Dabar populiaru
Publikuota: 2019 rugsėjo 4d. 09:48

6 elgesio gairės, padėsiančios naujame darbe pasiekti sėkmės

Laiminga moteris
Vida Press nuotr. / Laiminga moteris

Taigi, susiradote naują darbą. Sveikiname! Įveikėte testus ir darbo pokalbius, išgyvenote nervus tampantį skambučio laukimą ir esate pasiruošę pradėti pirmąją dieną naujajame darbe ir įrodyti, kad realiame gyvenime esate toks pats geras, kaip ir „ant popieriaus“. Būtų tobula, jei suprastumėte naujosios komandos naudojamą kultūrą, bendravimą ir komunikacijos sistemą. Laimei, businessinsider.com turi patarimų, kaip palengvinti tas pirmąsias nesusipratimų kupinas savaites.

1. Jūs nieko nežinote, ir tame nėra nieko blogo

Kai pradėjau dirbti dabartinėje savo darbovietėje, nieko nežinojau. Pirmosios dienos buvo labai sudėtingos. Turėjau išsiaiškinti, kaip raportuoti savo darbą, greitai suprasti kompanijos poreikius ir bendrauti su savo vadybininku. Trumpai tariant – išsiaiškinti visus kompanijos vidinio bendravimo ypatumus.

Tačiau vidinis bendravimas taip pat yra tai, kas skiria vieną kompaniją nuo kitos, ir jis gali būti labai įspūdingas. Vidinio bendravimo įvaldymas gali būti tas skirtumas tarp popierių tvarkymo nuo 9 ryto iki 5 vakaro ir jaudinančios, prasmingos darbo patirties.

2. Įvertinkite savo darbovietę

Kompanijos kultūra ir klimatas atlieka didžiulį vaidmenį tam, ar darbo vieta padarys jus laimingus. Jei aplinka jūsų netenkina, greičiausiai ieškosite kitų galimybių. Tačiau jei darbo aplinka jums puikiai tinka, didesnė tikimybė, kad liksite darbo vietoje ilgam ir pateisinsite kompanijos investicijas, kurias ji padarė jus samdydama. Aplinkos įvertinimas yra mažiausia, ką galite padaryti dėl visų šiame procese dalyvaujančių pusių.

3. Rodykite iniciatyvą

Pradedant naują darbą logiška, kad jūsų vadybininkas ir/arba kolegos viską parodys ir paaiškins, kaip ką daryti, tačiau svarbu suvokti kiek įmanoma daugiau ir prie to prisitaikyti savarankiškai – ir daryti tai greitai. Žiūrėkite į tai labai rimtai. Intensyviai dirbančioje kompanijoje niekas neturi daug laiko pasimetusiam naujokui.

Jei aplinka jūsų netenkina, greičiausiai ieškosite kitų galimybių.

„Fotolia“ nuotr./Pokalbis dėl darbo
„Fotolia“ nuotr./Pokalbis dėl darbo

4. Prieš siūlydami pokyčius, pasidomėkite

Jei į dabartinę kompaniją patekote ankstyvoje jos stadijoje, vadinasi, kompanijos kultūra ir vertybės dar nusistovėjusios. Tai gali būti ir gerai, ir blogai. Pozityvu tai, kad padedate sukurti vidinę komunikacijos sistemą. Negatyvu – dėl šio reikšmingo projekto pirmieji jūsų darbo mėnesiai šioje kompanijoje gali būti labai sudėtingi.

Michealas Manningas, inovacijų agentūros „Rocksauce Studios“ prezidentas, pažymi, kad verta iškęsti tiek pakilimus, tiek nuopuolius, kad galėtumėte palikti pėdsaką kompanijos kultūroje: „Kai stebite veiklą ir/ar požiūrį, kuriuos, jūsų manymu, būtų laikas atnaujinti, pasiūlykite tikslų sprendimą ar veiklos planą, – rašo vyras. – Tačiau, prieš pateikiant siūlymus savo viršininkams, išsiaiškinkite, ar anksčiau nebuvo panašių siūlymų. Jei buvo, kaip kompanija juos priėmė?“

Juk, galų gale, nors iš naujokų tikimasi, kad šie į kompaniją įneš šviežio oro gūsį, negalite tiesiog vardinti, kas jums nepatinka. Pirmiausia, turite pasidomėti.

5. Supraskite, kaip dirba jūsų viršininkas

Jei jums pasiseks, jūsų vadovas bus lyderis, suprantantis, kad jis turi padaryti viską, kas jo galioje, kad darbuotojas įsitrauktų į darbą ir jaustųsi reikalingas. Pirmas dalykas, ką padaro geras vadybininkas, – sukuria atvirą bendravimą ir pasitikėjimo kupiną atmosferą. Ir nors tai negarantuoja sėkmės, tai tikrai palengvina pirmuosius mėnesius naujame darbe.

6. Užsitarnaukite pasitikėjimą

Nepamirškite, kad pasitikėjimas turi būti abipusis. Kai bandote suprasti naujuosius kolegas, jie bando pažinti jus. Kaip pastebėjo rašytoja ir žmogiškųjų išteklių profesionalė Ronda Suder: „Pirmosios 90 dienų naujame darbe paprastai traktuojamos kaip darbo pokalbio tęsinys. Tai reiškia, kad kiekvieną pokalbį turite išnaudoti taip, kad įrodytumėte, jog mokate rodyti pagarbą, esate profesionalus ir stropus darbuotojas bei žmogus, kurio kompanija jo kolegos mėgausis 8 valandas per dieną.“

Tapti komanda, pasitikėti vienas kitu ir gerai bendrauti pavyks ne iš karto – tam prireiks šiek tiek laiko. Naujas darbas gali bauginti, tačiau įsiliejimo į komandą grąža bus to verta.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Gerumu dalintis gera
Skanumėlis

Video

00:12
00:51
00:48

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką