Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

15 žingsnių pasitikėjimo savimi link

Žvilgsnis
Fotolia nuotr. / Kaltės ir gėdos jausmas tikrai nepadės pasiekti sėkmės. Nesileiskite jo užvaldomi.
Šaltinis: ŽLG
0
A A

Psichologų atliktais duomenimis, gėdos jausmo, nepasitikėjimo savimi niekada nejautė tik 7 proc. amerikiečių, kurie, atrodytų, tokie visada išsišiepę. Manote, kad Lietuvoje padėtis geresnė?..

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

JAV Stanfordo universiteto psichologijos profesorius Philipas Zimbardo domėjosi psichologinėmis drovumo priežastimis ir įvairių socialinių reiškinių įtaka jam. Nepaisant to, kad skirtingose kultūrinėse grupėse ir terpėse nepasitikėjimas savimi paplitęs nevienodai, drovūs žmonės paprastai sudaro 40–60 procentų. Taigi šis reiškinys yra kasdienis, nekintantis ir labai paplitęs. Apklausų rezultatai taip pribloškė P. Zimbardo, kad profesorius ėmė tyrinėti drovumo ir nepasitikėjimo savimi priežastis. Po daugybės atliktų tyrimų psichologas sudarė atmintinę, kuri padėtų žmonės sustiprinti pasitikėjimą savimi.

15 patarimų

1. Sudarykite savo stipriųjų ir silpnųjų savybių sąrašą. Atsižvelgdami į jas suformuokite savo gyvenimo tikslus.

2. Suformuluokite, kas jums svarbu, kuo tikite. Pamatuokite savo galimybes ir nuspręskite, kokį save norėtumėte matyti. Parašykite (numatykite) savo gyvenimo scenarijų: pasistenkite, kad šis scenarijus ne darytų jums spaudimą („Reikia tokiu būti“; „Būtina šito pasiekti“), o paprasčiausiai padėtų gyventi.

3. Nustatykite, kas yra jūsų asmenybės pagrindas. Paanalizuokite savo praeitį ir pasistenkite suprasti, kokie įvykiai ir sprendimai privertė (paskatino) jus gyventi būtent taip, kaip dabar gyvenate. Pasistenkite suprasti ir atleiskite tiems, kurie jus įžeidė ir nepadėjo, kai jums to labai reikėjo. Ir sau atleiskite už klaidas, nesėkmes bei abejones. Visus negatyvius prisiminimus palaidokite užmaršty, žinoma, tik po to, kai ištrauksite iš jų visą naudingą informaciją. Parūpinkite laisvos vietos geriems, šviesiems dalykams, įvykiams, nors jų ir nebus labai daug.

4. Kaltės ir gėdos jausmas tikrai nepadės pasiekti sėkmės. Nesileiskite jo užvaldomi.

5. Susiekite savo elgesį su susiklosčiusiomis socialinėmis, ekonominėmis arba politinėmis aplinkybėmis, bet jokiu būdu ne su kokiais nors asmenybės trūkumais.

6. Nepamirškite, kad visi daiktai ir reiškiniai – tik žmonių susitarimo reikalas vadinti reiškinius ir daiktus nustatytais vardais. Toks požiūris suteiks daugiau kantrybės bendraujant su žmonėmis ir padės iškęsti tai, kas gali atrodyti kaip pažeminimas.

7. Niekada nekalbėkite apie save blogai; ir juo labiau nepriskirkite sau neigiamų epitetų: kvailas, bjaurus, netikša, nevykėlis, nepataisomas ir kt.

8. Jūsų veiksmai gali sukelti bet kokį vertinimą, visgi nekreipkite dėmesio į jokią kritiką. Kitų žmonių lūpomis kalba jų pačių stereotipai, neturintys nieko bendra su jūsų asmenybe.

9. Pasitaiko, kad žmonės eikvoja nepaprastai daug jėgų ir energijos pasirinktiems netinkamiems tikslams įgyvendinti. Todėl nesėkmė (tiksliau – laiku gauta gyvenimiška pamoka) įprastą kartą leidžia išvengti kur kas didesnių nusivylimų.

10. Nesitaikstykite su žmonėmis, veikla ir aplinkybėmis, kurios pažadina jūsų nevisavertiškumo jausmą. Jeigu jų arba savęs nepavyksta pakeisti taip, kad aiškiai pajustumėte pasitikėjimą savimi, verčiau nuo to paprasčiausiai atsiribokite. Gyvenimas pernelyg trumpas, kad švaistytumėte jį nusivylimams ar liūdesiui.

11. Atsipalaiduokite, įsiklausykite į savo mintis, užsiimkite vienumoje tuo, kas jums tikrai prie širdies. Taip save geriau pažinsite ir išmoksite suprasti.

12. Bendraukite. Mėgaukitės maloniu pojūčiu, kuris aplanko, kai žmonės apsikeičia pozityvia energija. Įsivaizduokite, kad ir jie gali jausti baimę bei nepasitikėjimą savimi, taigi pasistenkite jiems padėti. Nuspręskite, ko iš jų norite ir ką patys galėtumėte duoti. O paskui leiskite aplinkiniams suprasti, kad esate visiškai atviri abipusiam ryšiui.

13. Liaukitės nuolat saugoti savo „Aš“: jis kur kas stipresnis ir lankstesnis, nei jūs manote. Jis prispaustas, engiamas, bet tikrai ne palaužtas. Taigi verčiau jis patirs trumpą emocinį smūgį, nei tiesiog amžinai egzistuos visiškai atbukęs.

14. Išsirinkite keletą rimtų ilgalaikių tikslų, kurių galima pasiekti tik nuosekliai vykdant itin tikslias užduotis. Nepalikite nepastebėto bet kokio savo sėkmingo žingsnio ir neužmirškite padrąsinti ir pagirti save. Nebijokite pasirodyti nekuklūs, juk jūsų niekas neišgirs.

15. Prisiminkite, kad jūs – ne pasyvus objektas, prie kurio nemalonumai lipte lips. Jūs ne žalias žiogas žolėje, kuris priverstas nuolat šokinėti, kad tik niekas jo neužmintų. Jūs sugebate daryti įtaką įvykiams. Jūs galite pakeisti savo gyvenimą, jeigu tik to panorėsite. Jeigu tikrai pasitikite savimi, tai suirutė virs iššūkiais, mestais jums paties gyvenimo, o iššūkiai – tikrų tikriausiomis pergalėmis.

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką