Dabar populiaru
Publikuota: 2020 lapkričio 17d. 09:05

Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

Išpardavimas
Adobe Stock nuotr. / Išpardavimas

Palyginti su ES vidurkiu, uždirbame mažiau, bet už drabužius, avalynę ir kitas prekes mokame dvigubai daugiau, nei madų sostinėse. Ekspertai pripažįsta – net dėvėtos prekės Lietuvoje kainuoja daugiau už Vakaruose išparduodamas naujas. Pirkėjai dalijasi patirtimi, kaip iš JAV atsisiųsti naujų kolekcijų vardines prekes „už kapeikas“.

„Pas mus tas sezono kolekcijų naujumas – labai sąlyginis. Nematau, už ką turėčiau mokėti didžiausius pinigus. Nuolaidos, kurios tik simbolinės, nes nubraukta kaina – dirbtinai užkelta, irgi visai nevilioja“, – 15min sakė klaipėdietė Kamilė, naujausios mados pasiūlymų vykdavusi į Milaną ar kitus Europos miestus, kol karantinas neuždarė namie.

Tai, kad Lietuvoje prekių pasiūla maža, o nuolaidos, galima sakyti, simbolinės, patvirtino ir marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis. Pasak jo, nuvykę į Vokietiją ar kitą šalį nebesistebim, kad per išpardavimus drabužiai – pigesni, nei pas mus dėvėtos prekės. Jeigu būtų pardavinėjami tokiomis kainomis, kaip Lietuvoje, niekas nepirktų.

Išmanantys madą Lietuvoje net neperka

„Lietuvoje tiesiog nėra pasiūlos, be to – pakankamai monopolizuota drabužių prekybos rinka. Jei pasižiūrėsime, kas jais prekiauja, pamatysime didžiules bendroves, kurių skirtingų pavadinimų parduotuvės prekybos centruose užima du trečdalius ploto. Tokiomis sąlygomis galimybė daryti įtaką kainai – labai didelė“, – aiškino L.Šimonis.

Pasak eksperto, praėjusio sezono drabužių Vakaruose paprastai niekas nebeperka, nebent su 90 proc. nuolaida. Tačiau mums tinka ir nebemadingi už didelę kainą daiktai. „Naujų avalynės kolekcijų Lietuvoje sunkiai rasi, jos mus pasiekia gerokai vėliau, todėl sekantys pasaulines mados tendencijas Lietuvoje net neperka“, – komentavo ekspertas.

Asmeninio arch. nuotr./Linas Šimonis
Asmeninio arch. nuotr./Linas Šimonis

L.Šimonio žodžiais, mes patys kalti, kad perkame daug brangiau ir tik tai, ką mums siūlo prekybininkai, nors uždirbame mažiau nei vidutiniškai ES. „Galimybės apsipirkti internete renkantis iš galybės pasiūlymų ir palyginus kainas išsirinkti pačias geriausias – prieinamos visiems“, – atkreipė dėmesį ekspertas.

Per „Black Friday“ internetas sprogs!

„Adobe" paskelbtos 2020 metų lapkričio 1 d. – gruodžio 31 d. internetinio apsipirkimo prognozės rodo, kad vien per šį laikotarpį JAV pardavimai internetu sieks 189 mlrd. dolerių – net 33 proc. viršys visus iki šiol fiksuotus pardavimų internetu rekordus.

Adobe Stock nuotr./Išpardavimas
Adobe Stock nuotr./Išpardavimas

„Adobe“ prognozėmis, karantinui uždarius parduotuves, pirkdami internetu, vartotojai papildomai išleis 11 milijardų dolerių, „Kibernetinė savaitė“ taps kibernetiniais lapkričio-gruodžio mėnesiais. Prognozuojama, kad „Juodojo penktadienio“ pardavimai internetu sieks 10 milijardų dolerių (39 proc. daugiau nei prieš metus), o „Kibernetinio pirmadienio“, kuris išliks didžiausia visų metų internetinių pirkimų diena, – 12,7 mlrd. JAV dolerių (35 proc. daugiau nei pernai). 9 proc. šio laikotarpio klientų bus nauji internetiniai pirkėjai.

Kaip ir buvo prognozuota, dėl pandemijos smūgio Azijos, Europos ir Artimųjų Rytų rinkoms, garsiųjų prekinių ženklų pardavimai stojo. Didžiulis neišparduotų sezoninių prabangių prekių perteklius kompanijoms nepaliko kitos išeities, kaip tik skelbti totalius originalių aprangos, aksesuarų, kvepalų ir kosmetikos prekių išpardavimus. Ypač gerų pasiūlymų apstu elektronikos prekėms.

Negalėjo patikėti savomis akimis

Pagal draugų rekomendacijas Amerikos lietuvių įkurtą apsipirkinėjimo platformą neseniai atradusi 15min kalbinta klaipėdietė Kamilė sakė negalėjusi patikėti savomis akimis, kad prabangiausios prekės gali kainuoti taip nebrangiai, net ir su siuntimo išlaidomis.

„Labai paprastai galima užsisakyti ir nebrangiai parsisiųsti įvairių prekinių ženklų drabužių, avalynės, aksesuarų, kosmetikos ir kitų prekių neįtikėtinai geromis kainomis“, – sakė Kamilė. Internetu apsipirkinėti paprasčiau, nei ji manė, o prekių įvairovė – didžiulė. „Mūsų parduotuvėse pasirinkimas visada buvo labai ribotas, o per pandemiją tiesiog katastrofiškai menkas“, – dalijosi ji.

Kamilės nuomone, jei kas ir stabdė žmones gerų pasiūlymų ieškoti internete, tai patirties apipirkti internete stygius ir kalbos barjeras. „Tačiau juk gali išsiversti ar net užsisakyti prekių lietuviškai, tai nebe problema. Prieškalėdinis laikas, kurį, panašu, šiemet būsime priversti praleisti užsidarę namuose, proga pasinaudoti masiniais išpardavimais JAV“, – mano klaipėdietė.

Pasinaudoti JAV „Black Friday“ yra neįtikėtinai paprasta

15min pakalbino interneto platformos atstovą M.Ribelį, kuris paprastai paaiškino ir parodė, kaip veikia Shipzee.com: „Galimi du variantai: galima susirasti norimą prekę bet kurioje JAV el. parduotuvėje ir Shipzee puslapyje pateikti tos prekės nuorodą. Elektroniniu paštu atkeliauja galutinės kainos pasiūlymas. Apmokėjus jį belieka laukti prekės nurodytu adresu. Antrasis variantas paprastesnis: įsigyti norimas prekes Shipzee išparduotuvėje.

Pasak jo, karščiausius pasiūlymus su didžiausiomis nuolaidomis Shipzee pirkimų ekspertams kiekvieną dieną pavyksta rasti įvairiose JAV el. parduotuvėse. „Išparduotuvės klientams patogu vienoje vietoje rasti daugumos kategorijų produktų žemiausiomis kainomis, ar tai būtų drabužiai, ar elektronika, kosmetika, ar kitos prekės“, – vardijo M.Ribelis.

Pasak pašnekovo, partnerystė su viena didžiausių siuntimo kompanijų JAV Shipzee leidžia klientams pasiūlyti žemiausias siuntimo kainas rinkoje bei greitą pristatymą. „Tarpininkavimo platformoje nurodytos kainos yra galutinės su visais įskaičiuotais paslaugos, siuntimo bei importo mokesčiais”, – pabrėžė jis.

Adobe Stock nuotr./Išpardavimas
Adobe Stock nuotr./Išpardavimas

Pirko už 70 proc. nuolaidą, nusipirko... už pilną kainą

„Pandeminė situacija pirkėjams išeis tik į naudą“, – neabejoja 15min kalbinta Kamilė. Paskutinis lašas, perpildęs jos kantrybės taurę ir paskatinęs atrasti internetines parduotuves per praėjusias Kalėdas, buvo bandymas mėgstamo prekės ženklo parduotuvėje Lietuvoje su 70 proc. nuolaida nusipirkti puspaltį.

„Džiaugiausi, kad man pavyko, bet tik kol parėjau namo, ir patikrinau, kiek toks pat kainuoja kitur. Paaiškėjo, kad pradinė kaina buvo dirbtinai užkelta, taigi, galima sakyti, nusipirkau daiktą tik vos pigiau, nei už įprastą kainą“, – savo nusivylimo neslėpė klaipėdietė.

Pasak kainų palyginimo platformos pricer.lt įkūrėjo Arūno Vizicko, tai ne vienkartinis atvejis, kai perkantys nuolaidą, o ne prekę už tikrai gerą kainą, apsigauna.

„Visai neseniai pastebėjome, kad vienas populiariausių elektroninės prekybos žaidėjų Lietuvoje dirbtinai pakelia kainą, palaiko ją dvi tris dienas ar, kaip buvome užfiksavę, netgi vieną dieną, ir paskui už įprastą kainą parduoda su vadinama nuolaida. Realiai kitoje parduotuvėje neva akcijinė prekė tiek pat kainuoja be nuolaidos. Kadangi internete parduotuvių pakankamai daug, reikėtų žiūrėti ne į nuolaidos dydį, o į kainą, už kurią ji parduodama. Taigi, paprasčiausia yra palyginti, kas už kiek tą pačią prekę parduoda, kad realiai sumokėjęs pinigus, tu gautum prekę už gerą kainą, kurią sumokėjai“, – patarė A.Vizickas.

Jam antrino ir marketingo strategijos ekspertas L.Šimonis: „Iš tiesų mūsų rinkodarininkai šiandien linkę užkelti kainą ir tada pardavinėti pseudonuolaidas. Po to gaunasi taip, kad Vokietijoje nenukainuotos prekės kainuoja tiek, kiek pas mus per akcijas. Išspręsti šią problemą labai paprasta – nebijoti pasižiūrėti užsienio svetainėse, kiek kainuoja mums patinkančių prekinių ženklų drabužiai, avalynė ar aksesuarai, buitinė technika, kitos prekės. Kai prasideda sandėlių valymai, būna iš tiesų įspūdingų nuolaidų“, – teigė 15min pašnekovas.

M.Ribelis pastebi, kad Lietuvos pirkėjai, iš prekybos centrų persikėlę į elektroninę erdvę, šluoja JAV elektronines parduotuves, kur nuolaidos – realios, o praeitų sezonų prekės yra išparduodamos už kapeikas“, – sakė internetinės platformos Shipzee.com atstovas.

Kam eiti į parduotuvę, jeigu ji pati gali ateiti į namus

A.Vizicko įsitikinimu, internetas – gerokai demokratiškesnė aplinka pirkti, nes atėję į fizinę parduotuvę, mes dažnu atveju nebeturime galimybės pasilyginti, ar kaina yra gera. „Per daug laiko sugaištum eidamas ieškoti prekės kitur, todėl nenusiperki, ko reikėjo, arba surizikuoji nusipirkti, o paskui pamatai, kad kažkur buvo pigiau. Internete šios problemos nėra, nes viskas kaip ant delno“, - komentavo A.Vizickas.

Kainų palyginimo profesionalui visiškai aišku, kad prekyba internetu – mūsų visų ateitis, nes kam vaikščioti į parduotuvę, jeigu ji gali pas tave ateiti.

„Stumti prekybcentriu vežimėlį neprilygs malonumui žiūrėti filmą ar pramogauti su draugais. Per fizinius išpardavimus stumdaisi minioje, iš to, kas liko, renkiesi prekes, paskui lauki atsiskaityti. Manyčiau, ateityje mes visi įprasime, jei kažko trūksta, užsisakyti prekių ir parsisiųsti internetu į namus ar į darbą. Tai neišvengiama“, – sakė A.Vizickas.

Pasaulyje numeris vienas internetiniai drabužių pardavimai

shipzee.com nuotr./Prekės iš Shipzee sandėlio JAV keliauja tiesiai pas Lietuvos pirkėjus
shipzee.com nuotr./Prekės iš Shipzee sandėlio JAV keliauja tiesiai pas Lietuvos pirkėjus

Kainų palyginimo platformos įkūrėjas išskiria drabužių pardavimus, kurie „pasaulyje jau seniai yra numeris vienas ir sudaro didžiausią elektroninių pardavimų dalį, beveik 50 proc.“ Priežastis, kodėl Vakarų šalyse drabužių internetiniai pardavimai taip greitai prigijo – prekybos iš katalogų tradicija.

„Gal atsimenate, ir mus pasiekdavo Otto katalogai, pagal kuriuos užsisakęs prekių, galėdavai jas gauti paštu. Taigi, atsiradus internetui pardavėjai tiesiog skaitmenizavo tuos katalogus. Dabar, ieškant sprendimų, kaip būtų galima dar patogiau nusipirkti drabužių, išbandomi ir tokie, kad naujo sezono pradžioje tu užsisakai prekių, kelias dėžes gauni į namus, išsimatuoji ir visa, kas tau netiko, sudėjęs į dėžę grąžini. Ir tai joks nusikaltimas, o apsipirkimo būdas“, – sakė A.Vizickas.

Prekyba namų apyvokos prekėmis, buitine technika, kosmetika, parfumerija jau pakankamai seniai populiari internete, pasak A.Vizicko, jų pardavimai sparčiai auga, kai kuriose kategorijose pasiekdami 30 proc. apyvartos.

Pasak A.Vizicko, per išpardavimus internetinė prekyba – taip pat daug patogesnis būdas ieškoti nuolaidų ir palyginti kainas, nes gali pamatyti kur kas daugiau prekių ir kalėdinių pasiūlymų, nei parduotuvės išpardavimo krepšelį. Mūsų prekybininkai įgunda rengti išpardavimus, tačiau vartotojas turi atidžiai pasižiūrėti, ar nuolaidos – tikros“, – akcentavo A. Vizickas.

Prabangiausių ženklų prekės JAV realiai iki 70 proc. pigiau

Per didžiulius Black Friday ir kalėdinius išpardavimus JAV, kurie šiemet truks net du mėnesius, bus proga pasinaudoti dar neregėtomis nuolaidomis prekėms iš JAV. Krizės paveikti prabangiausi prekės ženklai jau skelbia masiškus išpardavimus. Tokių prekės ženklų, kaip „Calvin Klein“, „Tommy Hilfiger“, „Michael Kors“, „Guess“, „New Balance“, „Ralph Lauren“ ir kt., originalios prekės JAV kainuoja tiek, kad kiekvienas gali įpirkti.

Adobe Stock nuotr./Išparduotuvės JAV
Adobe Stock nuotr./Išparduotuvės JAV

„Adobe Analytics“ duomenimis, 2019 m. net 20 proc. padaugėjo pirkėjų, ieškančių kaip ir kur pigiau nusipirkti kalėdinių dovanų ir taip sutaupyti nemenkas sumas, pasinaudojus išpardavimais.

Geidžiamiausia išpardavimų preke išlieka technologijų gigantės „Apple“ produkcija – išmanieji telefonai ir laikrodžiai, taip pat aprangos prekės, kurių nuolaidos JAV gali siekti net iki 89 proc. Šluojama ir „Sony“, „JBL“, „Lenovo“, „Dell“ elektronika.

Per pandemiją pastebimai išaugus sporto ir laisvalaikio aprangos poreikiui, didieji prekybos tinklai pateiks geriausių nuolaidų pasiūlymų „Calvin Klein“, „Tommy Hilfiger“, „Michael Kors“, „Guess“, „New Balance“, „Ralph Lauren", „Levis“, „Converse“, „Adidas“, „Nike" prekėms, o taip pat „Clinique“, „Sephora“, „Elizabeth Arden“, „Fenty Beauty“, „Estee Lauder“, „Elf“, „Nars“, „Colourpop“ kosmetikos.

Kaip rodo per Shipzee.com iš JAV į mūsų šalį atkeliaujantys užsakymai, lietuvius labiausiai domina avalynė, apranga, elektronikos, kosmetikos prekės, taip pat labai mėgstami vardiniai prekių ženklai.

Kraustynių į internetą tendencija akivaizdi, pandemija ją tik paspartino

Adobe Stock nuotr./Išpardavimas
Adobe Stock nuotr./Išpardavimas

„Vartotojų kraustymosi į internetinę erdvę tendencija buvo akivaizdi, pandemija tik pagreitino procesą“, – teigė marketingo strategijos ekspertas L. Šimonis. Pasak jo, vis dar nedrįsę apsipirkinėti internetu, pamatė, kad tai įmanoma ir pakankamai patogu, be to, leidžia sutaupyti.

„Pigusis ne pirmo būtinumo prekių segmentas į internetinę prekybą nesiveržia ir tai paprasta paaiškinti: pirkimo čekis yra toks nedidelis, kad pristatymo kaina, palyginti su prekėms išleista suma, darosi didelė, ir nei pardavėjas, nei pirkėjas nenori to prisiimti“, – sakė L.Šimonis.

Kas kita – aukštesnės ar išskirtinės kokybės daiktai, kurių, siekdami sutaupyti ar parsisiųsti įdomesnių, Lietuvoje nematytų, vartotojai ieško internete. Pasak L.Šimonio, labai sena gudrybė – nueiti pasimatuoti patikusio prekinio ženklo drabužį fizinėje parduotuvėje ir tikusio dydžio modelį parsisiųsti užsisakius internetu.

Kasdienybei grįžus į vėžes, eksperto nuomone, į tradicines parduotuves grįš nedidelė dalis elektroninę prekybą išbandžiusių pirkėjų. Pastarieji ir toliau pirmenybę teiks internetinei prekybai. „Taigi, akivaizdu, kad rinka persiskirsto“, – konstatavo marketingo strategijos ekspertas.

Ribotos galimybės judėti, iki pat gruodžio 31 dienos truksiantys neregėto masto išpardavimai – proga panaršyti po internetines parduotuves. Pažiūrėti, kaip atrodo tikrosios nuolaidos, nusipirkti vardinių prekių neįtikėtinai žemomis kainomis, o jeigu stinga laiko – karščiausius nuolaidų pasiūlymus rasti tokiose išparduotuvėse, kaip JAV lietuvių platformoje Shipzee.

Sužinokite, kaip pasinaudoti amerikietiškomis Black Friday nuolaidomis ir išpardavimais Shipzee.com internetinėje platformoje.

Remiamas turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiškai su „Norfa“

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką