Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

5 rudens dietos

Vaisiai
Shutterstock nuotr. / Vaisiai
Šaltinis: „Edita“
0
A A

Manote, kai laikotės bet kokios dietos, rezultatai priklauso nuo to, kaip griežtai pavyksta susiveržti diržą? Nebūtinai...

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Nuomonė, kad kuo mažiau valgysite, tuo greičiau tirps nereikalingi kilogramai, tėra mitas, kuriuo patikėjusi galite prisišaukti rimtų sveikatos sutrikimų. Jei reikia atsikratyti nereikalingų kilogramų, rinkitės dietą, kuri tinka jūsų organizmo poreikiams, dera prie jūsų gyvenimo būdo, leidžia valgyti mėgstamą maistą.

Dietą derinkite prie savo įpročių, o ne atvirkščiai, antraip neilgai teištversi ir rezultatų nebus jokių. Ieškokite aukso vidurio – iš nereikalingų kilogramų vaduokitės taip, kad lieknėti būtų ne kančia, o malonumas. Be to, vienai gana atsikratyti poros kilogramų, kitai netekti ir 10 kg svorio – dar ne riba. Taigi pati galite geriausiai nuspręsti, kaip koreguoti savo valgiaraštį. Tik neįsijauskite – dietos, kurioje numatyta mažiau kaip 1000 kcal per parą, laikykitės ne ilgiau kaip 2 – 3 dienas (tokia iškrovos dieta itin veiksminga, jei organizmas labai užterštas). Paskui po truputį padidinkite maisto kaloringumą.

Mąstykite teigiamai: kad tiesiog stengiatės išsiugdyti sveikesnius įpročius ir taisyti mitybos klaidas, kurios jums “kainavo” 2, 10 ar daugiau nereikalingų kilogramų. O juk viskas pataisoma, ar ne?

8 patarimai, kaip protingai lieknėti

1. Svarbiausia, mylėkite save tokią, kokia esate. Neigiamos emocijos tikrai nepadeda sėkmingai lieknėti. Nepuoselėkite vilčių, kad numetusi kelis ar keliolika kilogramų tapsite laimingesnė. Net ideali figūra nėra laimės garantija! Svarbiausias motyvas keisti mitybos įpročius turi būti jūsų sveikata ir savijauta.

2. Nekramsnokite stovėdama ar kažką veikdama, paskubomis. Jei neturite laiko, verčiau visai nevalgykite – palaukite tinkamesnio momento. Vis dėlto laikydamasi dietos pasistenkite nepraleisti pusryčių, ir per pietus rasti laiko užkąsti. Jei labai išalksite, vakare galite nejučiomis prisikirsti gerokai per daug.

3. Kai valgote, neskaitykite, nežiūrėkite televizoriaus, nenaršykite po internetą. Nukreipusi dėmesį į kitką galite suvalgyti gerokai daugiau. Kramsnoti prie televizoriaus ar knygos – ne alkio malšinimas, o greičiau sąlyginis refleksas. Pasistenkite jo atsikratyti. O jei sunku atprasti, prie televizoriaus neškitės nebent tik lėkštę su šiaudeliais supjaustytomis morkomis, kaliaropėmis ar paprikomis.

4. Negalvokite apie maistą nuolat. Užsiimkite kuo nors, kas nukreiptų jūsų mintis nuo valgio.

5. Nekaupkite namuose produktų atsargų. Geriau dažniau eikite apsipirkti.

6. Ruošdamasi į parduotuvę, užsirašykite būtinus pirkinius. Pirkite tik jų ir nesigundykite kitais.

7. Kuo daugiau judėkite, mankštinkitės, sportuokite. Fiziškai aktyvūs žmonės net ir lieknėdami gali suvalgyti daugiau už gyvenančiuosius nejudriai.

8. Valykite organizmą (patartina, natūraliais būdais), renkite iškrovos dienas. Tai padeda veiksmingiau lieknėti.

Jūsų dėmesiui – rudens dietos. Kad ir ką kalbėtume apie kriterijus, pagal kuriuos pasirenkame tinkamiausią dietą, vyraujantys produktai labai svarbūs. Sezono metu, kai jie pigiausi ir kokybiškiausi, galima drąsiai eksperimentuoti.

Kad ir ką kalbėtume apie kriterijus, pagal kuriuos pasirenkame tinkamiausią dietą, vyraujantys produktai labai svarbūs. Sezono metu, kai jie pigiausi ir kokybiškiausi, galima drąsiai eksperimentuoti.

TRIJŲ DIENŲ VALOMOJI SRIUBOS DIETA

Tai veiksminga trijų dienų dieta, itin sparčiai tirpdanti nereikalingus kilogramus. Dieta, kai valgote tik virtų daržovių, labai naudinga sveikatai: pailsi virškinamasis traktas, iš organizmo išsivalo susikaupusios kenksmingosios medžiagos. Daržovių sriuba – nekaloringas, lengvai virškinamas, bet gana sotus patiekalas.

Valgiaraščio pavyzdys

Pusryčiams suvalgykite obuolį, vėliau per visą dieną suvalgykite tik daržovių sriubą (išdalinkite ją į 3–4 porcijas).

Daržovių sriuba

Didelis svogūnas,
poras,
salierų lapkotis,
didelė cukinija,
2 pomidorai,
4 šaukštai alyvų aliejaus,
3 šaukštai ryžių (arba 2 bulvės),
pusė stiklinės virtų pupelių,
laurų lapelis,
sauja susmulkintų prieskoninių žalumynų,
žiupsnelis joduotosios druskos.

Svogūną sukapokite, saliero lapkotį ir porą supjaustykite griežinėliais, cukiniją ir pomidorą – kubeliais. Viską patroškinkite aliejuje, įpilkite 3 stiklines vandens, įmeskite laurų lapelį ir užvirinkite. Paskui suberkite ryžius arba kubeliais supjaustytas bulves ir virkite 20–25 min. Prieš nukeldama nuo ugnies sudėkite pupeles ir susmulkintus žalumynus. Prieš pat valgant sriubą galima pasūdyti žiupsneliu druskos, bet geriau apsieiti be jos.

VYNUOGIŲ DIETA

Anksčiau manyta, kad vynuogės netinka tiems, kas turi antsvorio. Tiesa, palyginti su kitais vaisiais ir uogomis, vynuogės gana kaloringos (100 g yra 70 kcal), tačiau netiesa, kad vynuogės tukina. Viskas priklausys nuo to, ko dar, be vynuogių, valgysite.

300 g vynuogių (nemažoje kekėje!) yra tiek pat kalorijų, kiek 40 g sveriančiame šokoladuke ar pakelyje traškučių – 210 kcal. Jei šių saldžių uogų valgysite vietoj saldumynų ar kitų tukinančių užkandžių, nesunkiai atsikratysite nereikalingų kilogramų. Mat vynuogės spartina medžiagų apykaitą, skatina skysčių išsiskyrimą, gerina žarnyno peristaltiką. Be to, valgydama vynuogių sustiprinsite sveikatą, paskaistinsite odą.

Vynuogės labai tinka iškrovos dienoms. Valgant šių saldžių uogų nesunku ištverti maisto trūkumą: vynuogėse esantis cukrus (gliukozė ir fruktozė) palaiko pastovų gliukozės kiekį kraujyje. Todėl nejausite “vilkiško” alkio. Iškrovos dieną galite suvalgyti 1–1,5 kg vynuogių (700 – 1000 kcal). Neteksite 0,5–1 kg svorio. Tik pasistenkite, kad kita diena netaptų užkrovos!

! Laikydamasi 1200 kcal dietos, per dieną galite suvalgyti kilogramą vynuogių (700 kcal), o likusias 500 kcal susirinkite iš kitų produkų.

DARŽOVIŲ SALOTŲ DIETA

Tai – viena iš iškrovos dietų. Ypač tinka toms, kurios mėgsta šviežias daržoves. Šios dietos, kaip ir kitų iškrovos dietų, paprastai laikomasi tik vieną dieną per savaitę. Jei norite laikytis šios dietos ilgiau, į dienos valgiaraštį dar galote įtraukti 2 riekes tamsios duonos ir 2 virtus kiaušinius. Dar galite suvalgyti griežinėlį varškės sūrio arba indelį neriebaus jogurto ir lėkštę daržovių sriubos.

Valgiaraščio pavyzdys

Pusryčiai: 300 g daržovių (kopūstų, svogūnų, morkų, porų) salotų, apšlakstytų šviežiomis citrinų sultimis ir pagardintų 2 šaukštais šviežių smulkintų prieskoninių žalumynų.
Pietūs: 600 g šiaudeliais supjaustytų daržovių (morkų, petražolių šaknų, lapkotinių ir šakniavaisinių salierų, paprikų, žiedinių kopūstų), kurias galima mirkyti natūralaus jogurto ir česnakų padaže.
Pavakariai: šviežių salotų gūželė, 2 griežinėliais supjaustyti pomidorai, šaukštas neriebaus padažo.
Vakarienė: pusė griežinėliais supjaustyto avokado, apšlakstyto citrinų sultimis.

Tai svarbu!

* Per dieną galima suvalgyti apie 1,4 kg daržovių (išskyrus tas, kuriose daug krakmolo – bulves, kukurūzus, ankštines daržoves).

* Negaminkite daržovių salotų atsargai – ilgiau laikant žus daugybė vertingų medžiagų.

* Magnis, kalcis ir kalis, kurių gausu šviežiose daržovėse, mažina organizmo rūgštingumą ir todėl padeda jam greičiau apsivalyti.

OBUOLIŲ DIETA

Šie vaisiai, kurių šiemet mūsų soduose užderėjo išties daug, ne tik skanūs, bet ir naudingi sveikatai: jie gerina žarnyno veiklą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, mažina riziką susirgti širdies ligomis, diabetu, vėžiu, astma, patirti insultą. Na, ir žinoma, valo organizmą bei padeda lieknėti.

Valgiaraščio pavyzdys

Pusryčiai: sutrinkite pora saldžių obuolių ir sumaišykite su šaukštu rugių sėlenų bei šaukštu linų sėmenų (tiks ir saulėgrąžos arba sezamų sėklos).
Priešpiečiai: vienas sultingas obuolys.
Pietūs: Supjaustykite du obuolius. Sumaišykite juos su mėgstamais salotų lapais, apšlakstykite šalto spaudimo moliūgų ar alyvuogių aliejumi bei šviežiomis citrinų sultimis, pagardinkite žalumynais.
Pavakariai: vienas sultingas obuolys.
Vakarienė: Sutrinkite 2-3 obuolius, pagardinkite žiupsneliu cinamono ir suvalgykite. Arba išgerkite pora stiklinių obuolių sulčių.

! Šios dietos galite laikytis 1-2 kartus per savaitę.

Jei kamuoja tokios ligos kaip hipertonija, kraujotakos arba inkstų nepakankamumas, kepenų bei tulžies latakų ligos, specialistai taip pat rekomenduoja kartą per savaitę laikytis obuolių dietos. Patarima per dieną suvalgyti apie 1,5 kg obuolių, paskirsčius juos į 5-6 lygias dalis. Žinoma, turint problemų prieš pradedant laikytis šios dietos, reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju.

CITRUSINIŲ VAISIŲ DIETA

Ši dieta gana veiksminga, mat citrusiniai vaisiai – natūrali šlapimą varanti priemonė, todėl iš organizmo lengvai pasišalina skysčių perteklius. Dietos geriausia laikytis vieną dieną per savaitę.

Valgiaraščio pavyzdys

Pusryčiai: pjaustytas ar maišikliu susmulkintas greipfrutas ar apelsinas, pagardintas žiupsneliu cinamonų.
Priešpiečiai: 2 mandarinai arba apelsinas.
Pietūs: salotos (100 g biriai virtų ryžių, 2 nedideliais gabalėliais supjaustyti apelsinai, šaukštelis medaus, šaukštelis šviežių tarkuotų imbierų).
Vakarienė: 2–3 apelsinai arba stiklinė šviežiai spaustų jų sulčių.

Tai svarbu!

* Per dieną galite suvalgyti 6–8 apelsinus ar greipfrutus. Nuplautus vaisius reikia lupti taip, kad baltos plėvelės sluoksnis būtų kuo storesnis, nes ir joje yra nemažai vertingų medžiagų.

Apelsinuose ir greipfrutuose yra biologiškai veiklių medžiagų, kurios padeda šalinti iš organizmo toksinus, stimuliuoja virškinimą, gerina kepenų veiklą.

Citrusiniai vaisiai kai kam gali sukelti alergiją. Pajutusi odos niežėjimą iškart nutraukite šią dietą.

Jei labai norisi ko nors saldaus, suvalgykite bananą ar meliono riekę.

„Edita“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Ruduo Dietologas
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką