Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Stilius, pritraukiantis sėkmę: kaip rengtis darbo pokalbiui?

Mada
„Shuterstock“ nuotr. / Mada
Šaltinis: 15min
0
A A

Patinka mums tai ar ne, būsimas darbdavys, pirmą kartą jus matydamas, nežino jūsų talentų bei sugebėjimų taip, kaip juos išmano jūsų vyras ar geriausia draugė. Tad siekiant svajonių darbo, mados nuvertinti nereikėtų – savo apranga galite ne tik pademonstruoti, kad puikiai pritapsite įmonės aplinkoje, bet ir būsite išskirtinė darbuotoja – tokios juk ir ieško jus pasikvietęs darbdavys!

Daugiau 15min Mada naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Puikus gyvenimo aprašymas – svarbiausias dalykas, tas tiesa, tačiau po jo seka susitikimas gyvai. Ir čia laimė tenka pirmajam įspūdžiui. Tvirtas rankos paspaudimas, normas atitinkantis stilius, nenunešioti bei prižiūrėti batai, galiausiai jūsų asmenybė ir manieros – bus tie elementai, nulemsiantys, ar išgirsite tą trokštamą „Sveika, atvykusi į mūsųbkomandą!“.

Darbas paslaugų sektoriuje

Akis į akį su klientais. Ir taip kiekvieną dieną, jei net ne kiekvieną darbo minutę. Dirbdama reklamos, nekilnojamojo turto srityje, viešųjų ryšių agentūroje, turizmo biure, teisės kontoroje, žinote, kad turite būti pasitempusi ir tvarkinga. Vadinasi, įmantrias šukuosenas palikite namams ir vakarėliams, o ne darbo pokalbiui. Švara ir paprastumas bus faktoriai, lemsiantys interviu sėkmę, tad makiažas turėtų būti minimalus, o kvepalų aromato pageidautina... jokio.

Siūlome nepagailėti pinigų ir investuoti į dailų švarką. Tai formalus drabužis, derantis tiek prie suknelės, tiek prie kelnių su kantu, net paprastus džinsus su marškiniais paverčiantis oficialesniu deriniu. Su batais vėlgi tas pats – kulnas neturėtų būti didesnis nei 7–8 centimetrai. Spalvų paletę palikite neutralią – jums reikalingos tik klasikinės, neblaškančios ir ne per ryškios spalvos. Nuobodoka? Toli gražu. Pasidomėkite, kiek daug yra melsvų, rudų ir pilkšvų atspalvių!

Britų supermodelis Kate Moss, mėgstanti derinti bohemišką ir klasikinį stilius:

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Britų supermodelis Kate Moss, mėgstanti derinti bohemišką ir klasikinį stilius.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Britų supermodelis Kate Moss.

Vokiečių modelis, keturių vaikų mama Heidi Klum. Toks derinys tiktų ir jaunajai teisininkei!

AFP/„Scanpix“ nuotr./Heidi Klum
AFP/„Scanpix“ nuotr./Heidi Klum

Karjera mados pasaulyje

Didžiausia klaida, kurią merginos daro, norėdamos įsilieti į mados industriją – kas tai bebūtų – pardavimai, asistavimas dizaineriui, pirkimai, redaktorės ar stilistės pozicija, – yra ta, kad šios stengiasi atrodyti ypatingai šiuolaikiškai ar pademonstruoti „aštrų“, tendencijas atitinkantį stilių. O jei dar jūsų figūrai tos tendencijos visai netinka?.. Tiesa ta, kad svarbiau išmanyti mados istoriją, tendencijas ir kontekstus  nei atrodyti tarsi vaikščiojančiam naujienų rinkiniui.

Taip pat skaitykite: Stiprios moters įvaizdis: drąsa, laisvė ir nepriklausomybė

Mūsų patarimas toks: rodykite gerą skonį, o ne ekstravagantiškus eksperimentus, kurie nugrims istorijos puslapiuose dar neatėjus kitam sezonui. Dėmesį skirkite savo kūno linijas pabrėžiantiems, paprastiems drabužių kirpimams (įliemenuotoms palaidinėms ir pan.), kokybiškiems ir įdomiems aksesuarams. Juk kur kas maloniau, kai pagiria jūsų pačios talentą išmaniai suderinti drabužius, nei kelis atlyginimus kainuojančią dizainerio suknelę, tiesa?

Spalvos – puiku, klasikinis kirpimas – irgi:

„Shutterstock“ nuotr./Karjera mados pasaulyje
„Shutterstock“ nuotr./Karjera mados pasaulyje

„Hermès“ rankinės forma jau dešimtmečius diktuoja geometrines aksesuarų madas:

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Hermès“ rankinė
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Hermès“ rankinė

„Alexander McQueen“ sutraukiama odinė rankinė, „Mango“ marškiniai su grafiniu šunų motyvu, „IRO“ liemenė, Michael Kors kelnės, „Acne Studios“ bateliai:

Archyvo nuotr./Drabužių derinys darbo pokalbiui
Archyvo nuotr./Drabužių derinys darbo pokalbiui

Darbas kūrybos industrijų sektoriuje

Darbo pokalbis čia ne toks griežtas, nes samdomas jūsų talentas, asmenybė, šarmas ir visas potencialo ateičiai kompleksas – kalbame apie rašytojus, režisierius, grafikos dizainerius ar reklamos vadovus. Žinoma, vis dėlto geriau būti savimi – tikrai dėl vieno pokalbio neverta puoštis tam tikrą rolę atspindinčia hipsterio apranga, jei jūsų stilius – nuosaikus ir minimalistinis. Griežtų kostiumų šioje sferoje patariame vengti, tačiau konservatyvus stilius – tikrai ne blogybė. Paieškokite naršyklėje „smart casual“ vaizdinių, renkitės profesionaliai, tačiau patogiai, nepadauginkite aksesuarų, nesirinkite per aukštų kulnų. Nuosaikumas čia – stilingiausias.

Dirbdama kūrybiškoje srityje, drąsiai galite eksperimentuoti su medžiagomis ir vietoj nuobodaus griežto švarko rinktis medvilnę ir pilkšvus atspalvius arba pasteles:

„Shutterstock“ nuotr./Stilius dirbant kūrybiškoje srityje
„Shutterstock“ nuotr./Stilius dirbant kūrybiškoje srityje

Paslaptis – detalėse. „Sarah Angold studio“ auskarai, „Reiss“ rankinė, Isabel Marant kelnės, „By Malene Birger“ šilko marškiniai ir zomšiniai „Pollini“ bateliai su zigzagais puoštu margu kulnu:

Archyvo nuotr./Drabužių derinys dirbančioms kūrybiškoje srityje
Archyvo nuotr./Drabužių derinys dirbančioms kūrybiškoje srityje

Uždaroji finansų sritis

Akcijų birža, fondai, bankai, buhalterinės įmonės ir draudimo bendrovės – laikas bėga, o finansų sritis ne taip jau ir keičiasi (mados požiūriu, žinoma, ne kokiu kitokiu!). Ši teritorija – ne ta, kurioje reikėtų ardyti ribas, tad rinkitės profesionalų ir santūrų stilių. Dviejų dalių kostiumėlis, kostiumas, gautas suderinus švarką ir sijoną, atrodys ne taip griežtai, jei priderinsite moteriškesnius atspalvius – kreminę palaidinę, elegantišką laikrodį ar pakabuką.

Taip pat skaitykite: Figūra ir drabužių raštai – kaip derinti, kad atrodytum lieknesnė?

Patartina su savimi visad turėti papildomas pėdkelnes – dėl visa ko, jei netyčia nubėgtų akys ar kur nors užkabintumėte. Paskui teks ieškoti artimiausios parduotuvės. To jums tikrai nelinkime! Patarimas: kontoroje tikrai ne vieta itin aukštam batų kulnui, berankovėms palaidinėms ir ryškioms, margoms tamprėms.

„Shutterstock“ nuotr./Stilius dirbant finansų srityje
„Shutterstock“ nuotr./Stilius dirbant finansų srityje

Verslas komunikacijų srityje ir „startupai“ – nauji projektai

Šioje sferoje kaip niekur kitur pilna jaunų žmonių, pasukusių šia karjeros kryptimi dėl aistros verslui ir vadybai, inžinerinėms subtilybėms, komunikacijai, kompiuteriams, bendravimui... Dėl jauno amžiaus atmosfera neretai tvyro itin draugiška ir ne tokia formali, o būsimi kolegos darbuotojai savo stiliaus stengiasi neperspausti ir „nepersipuošti“. Tačiau eidama į darbo pokalbį, turite išsiskirti – kasdieniškas stilius čia netinka. Neateikite įsispraudusi į kostiumėlį, nebent norite pasirodyti neišmananti nieko apie sferą, į kurią siekiate patekti. Tačiau kasdienišką stilių pakeiskite į verslui tinkamą „smart casual“ – patogų, universalų, bet profesionalumu alsuojantį įvaizdį. Paprasčiausią skirtumą padarys tiesiog balti marškiniai. Tamsūs džinsai ir į juos sukišta palaidinė, pieštuko silueto sijonas ir kašmyro megztukas su negilia V formos iškirpte – jau įsivaizduojate, kaip norėtumėte rengtis, ar ne?

„Smart casual“ stiliaus pavyzdys:

„Shutterstock“ nuotr./„Smart casual“ stiliaus pavyzdys.
„Shutterstock“ nuotr./„Smart casual“ stiliaus pavyzdys.

„Louis Vuitton“ 2014-2015 m. rudens ir žiemos kolekcijos modeliai:

„Scanpix“ nuotr./„Louis Vuitton“ 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija Paryžiaus mados savaitėje.
„Scanpix“ nuotr./„Louis Vuitton“ 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija Paryžiaus mados savaitėje.

Darbuotojo paletė

Portalas „CareerBuiler“ atliko apklausą ir apklausė 2 099 žmogiškųjų išteklių vadybininkus, atsakingus už naujų darbuotojų priėmimą. Pasirodo, kad juoda ir mėlyna – geriausios spalvos, kuriomis galite puoštis į darbo pokalbį, o blogiausia – oranžinė. Hmm, jokios vietos krykštaujančiam budai biure, tiesa?

Neutralių spalvų paletė:

„Shutterstock“ nuotr./Neutralių spalvų paletė.
„Shutterstock“ nuotr./Neutralių spalvų paletė.

Santūrios ir konservatyvios spalvos – juoda, pilka, ruda, mėlyna – yra saugios ir universalios, tinkamos profesinei aplinkai. Na, o ryškūs tonai, simbolizuojantys ekscentriškumą, drąsą bei kūrybiškumą, pirmajam darbo pokalbiui gali būti kiek per akiplėšiški.

Balta spalva reiškia tvarką

Akinamai balta, pieno ir grietinėlės baltumo ar švelnus smėlio tonas – visi šie atspalviai tinkami darbui, simbolizuoja organizuotumą ir tvarką (nenuostabu, juk kiekviena priešpiečių dėmė, patekusi ant marškinių, pademonstruos, kokia išsiblaškiusi esate). Baltą spalvą itin mėgsta Richardas Bransonas, britų milijardierius ir „Virgin“ oro linijų įkūrėjas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Richardas Bransonas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Richardas Bransonas

Pilka spalva reiškia loginį mąstymą

Anksčiau pilkas kostiumas simbolizavo menininko izoliaciją nuo pasaulio, šiandien dėvintys pilką atspalvį tarsi siunčia aplinkiniams žinutę: „Aš nepriklausomas, aš galiu puikiai ir racionaliai mąstyti vienas.“ Nors pilka tituluojama vienišių spalva, tai nėra blogai, atvirkščiai, tai rodo pasitikėjimą savimi ir savarankiškumą.

Ralpho Laureno 2014-2015 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis:

AFP/„Scanpix“ nuotr./Ralph Lauren 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija Niujorko mados savaitėje.
AFP/„Scanpix“ nuotr./Ralph Lauren 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija Niujorko mados savaitėje.

Ruda simbolizuoja žemiškumą

Šilta, saugi ir patikima ruda rodo, kad tokią spalvą pasirinkęs žmogus yra itin žemiškas, praktiškas ir patikimas. Ar tik ne su šiomis savybėmis asociacijų siekia ir „Ugg“ batų gamintojai arba kurjerių paslaugų bendrovė UPS?

Dizainerė Donna Karan:

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Dizainerė Donna Karan.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Dizainerė Donna Karan.

Violetinė, geltona, oranžinė – kūrybiškoms asmenybėms

Šios spalvos „garsios“, išsiskiriančios ne tik minioje, bet ir pačiame spalvų rate dėl savo intensyvumo. Jos rodo, kad jas dėvinti persona nebijo dėmesio, yra nuotaikinga ir smagi, tačiau tirdamas potencialaus darbuotojo išskirtinumą ir žiūrinėdamas į geltonus megztinio zigzagus, darbdavys nebūtinai įžvelgs tas savybes, kurių ieško – patikimumo ir ryžto dirbti, tad profesionalai pataria su šiomis spalvomis elgtis atsargiai.

„Shutterstock“ nuotr./Geltona drabužinė.
„Shutterstock“ nuotr./Geltona drabužinė.

Raudona – galios simbolis

Aistra, jėga, valdžia, galia, drąsa, energija – tokie stiprūs sinonimai apibūdina ugningą raudoną spalvą. Ją geriausiai dėvėti, kai norite įtikinti ką nors ar padaryti pašnekovui įspūdį. Šią spalvą itin mėgsta Vokietijos politikė Angela Merkel.

„Scanpix“ nuotr./Angela Merkel
„Scanpix“ nuotr./Angela Merkel

Juoda – lyderystės spalva

Nors juoda gali sudaryti nepasiekiamumo įspūdį, tinkamai parinkti juodi drabužiai visad simbolizuos madą, rafinuotumą, išskirtinumą ir pasitikėjimą savimi. Tai rimta, nepavaldi laikui spalva (kone visų lyderiaujančių mados namų logotipai – juodi!).

Victorios Beckham 2014-2015 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis:

„Scanpix“ nuotr./Victoria Beckham 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija.
„Scanpix“ nuotr./Victoria Beckham 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija.

Mėlyna reiškia, kad jūs – komandos žaidėjas

Optimizmu ir pozityvumu spinduliuojanti mėlyna skatina pasitikėjimą savimi ir ragina pasitikėti jumis. O jūreivio mėlyna („navy blue“), pasak stilistų, yra toji spalva, kuri gali labiausiai užtikrinti sėkmę darbo pokalbyje.

Diane Von Furstenberg 2014-2015 m. rudens ir žiemos kolekcijos modelis:

„Scanpix“ nuotr./Diane Von Furstenberg 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija Niujorko mados savaitėje.
„Scanpix“ nuotr./Diane Von Furstenberg 2014-2015 m. rudens-žiemos kolekcija Niujorko mados savaitėje.
Komentarai
Temos Darbas, Mada
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką