Dabar populiaru
Publikuota: 2017 balandžio 19d. 13:27

Kur išbarstote savo laiką? Lektoriaus Vadimo Zizo patarimai padės susikurti geresnį gyvenimą

Darbo kolektyvas.
123RF.com nuotr. / Darbo kolektyvas.

Verslininkas, treneris, motyvuotojas Vadimas Zizas tikina žinąs, kaip dirbti efektyviau ir išnaudoti visą savo potencialą. Jo teigimu, viskas prasideda nuo mąstysenos, todėl jau šiandien galite iš naujo susidėlioti savo prioritetus, tada – savo dienotvarkę, o tada – ir visą gyvenimą – būtent tokį, apie kokį anksčiau galėjote tik pasvajoti.

Seminare V. Zizas papasakojo, kad tik sulaukęs 25-erių ėmė suprasti, ko nori gyvenime ir pajuto, kad kol kas nieko dora nėra pasiekęs, todėl nusprendė pasikeisti iš pagrindų. Dabar 29-erių verslininkas, sveikos gyvensenos entuziastas ir socialiniuose tinkluose populiarus motyvuotojas tikina atradęs 5 pagrindinius būdus išnaudoti savo galimybes ir tapti produktyvesniais.

Miegokite greičiau

V.Zizas neigia populiarią rekomendaciją, kad kiekvienam reikia 8 valandų miego: „Kol esate jauni, sveiki ir energingi, jums visiškai užtenka 5–6 valandų miego, svarbu, kad jis būtų kokybiškas.“

Mes gyvename vis geriau, patogiau, vis greičiau gauname, ko norime. Tačiau vis tiek skundžiamės, ieškome būdų daugiau pasėdėti, pailsėti.

Jis skatina anksčiau atsikelti, padaryti mankštą, išeiti į lauką, susiplanuoti dienotvarkę ar skirti laiko kitiems svarbiems dalykams. Jei paprastai keliatės 8 ryto, nuo šiol žadintuvą statykitės 5 arba 6 valandai. Galite režimą keisti pamažu. Iš pradžių gali būti sunku, tačiau, tikina V.Zizas, tikrai verta: netgi dvi papildomos valandos iš ryto, kai protas ir psichika būna pailsėję ir žvalūs, jūsų dieną padarys kur kas produktyvesnę.

Kad pavyktų atsikelti anksti, tam ruoškitės iš vakaro. Anksčiau nueikite į lovą ir tik nesineškite ten jokių kompiuterių ar mobiliųjų telefonų: baltai mėlyną šviesą skleidžiantis ekranas smegenis apgauna, kad yra diena, todėl skatina nemigą.

Asmeninio archyvo nuotr./Lektorius Vadimas Zizas
Asmeninio archyvo nuotr./Lektorius Vadimas Zizas

Taip pat jis pataria vakare nežiūrėti jokių emocingų vaizdo klipų ar žinių: „Jums nereikia žinoti visko, kas dedasi pasaulyje, nes tai jūsų neliečia. Prieš miegą atsitraukite nuo visko, nuraminkite savo psichiką. Pasiklausykite ramios muzikos, pabendraukite su draugais ar šeima.“

V.Zizas, kuris yra ir patyręs sportininkas, turintis trenerio licenciją bei sudarinėjantis sveikos mitybos programas, akcentavo ir tai, kad prieš miegą nevalia prisivalgyti. Vakare jis rekomenduoja valgyti liesus pieno produktus, žuvį, kiaušinius su daržovėmis.

Gaminkitės maistą namuose

Apskritai, pasak V.Zizo, mityba – labai svarbus produktyvumą gerinantis arba slopinantis veiksnys: „Nuo to, ką dedate į burną, priklauso jūsų energija, protinė ir psichinė veikla.“

Jis pataria iš vakaro pasiruošti maistą kitai dienai dėl daugybės priežasčių: „Pasiruošę maistą į indelius, valgysite tik tai, kas jums geriausia, nes bus lengviau atsispirti pagundoms ir nesveikiems užkandžiams. Mano žmona Anastasija savo feisbuke įkėlusi šimtus sveikų patiekalų receptų, tad jei kada pritrūktų idėjų, galite paieškoti. Be to, kadangi kalbame apie produktyvumą, jūs sutaupysite daug laiko: nebereikės važiuoti pietauti, rinktis, užsakyti maistą, laukti, kol jis bus pagamintas, tada laukti sąskaitos ir vykti atgal.“

V.Zizas pabrėžia, kad norintiems iš savęs išspausti daugiau ir pasiekti geresnių rezultatų, reikia branginti savo laiką ir priduria, kad maisto ruošimas ir planavimas naudingas sveikatai bei kūno linijoms.

Nešvaistykite laiko naršydami

„Kiekvieną kartą, kai jūs naršote internete, ką nors skaitote, bendraujate su žmonėmis, mąstykite, ką jums tai duoda. Atkreipkite dėmesį, apie ką kalbate, skaitote. Ar tai yra svarbu jūsų gyvenime? Ar jūs tuo metu tobulėjate?“, – skatina susimąstyti V.Zizas ir siūlo apriboti socialinių tinklų vartojimą iki pusvalandžio per dieną, kadangi valanda per dieną sudaro beveik pilną darbo dieną per savaitę, o per tiek laiko galima nuveikti kur kas geresnių dalykų, nei žiūrėti juokingus vaizdelius ar kažkieno buitines nuotraukas.

Bendravimą internetu verslininkas siūlo pakeisti gyvais susitikimais, kurių metu būtų kalbama apie idėjas, mezgami kontaktai: tai bus ne tik puiki socializacija, bet ir padės siekti savo tikslų. O pats socialiniuose tinkluose – „Youtube“, „Facebook“ ir „Instagram“ – stengiasi kelti tik tai, kas kasdien motyvuotų, skatintų tobulėti, išmokti ką nors naujo, ir seka panašius veikėjus: „Netgi socialiniuose tinkluose apsupkite save veikliais ir ambicingais žmonėmis, judėkite pirmyn kartu ir vieni iš kitų semkitės idėjų.“

V.Zizas ir siūlo apriboti socialinių tinklų vartojimą iki pusvalandžio per dieną, kadangi valanda per dieną sudaro beveik pilną darbo dieną per savaitę.

Nustoję nuolat naršyti internete, suprasite, kiek daug laiko turite. Išnaudokite jį, pataria V.Zizas: „Per valandą tarp susitikimų, laukdami skambučio ar po darbo – kiekvieną akimirką vietoj spaudinėjimo „patinka“ ant kvailų nuotraukų būkite produktyvus.

Įstumkite save į tokią padėtį, kur negalėsite sustoti. Suplanuokite darbus ir susitikimus kas valandą. Surašykite tikslų planą. Vykdydami savo programą intensyviu ritmu, tapsite vis produktyvesni, išmoksite dirbti kur kas greičiau ir efektyviau.“.

Laimė ir materializmas

V.Zizas rekomenduoja kiekvienam būti atviram dėl to, kas jam suteikia laimę: „Kiekvienam džiaugsmą teikia skirtingi dalykai. Būkite sąžiningi su savimi. Nereikia slėpti, gniuždyti savo stimulų dėl to, ką gali pagalvoti kiti, nes laimės siekimas ir veda jus į tobulėjimą. Kažkam laimė – finansai, ir tame nėra nieko bloga“, – sako lektorius.

Jis aiškina, kad pinigai nėra tik tuštybė, nes paprasčiausiai padeda gyventi kokybiškesnį gyvenimą: vienam reikia pinigų, kad galėtų suorganizuoti svajonių vestuves savo išrinktajai, kitam finansai leistų geriau pasirūpinti savo vaikais, pavyzdžiui, leisti į mokslus užsienyje, o trečiam padėtų pasirūpinti senstančiais tėvais.

„Galite neigti pinigų būtinybę, žegnotis, kad nesate materialistai, kad jums rūpi pasaulis, šeima ar aukštesni dalykai, tačiau be pinigų nieko nebus. Todėl dirbkite ir nepamirškite, dėl ko dirbate. Galbūt jums laimę suteiks kelionės aplink pasaulį, galbūt tai, kad, jei dirbsite greičiau ir efektyviau, galėsite daugiau laiko praleisti su šeima. Būkite atviri, kas jums suteikia laimę, ir dėl to dirbkite kiekvieną dieną“, – motyvuoja V.Zizas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Jaudinanti sėkmę pasiekusios moters išpažintis apie tėvo savižudybę: išmokau vyrus vertinti kitaip

Jūs galite daugiau

Motyvuotojas teigia, kad įprotis susiformuoja per 60 dienų, ir siūlo pagalvoti, kiek daug įpročių, savo savybių ir įvairių gyvenimo aspektų galima pakeisti, patobulinti per, pavyzdžiui, 5-erius metus. Tačiau žmogus natūraliai mėgsta tai, kas lengva: sėdėti, ilsėtis, pramogauti. Žmogaus protui patinka lengvas „maistas“, todėl ir yra tiek daug, atrodo, beprasmių ir kvailų televizijos laidų ar vaizdelių internete. Dažnas mieliau rinksis žiūrėti kažką juokingo ir paprasto, o ne išties įkvepiančią paskaitą. Romanai populiaresni nei mokslinė literatūra.

Taip pat ir su žmogaus kūnu, ne tik smegenimis: maistas dažnai tampa būdu pasilepinti, o sėdėdami praleidžiame kur kas daugiau laiko nei stiprindami kūną. Tačiau V.Zizas pabrėžia, kad taip neturėtų būti, ir galime save pripratinti prie visai kitokio gyvenimo būdo.

„Žmogaus organizmas – protingiausias kada nors sukurtas kompiuteris. Jis visada suras išeitį, prisitaikys prie sąlygų. Prieš 10 tūkstančių metų žmonija gyveno nuolatinio šalčio sąlygomis. Maitindavosi šaknelėmis ar retai sumedžiotu gyvūnu. O dabar mes maistą galime užsisakyti telefonu. Mes gyvename vis geriau, patogiau, vis greičiau gauname, ko norime. Tačiau vis tiek skundžiamės, ieškome būdų daugiau pasėdėti, pailsėti. Tačiau, pasidavę šiai pagundai, ar džiaugsimės gyvenimu? Ir ką turėsime ateityje, senatvėje? Nepamirškite – jūs galite kur kas daugiau. Dabar ir kiekvieną savo gyvenimo dieną. Būkite produktyvūs ir susikurkite savo svajonių gyvenimą“, – linki V.Zizas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką