Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

80 proc. insulto atvejų lemia žmogaus gyvenimo būdas

Smegenys
123rf.com nuotr. / Smegenys
Šaltinis: Lrt.lt
0
A A

Insultas gali ištikti bet kada – dirbant, ilsintis, sportuojant ar miegant. Jungtinių Amerikos Valstijų nacionalinė insulto asociacija skelbia, kad 80 proc. insulto atvejų lemia žmogaus gyvenimo būdas. LSMU profesorius Alvydas Unikauskas įvardija požymius, signalizuojančius apie artėjantį insultą, ir pataria, kaip jo išvengti.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Insultą sukelia kraujagyslės užsikimšimas, kai susidaręs krešulys nebeleidžia kraujui tekėti į smegenis. Dalis smegenų, kurią maitina ta kraujagyslė, miršta.

Sumažinti insulto riziką galite atsižvelgdami į šiuos gydytojo A. Unikausko patarimus:

1. Būkite energingi ir judėkite. Tai gali būti ir pasivaikščiojimas, ir aukšto intensyvumo intervalinių treniruočių kombinavimas su jėgos pratimais, kai naudojami svarmenys ar kūno svoris. Judėjimas ne tik padeda sumažinti insulto riziką, bet taip pat padeda greičiau pasveikti po insulto.

2. Kontroliuokite savo cholesterolio kiekį. 75 proc. cholesterolio yra pagaminama kepenyse, taigi cholesterolio kiekis kraujyje nepriklauso nuo cholesterolio kiekio valgomame maiste. Jei žmogus maitinasi taip, kad kraujyje nuolat svyruoja cukraus kiekis ir insulinas, kepenys pagamina daugiau cholesterolio. Gydytojas A. Unikauskas akcentuoja, kad sveikatai žalingas yra ir per didelis, ir per mažas cholesterolio kiekis kraujyje.

3. Sveikai maitinkitės. Rinkitės sveikus riebalus: riešutus, avokadus, alyvuogių aliejų, sviestą, neapdorotą pieną, kiaušinių trynius, kokosus ir jų aliejų, nepašildytus riešutų aliejus, žolėdžių gyvulių mėsą ir t.t. Vartokite daug tirpios ir netirpios ląstelienos turinčio maisto. Venkite hidrintų riebalų, esančių kepiniuose, pusgaminiuose, majoneze ir kitur. Taip pat patariama vengti apdorotos, perdirbtos ir rūkytos mėsos. Šiuose produktuose esantys natrio nitratas ir natrio nitritas pažeidžia kraujagysles ir didina insulto riziką.

4. Valdykite savo kraujo spaudimą.

5. Numeskite papildomo svorio.

6. Sumažinkite cukraus kiekį kraujyje.

7. Meskite rūkyti.

8. Pasirūpinkite vitaminu D.

9. Kontroliuokite stresą.

10. Įvertinkite pakaitinės hormonų terapijos ir sintetinių hormonų vartojimo keliamą riziką sveikatai.

11. Vaikščiokite basomis.

Jei žmogui būdingi insulto rizikos veiksniai (padidėjęs kraujo spaudimas, cukraus kiekis kraujyje, svoris, žmogus rūko) ir giminėje yra insulto ar infarkto atvejų, tai net ir nežymiai padidėjus cholesterolio kiekiui teks gerti vaistus. Tačiau nesant šių rizikos veiksnių, cholesterolio kiekį galima reguliuoti keičiant gyvenimo būdą.

VIDEO: 15min paaiškina: kaip atpažinti insultą?
Lrt.lt
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką