Dabar populiaru
Publikuota: 2018 liepos 9d. 17:13

Žymus lietuvių modelis J.Steponavičiūtė: modeliai irgi valgo duoną

Modelis J.Steponavičiūtė
Projekto partnerio nuotr. / Modelis J.Steponavičiūtė

„Dalis žmonių vaikosi figūros idealo, kadangi kaimynas savo „Instagram“ paskyroje įkėlė nuotrauką su dailesniu pilvuku. Tačiau tikroji grožio paslaptis tiek manekenės, tiek bet kokio žmogaus gyvenime – meilė sau ir mėgavimasis maistu“, – teigia vienas garsiausių Lietuvos modelių Julija Steponavičiūtė. Naujos „Gardėsio“ avižų duonos projekte sudalyvavusi jauna moteris dalijasi patarimais, kaip išsaugoti ne tik dailią figūrą, skaisčią odą, bet ir nealinant savo organizmo harmoningai siekti užsibrėžtų tikslų.

– Kaip manote, ar sveika gyvensena ir rūpinimasis savo kūnu šiandien nėra mados reikalas?

– Manau, kad šiandien dalis žmonių vaikosi figūros idealo, kadangi kaimynas savo „Instagram“ paskyroje įkėlė nuotrauką su dailesniu pilvuku ir negalima pasirodyti prasčiau. Tačiau kam iš tiesų siekiama pasirodyti, tam kaimynui? Tai labai daug tuštybės turinti mada.

Kita dalis žmonių tiesiog sportuoja savo malonumui ir atsipalaidavimui, o išvaizda dailėja natūraliai. Ir imu pastebėti, kad tokių žmonių daugėja, sąmoningumas tikrai auga. Atsiranda vis daugiau informacijos apie subalansuotos mitybos bei judėjimo naudą organizmui, galų gale žmonės ir patys ją pajaučia. Rūpinkis savimi ir kūnas tau atsidėkos su kaupu. Galbūt net poilsis naktį bus kokybiškesnis.

– Jūs dirbate modeliu. Dažnai apie šios profesijos atstovių mitybos įpročius girdime įvairių mitų, ar juose yra tiesos?

– Taip, tokių kalbų išties girdime, tačiau valgymo sutrikimai nėra gamtos nulemta modelio profesijos dalis, su tokiomis problemomis, deja, galime susidurti kiekvienas. Pikantiškos, liežuvautojams įdomios informacijos galime iškasti bet kur, tačiau dažniausiai taikomasi sujuodinti tai, kas daugelio yra idealizuojama. Lygiai tą patį galiu pasakyti ir apie modelių gyvenseną – tik nuo tavęs priklauso, kokį sprendimą priimsi, kokiu keliu pasuksi.

Todėl aš pati maitinuosi subalansuotai: stengiuosi valgyti kuo įvairesnius produktus, nevartoti pusfabrikačių, itin perdirbtų produktų, geriu daug vandens, vartoju mažai alkoholio, o svarbiausia – nebadauju. Leidžiu sau pasimėgauti tiek natūraliais saldumynais, tiek kepiniais ar duona. Papildomi kilogramai visuomet gali grėsti, tačiau daugelis pamiršta, jog palaikyti tam tikrą kūno tonusą ir sudėjimą yra viena esminių modelio darbo dalių. Taip ir dirbu – per sportą bei mitybą.

Projekto partnerio nuotr./Modelis J.Steponavičiūtė
Projekto partnerio nuotr./Modelis J.Steponavičiūtė

– Dar rašote sveiko maisto receptų ir patarimų tinklaraštį. Kiek iš tikrųjų kasdien lieka laiko sveikai gyvensenai, mitybai?

– Subalansuota mityba rūpinuosi kasdien – stengiuosi bent kartą per dieną valgyti namuose gamintą maistą. Mano namuose visuomet yra ingredientų, skirtų greitai paruošiamam sveikam užkandžiui: avokadas, ruginė duona, vaisiai, migdolų sviestas, natūralus karvės pieno arba kokosų jogurtas, granola. Taip pat įvairios kruopos bei ankštiniai produktai, kuriuos labai paprasta įmaišyti į salotas ar sriubas, patiekti kaip garnyrą prie kiaušinių, žuvies, vištienos krūtinėlės, tofu sūrio ar daržovių. Apskritai man patinka skirti laiko sau. Mielai atsikelsiu anksčiau vien tam, kad ramiai pasimėgaučiau pusryčiais, puodeliu matcha arbatos su ryžių pienu ir 15 minučių pamedituočiau.

– Ką jums reiškia lėti ir maistingi pusryčiai?

– Pusryčių metas man asocijuojasi su ramybe, lėtu įsijungimu į darbingos dienos tėkmę. Ar tai būtų lėtas mėgavimasis arbata, ar namuose pagamintais pusryčiais – tokia dienos pradžia labai maloniai nuteikia. Pusryčiams dažniausiai valgau skrebutį su avokadu, įvairiomis sėklomis, druska ir citrinos sultimis. Taip pat gaminu bananinius blynelius iš grikių miltų arba kiaušinius (dar geriau – skrebutis su avokadu ir be lukšto virtas kiaušinis). Stengiuosi, kad mano pusryčiams nestigtų baltymų, riebalų ir sudėtingųjų angliavandenių, kurių dėka ilgai išliekame sotūs. Noriu, kad energijos užtektų ilgam ir prabėgus ne pilnai valandai vėl nekankintų alkio jausmas, kas dažnai nutinka užvalgius lengvai skaidomų ir stipriai saldintų angliavandenių.

– Minėjote, kad mėgstate skrebučius. Kaip dažnai apskritai valgote duoną pusryčiams?

– Tiesa, rytais labai dažnai gaminuosi avokado skrebutį, todėl duonos namuose turiu beveik visuomet. Mėgstu raugu kildintą duoną arba duoną, kuri praturtinta sėklomis bei įvairiais grūdais, kurioje gausu skaidulinių medžiagų, prisidedančių prie lėtesnio energijos išsiskyrimo virškinant maistą.

Manau, kad šiandien duona, taip pat ir angliavandeniai apskritai, dažnai nuvertinami nepelnytai. Angliavandeniai, baltymai bei riebalai yra vienodai svarbios maistinės medžiagos, tik reikėtų pasirinkti kokybiškus produktus, iš kurių šias medžiagas gausite. Duona, kurioje gausu skaidulų ir sudėtingųjų angliavandenių, suteiks greitesnės „sprogstamosios“ energijos, o avokadas arba lašiša, su kuriais tą duoną valgysite – ilgą sotumo jausmą. Po tokių pusryčių arba užkandžių ne tik turėsite energijos visiems numatytiems darbams, bet ir aprūpinsite raumenis reikalingomis statybinėmis medžiagomis. Svoris auga nuo maisto pertekliaus ir stypsojimo priešais televizoriaus ekraną, o ypač, girdėjau, nuo niurzgėjimo (šypsosi).

– O kaip vertinate rinkoje neseniai pasirodžiusią avižų miltų duonos alternatyvą?

– Avižų visuomet rasite mano virtuvėje, nes tai puikus energijos šaltinis, ypač kai košėms ar blynams kepti naudojamos pilno grūdo avižos. Jose gausu skaidulų, taip pat ir augalinės kilmės baltymų, geležies. Avižinė duona man taip pat labai patinka, ypač ją paskrudinus toast'eryje ir užtepus migdolų ar kitokio jūsų mėgstamo riešutų sviesto. Man, kaip avižų mėgėjai, buvo įdomu išbandyti ir „Gardėsio“ avižų duoną – džiugu, kad atsiranda vis daugiau alternatyvių ir maistingų duonos gaminių. Dabar galima rinktis: vieną dieną košė, kitą dieną avižų duona.

Projekto partnerio nuotr./Modelis J.Steponavičiūtė
Projekto partnerio nuotr./Modelis J.Steponavičiūtė

– Apibendrinant – patarkite moterims kaip mados pasaulio atstovė – kokį gyvenimo būdą propaguoti ir ką valgyti, kad jos būtų gražios ir stilingos bei savimi pasitikinčios?

– Mano grožio paslaptis – jaučiuosi mylima ir mylinti. Manau, kad iš šito jausmo išauga visas glėbys gražiausių emocijų. Pradedu vis labiau vertinti lėtesnį gyvenimo ritmą, akivaizdžiai matau kaip, patiriant mažiau streso, skaistėja oda, nesinori savęs guosti maistu ir iš esmės sustiprėja sveikata.

Graži yra kiekviena moteris, tik kai kurios tą grožį slepia po nepasitikėjimo kauke. Skirkite laiko sau: pradėkite medituoti, vietoj naujos palaidinės įsigykite kokybiškų maisto produktų, judėkite – vakarais išeikite pasivaikščioti, rytais skirkite dvidešimt minučių mankštai. Būkite čia ir dabar bei išgyvenkite tai visa širdimi.

BLITZ quizas apie pusryčius:

  1. Kiek laiko skiriate pusryčiams?

30 minučių.

2. Mėgstamiausia vieta pusryčiauti:

Namie, savo virtuvėje.

3. Baisiausi pusryčiai gyvenime:

Be lukšto virtas kiaušinis su kietu tryniu ir viską „užmušančiu“ acto skoniu.

4. Idealių pusryčių scenarijus:

Saulės spindulių apšviestas stalas ir daugybė dalinimuisi skirtų patiekaliukų: be lukšto virti kiaušiniai, duonos skrebučiai, avokadas, jogurtas, kelios naminės granolos rūšys, uogos, kruasanai, rūkyta lašiša.

5. Žmogus, su kuriuo svajoju papusryčiauti.

Labai norėčiau dar kartą papusryčiauti su jau anapilin iškeliavusiu savo seneliu. Įdomu, ar jo firminė kiaušinienė vis dar atrodytų pati skaniausia pasaulyje.

6. Sveikiausi pusryčiai yra?

Sveikiausi pusryčiai – tie, kurių labiausiai norisi tądien. Tik atmetus visokiausius kaloringus užtepus ir perdirbtus cukraus sirupus.

7. Skaniausias pusryčių sumuštinis yra?

Su daug daržovių, naminiu humusu ir keptu kiaušiniu skystu tryniu.

JULIJOS RECEPTAS PUSRYČIAMS

Ingredientai:

• „Gardėsio“ tamsi avižų duona

• Humusas

• Švieži špinatai, morkos, raudongūžis kopūstas

• Orkaitėje keptas sviestinis moliūgas

• Keptas kiaušinis skystu tryniu

• Bazilikas, saulėgrąžų daigai, sezamų sėklos

• Druska ir pipirai

• Sviesto arba aliejaus kepimui

Gaminimas:

  1. Ant „Gardėsio“ avižų duonos tepame humusą, dedame šiek tiek špinatų, morkos, raudonojo kopūsto. Ant viršaus dedame kelias orkaitėje kepto sviestinio moliūgo riekeles (aš dažnai kepu moliūgą ir pasilieku jo šaldytuve štai tokiems atvejams) ir apibarstome sezamų sėklomis.

  2. Įkaitintoje keptuvėje ištirpiname sviesto gabalėlį arba įpilame šiek tiek aliejaus ir įmušame kiaušinį. Kepame kol šis traškiai apskrunda, bet lieka su skystu tryniu.

  3. Padailiname apvalią kiaušinio formą ir dedame ant sumuštinio. Barstome druska bei pipirais, puošiame baziliko lapeliais bei saulėgrąžų daigais.

Daugiau pusryčių idėjų ieškokite: https://www.facebook.com/duonosvalgytojai/

Partnerio turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Vardai

Daugiau vandens

Sveikata

Ruduo pilnas komplimentų

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką