Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Didžiausios nuovargio priežastys

Pervargusi moteris sporto salėje
Fotolia nuotr. / Pervargusi moteris sporto salėje
Šaltinis: Žurnalas „JI“
0
A A

Šiais pašėlusio tempo laikais daugelis žmonių skundžiasi nuolatiniu nuovargiu, bet į jį nekreipia dėmesio. Gydytojai sako, kad nereikėtų numoti ranka, nes tai gali būti ir rimtų sutrikimų bei ligų simptomas.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Taigi, kas gali sukelti nuovargį? Apsvarstykite šias priežastis:

Maisto netoleravimas, užsiteršęs organizmas

Maistas – vienintelis būdas gauti energijos. Tačiau, jei maitinamės nesveikai, jis gali užteršti organizmą. Tada juntamas nuovargis bei kiti simptomai.

Nuovargis gali varginti dėl maisto netoleravimo. Dažniausiai taip nutinka, kai ilgą laiką valgome vienodo maisto, tarkim, laikomės vieno produkto dietos ir pan. Suvalgius netinkamų produktų, gali prasidėti užslėpta alerginė reakcija.

Tarkim, vienam išgėrus puodelį kavos, savijauta pagerėja, o kitam iškart ima mausti skrandį, virpėti rankos arba iškart kyla noras tuštintis. Ne veltui sakoma, kad reikia įsiklausyti į savo organizmą.

Gydytojų teigimu, maisto netoleravimo požymiai: nuovargis, sutrikęs virškinimas, kepenų, kasos, sąnarių ar galvos skausmai, odos bėrimas, įvairūs uždegimai, audinių pabrinkimas ir kt.

Taip pat skaitykite: 8 paprasti būdai atsipalaiduoti po sunkios dienos

Sutrikus limfos tėkmei, organizmas nebesugeba pašalinti nuodingųjų medžiagų, ima kauptis toksinų. Todėl blogėja ne tik atskirų organų veikla, bet ir bendra savijauta.

Antsvoris, netinkamas fizinis krūvis

Nutukimas lemia sėslesnį gyvenimo būdą, o kai per mažai judame, prasčiau funkcionuoja organizmas, ima kauptis toksinų, didėja nuovargis, stinga jėgų. Papuolame į užburtą ratą.

Pasak gydytojų, taip pat nuovargio priežastis gali būti ne tik per mažas, bet ir per didelis fizinis krūvis, nes organizmas nespėja atgauti jėgų. Pavyzdžiui, be saiko sportuojant netenkama daug vitaminų ir mineralų. Norint gerai jaustis, svarbu pasirinkti tinkamą krūvį.

Rūkymas skatina susidaryti laisvuosius radikalus, kurie spartina senėjimą, sekina organizmą. Taip pat mažina vitaminų B ir C atsargas.

Net sporto specialistai pataria sportuoti kas antrą dieną arba vienąsyk skirti aktyviai mankštai, kitą – tempimo pratimams, plaukiojimui ir pan. Svarbiausia – judėti. Tada organizme gaminasi nuotaiką gerinančių ir įtampą slopinančių hormonų.

Jei dažnai patiriate stresą, būnate blogos nuotaikos, kamuoja nuovargis, rytą pradėkite 5 minučių mankšta, plaukiokite baseine, vaikščiokite gryname ore.

Taip pat skaitykite: Kur dingsta mūsų energija? Kaltas gali būti ir niurzgėjimas, ir atsitiktiniai lytiniai santykiai

Mankštinantis į smegenis priplūsta daugiau deguonies, gerėja smegenų ir nervų sistemos, taip pat visų organų veikla.

Nemielas darbas, žalingi įpročiai

Pasak alternatyviosios medicinos specialistų, nuovargio ir blogos savijautos priežastis gali būti ir nemielas darbas. Kai žmogus dirba su malonumu, ne taip greitai pavargsta, nes organizmas gauna papildomos energijos.

Priešingu atveju, kai darbo krūvis didelis, dirbame prisiversdami ir patiriame stresą, o stresas eikvoja mūsų energijos ir vitaminų atsargas. Todėl dienai neįpusėjus jaučiamės it kalnus vertę: stinga jėgų, sunku susikaupti. Be to, nuovargį gali sukelti ne tik fizinis, bet ir protinis darbas, nes jam organizmas taip pat išeikvoja daug energijos.

Nuovargio priežastis gali būti ir besaikis rūkymas. Cigarečių dūmuose esančios nuodingosios medžiagos sukelia ne tik plaučių, širdies ir kraujagyslių ligas. Tai skatina susidaryti laisvuosius radikalus, kurie spartina senėjimą, sekina organizmą. Taip pat mažina vitaminų B ir C atsargas.

Plačiau apie kitas nuovargio priežastis skaitykite 13-ajame savaitraščio „Ji“ numeryje!

Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis (13 nr.)
Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis (13 nr.)
Žurnalas „JI“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką