stilius

– Jūsų kūryba spinduliuoja aistra gamtai. Ar tai įkvėpimo šaltinis?

– Iš esmės gamta ir yra tai, kas mūsų keliones ir nuotykius paverčia magiškais, suteikia spalvų paletę ir atneša kibirus džiaugsmo. Dar mus įkvepia žmonės, kurie stipriai jaučia atsakomybę už tai, ką palieka po savęs. Visi išradėjai arba sportininkai, kurie kaip paukščiai skrieja nuo didžiausių kalnų viršūnių, tyrinėtojai, keliaujantys dėl kelionės, kaip vaikai žaidžiantys ne dėl rezultato. Mus labai įkvepia ir juokas, grynas oras, nuotykiai, gera muzika. Gamta yra tiesiog esminis taškas, iš kurio visa tai juda.

Asmeninio archyvo nuotr./Prekių ženklo „Daku“ kolekcijos modeliai
Asmeninio archyvo nuotr./Prekių ženklo „Daku“ kolekcijos modeliai

– Koks yra jūsų prekių ženklo identitetas?

– Mūsų prekių ženklas siekia tobulėti ne masinėje prekyboje, o nuoširdžiame pirkėjo ir pardavėjo santykyje. Stengiamės kurti sąmoningą vartojimą atspindintį prekių ženklą. Mūsų identitetas – minimalus funkcionalumas, laisvas stilius, patvarumas, istorijos, kelionės, nuotykiai, atsakingas vartojimas ir gamtos tausojimas.

– Ar lietuviai jau pradėjo vertinti lėtąją madą?

– Lėtos mados terminą naudojame norėdamos atkreipti dėmesį į mūsų prekių ženklo ir visos gamybos esminius principus. Manome, kad Lietuvoje dar tik prasideda ši banga, kurią lydi sąmoningas vartojimas.

Asmeninio archyvo nuotr./Prekių ženklo „Daku“ kolekcijos modeliai
Asmeninio archyvo nuotr./Prekių ženklo „Daku“ kolekcijos modeliai

– Šia filosofija vadovaujatės ir gyvenime?

– Santykyje su aplinka – taip. Pamąstome, ar pirkti bananą, kai namie ant stalo guli obuoliai.

– Drabužius siuvate iš perdirbtos medžiagos?

– Taip, savo drabužius siuvame iš tekstilės, kurią randame aplink. Tai reiškia, kad elgiamės, visų pirma, kaip sąmoningi gamintojai, kurie, panaudodami savo žinias, renkasi pirkti aplink esančias kokybiškos tekstilės atraižas. Nepatogumas yra tik tai, kad klientai niekada neturės to paties drabužio, nes medžiagos skiriasi.

Tai šiek tiek apsunkina gamybą, bet neįsigijus keliasdešimt naujų rulonų, kuriems pagaminti suvartojama daug vandens ir teršiama aplinka bei galbūt išnaudojami darbininkai ar net vaikai, yra visai kitas džiaugsmas ir pojūtis. Matome didesnę prasmę nustoti ieškoti toli, o panaudoti tai, kas, neatsiradus funkcijai, gali virsti šiukšlėmis.

Visą interviu su kūrėjomis skaitykite antrajame dizaino leidinyje „Created in Lithuania“. Šiemet leidinys dedikuotas identitetui, tad savo puslapiuose skaitytojus siekia įtraukti į diskusiją apie Lietuvos dizaino identitetą ir jo išskirtinumą pasauliniame kontekste. Šis leidinys yra nemokamas ir platinamas lietuvių bei anglų kalbomis. Jį galima skaityti ir internete.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius