Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Bėgimas vaikams: kaip sudominti ir kokių klaidų nedaryti?

Vilniaus maratonas
Organizatorių nuotr. / Vilniaus maratonas
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Vis daugiau bėgiojančių tėvų pradėjo leisti savo atžalas į bėgimo treniruotes. „Danske Bank Vilniaus maratono“ simbolinėje distancijoje galės startuoti vos 2 metų sulaukę jaunieji bėgikai. Kokio amžiaus vaikai gali pradėti bėgioti ir kaip jiems padėti pamėgti šį sportą, pataria „Nike“ bėgimo trenerė Jūratė Razgūnė.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Rugsėjo 10-ąją vyksiančiame „Danske Bank Vilniaus maratone“ tūkstančiai dalyvių varžysis šešiose distancijose: maratono (42 km 195 m), „RIMI Pusmaratonio“ (21 km 0975 m), EUROCASH1 10 km bėgime, „RIMI Šeimos“ 4,2 km bėgime, „Corny moksleivių ir studentų bėgime“ bei „#BEACTIVE vaikų bėgime“.

Organizatorių nuotr./Jūratė Razgūnė
Organizatorių nuotr./Jūratė Razgūnė

Pastarajame simbolinę distanciją bėgs 2–12 metų mažieji bėgikai. „Danske Bank Vilniaus maratono“ organizatorių kalbinta trenerė J.Razgūnė patarė, kada ir kaip imti skatinti vaikus bėgioti, bei kokių klaidų nedaryti.

Nuo kada? Nors daugelyje specialiosios literatūros šaltinių teigiama, esą geriausia lengvąja atletika, taigi ir bėgimu, užsiimti nuo devynerių metų, tačiau 2005 m. Tarptautinė lengvosios atletikos federacija parengė programą „Kid’s Athletics“, kurioje skatinama pradėti treniruoti jau septynerių metų vaikus. Žinoma, pritaikant atitinkamą inventorių, žaidimus.

Kaip sudominti? Dažniausiai vaikai nuo mažumės mėgsta judėti ir sportuoti. Tik mes, tėvai, dažnai nė nesusimąstydami draudžiame tai daryti: „nešokinėk, eik ramiai“, „nelakstyk“, „kur užlipai, dar susilaužysi koją“. O reikėtų pagirti: „koks tu greitas!“ ar „kaip aukštai pašoki!“, leisti lenktyniauti ir būti greitesniam už mus, noro sportuoti ir judėti jis įgaus ilgam.

Griežtai versdami mažametį treniruotis daug nepasieksime, atvirkščiai – jis gali pradėti sieti sportą su neigiama emocija. Pirmiausia vaikas turi aiškiai suvokti, kad fizinis aktyvumas – tai natūrali kasdienė žmogaus veikla, o tai geriausia įskiepysime savu pavyzdžiu.

Kokių klaidų daro tėvai? Suaugusieji neturėtų mokyti vaikų bėgti taip pat kaip jie. Nepaisant to, kad mažieji iš esmės yra ištvermingi ir pasitreniravę gali lengvai įveikti 2–5 km distanciją, ilgainiui jiems veikiausiai taps tiesiog nuobodu. Tėvai, treniruodami atžalas, pirmiausia turi atskirti savo treniruotę nuo vaiko ir pasitelkę fantaziją bei atsižvelgę į sūnaus ar dukters charakterį bei poreikius sugalvoti įdomių, nors ir paprastai įgyvendinamų, užduočių.

Kaip parinkti tinkamiausią krūvį? Kartais amžius nėra pagrindinis treniruočių krūvio veiksnys. Kur kas svarbiau, kaip vaikas sugeba jį įsisavinti, tad pirmiausia privalu atsižvelgti į fizinius jo duomenis.

Kaip atpažinti bėgiko talentą? Lengvoji atletika – amžiaus prasme gana vėlyva sporto šaka. Aukščiausi lengvaatlečių rezultatai pasiekiami tarp 24–32 metų. Maratoną leidžiama bėgti tik sulaukus 18-kos. Todėl nuspėti, ar mažametis daug pasieks bėgimo srityje, yra sunku. Be abejo, greitį, šoklumą ir panašias savybes galima įžvelgti jau pirmosiose treniruotėse, bet nereikia pamiršti, kad daug lemia brendimo procesai, lytis, amžius, psichologija, kiti veiksniai.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką