Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 1d. 09:04

Šios priemonės padės sušvelninti pagirių simptomus: ką valgyti ir gerti

Pagirios
Vida Press nuotr. / Pagirios

Alkoholio perdozavimas – gana dažna vakarėlio pasekmė. Blogiausia, kad linkmybių sūkuryje paprastai nė nepajaučiama, kada laikas sustoti, apie tai, kad nepaisėme saiko, primena sunkus rytas: galvos skausmas, svaigimas, pykinimas, bendras organizmo silpnumas ir pan. Tai pagirios, kitaip tariant, organizmo apsinuodijimo alkoholiu simptomai. Deja, stebuklingo vaisto, galinčio juos staigiai įveikti, nėra, bet sušvelninti įmanoma.

Kaip greitai atstatyti skysčių balansą

Žinia, alkoholis iš mūsų organizmo pašalina vandenį, todėl pagirių simptomai dažniausiai siejami su dehidratacija. Keturi tarptautiniai alkoholio vienetai iš organizmo gali išvaryti nuo 600 iki 1000 mililitrų vandens.

Dehidratacija sukelia tokius simptomus, kaip troškulys, silpnumas, burnos sausumas, galvos svaigimas. Nors tai ne vienintelė šių simptomų priežastis, tačiau iš tiesų svarbus simptomas, todėl būtina skysčių balansą atstatyti geriant vandens. Gerkite jo daugiau – tegu jis visada jums būna po ranka.

Paprastą vandenį galite pagardinti dideliu kiekiu citrinos. Tai padės dar geriau išvalyti organizmą. Citriną galima pakeisti tirpiu vitaminu C.

Jeigu simptomai ypač sunkūs, vien vandens ir liaudiškų priemonių neužteks.

Nestipri juodoji arbata su citrina arba imbieru bei medumi taip pat geras pasirinkimas. Galite gerti ir tiesiog imbierinę arbatą.

Jeigu simptomai ypač sunkūs, vien vandens ir liaudiškų priemonių neužteks. Vaistinėse yra parduodami elektrolitų balansą atstatantys milteliai – toks gėrimas labai neskanus bet su juo gerą savijautą atgausite greičiau.

Jokiu būdu ryte nevartokite alkoholio – jis gali kuriam laikui palengvinti simptomus, tačiau tai saviapgaulė, nes tuomet organizmui reikia kovoti dar ir su papildomu alkoholio kiekiu.

Valgykite saldžiai

Dar vienas procesas, kuris vyksta perdozavus alkoholio, yra hipoglikemija, arba sumažėjęs gliukozės kiekis kraujyje. Todėl kamuojant pagirioms labai tinka saldesnis maistas.

Taip pat svarbu, kad organizmui netrūktų vitamino C. Jis pagreitina acetaldehido – nuodingos medžiagos, į kurią mūsų organizme oksiduojasi alkoholis – skilimą ir šalinimą iš organizmo.

Todėl esant pagirioms, verta vartoti vaisius ir uogas su dideliu vitaminu C kiekiu: serbentus, kivius, braškes, apelsinus, mangus, raudonuosius greipfrutus, citrinas.

123RF.com nuotr./Arbatos
123RF.com nuotr./Arbatos

Gliukozės kiekį kraujyje gali padėti papildyti silpnas medaus tirpalas. Taip pat verta išbandyti medumi pagardintas žolelių arbatas: ramunėlių, mėtų, pipirmėčių.

O štai japonai, norėdami įveikti pagirias, valgo persimonus. Juose gausu fruktozės, vitaminų A, C.

Papildykite organizmą kaliu ir magniu

Kamuojant pagirių simptomams, specialistai pataria į mitybos racioną įtraukti maisto produktus, turinčius daug kalio ir magnio – vaisius, daržoves, jūros gėrybes, džiovintus vaisius.

Išsivirkite kompoto iš džiovintų slyvų ir džiovintų abrikosų. Jame gausu kalio, natūralaus cukraus, jis taip pat padeda iš organizmo pašalinti toksinus.

Kiaušinienė ir rauginti kopūstai

Taip pat patariama sočiai papusryčiauti. Kai kurie pusryčiams pataria valgyti košę, pieno produktų, kiti – riebaus maisto.

Gana paplitęs „vaistas“ nuo pagirių – soti kiaušinienė su šonine. Mat tokiuose produktuose, kaip kiauliena, kiaušiniai, yra gausu aminorūgšties cisteino, kuris gali sumažinti acetaldehido koncentraciją organizme. Dėl šios toksinės medžiagos padažnėja pulsas, atsiranda pykinimas, vėmimas.

123RF.com nuotr./Rauginti kopūstai
123RF.com nuotr./Rauginti kopūstai

Nuo senų laikų žinomas pagirių įveikimo būdas – rauginti produktai. Beje, jie yra ir labai sveiki, tik jų irgi nepadauginkite, kadangi juose nemažai druskos. Skanaukite raugintus kopūstus, agurkus, burokėlius ir pan. Kai kurie išmėgina ir raugintų kopūstų ar agurkų sūrymą, sultis. Tinka ir rauginti pieno produktai, pavyzdžiui, kefyras, pasukos ir pan.

Efektyviu laikomas ir štai toks kokteilis – plaktas žalias kiaušinis, šlakelis obuolių acto, žiupsnelis druskos ir pipirų. Žinoma, verta atsiminti, kad žalio kiaušinio vartojimas rizikingas dėl salmoneliozės pavojaus – prieš tai bent jau gerai jį nuplaukite.

Žvalinimosi priemonės

Atgauti jėgas padeda kontrastinis dušas – jis suteikia žvalumo ir jėgų. Taip pat labai sveika išeiti pasivaikščioti gryname ore, pajudėti.

Alkoholis labai keičia miego kokybę – alkoholio sukeltas miegas gali būti trumpesnis ir prastesnės kokybės, todėl ryte jaučiame nuovargį. Šiuo atveju šiek tiek gali padėti kava.

Pasak sveikatos specialistų, alkoholis yra kokybiško miego priešas, todėl padauginę svaigiųjų gėrimų pasistenkite miegoti kiek galima ilgiau ir, jeigu tik yra galimybė, neskubėkite keltis ir ilgiau pasivartykite lovoje.

Ar galima vartoti vaistus

Vienas iš nemalonesnių pagirių simptomų – stiprus galvos skausmas, kurį dažnas slopina nuskausminamaisiais vaistais. Tačiau reikia turėti galvoje, kad šie vaistai dar labiau apkrauna kepenis, kurios ir taip sunkiai dirba, kad susidorotų su alkoholiu. Todėl bet kokius medikamentus patartina vartoti saikingai ir tik tada, kai be jų neįmanoma išsiversti.

Beje, aspirinas, pasak mokslininkų, negelbsti nuo pagirių nei vartojamas prieš vakarėlį, nei po jo, kaip kartais manoma. Jis neslopina alkoholio poveikio, jo neskaido ir neskatina pasišalinti iš organizmo.

Vaistinėse neretai galima pamatyti įvairių farmacinių produktų, kurie pirkėjams pristatomi kaip sukurti specialiai pagirioms gydyti. Dažnai ant pakuotės nurodoma, kad tokie preparatai padidina greitį, kuriuo organizmas perdirbs nuodingąjį acetaldehidą.

Taip pat esama vaistų nuo pagirių, kurie slopina uždegimą ir koreguoja mąstymo procesą paveikiančius smegenų cheminius pokyčius, kuriuos sukėlė alkoholis. Tačiau iš tiesų nesama jokių mokslinių įrodymų, kad koks nors maisto papildas galėtų išgydyti pagirias.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Šiuolaikiškos studijos

Video

03:02
11:55
26:29

Esports namai

Susikurk savo vasaros namus su IKEA

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką