Dabar populiaru
Publikuota: 2016 spalio 3d. 15:29

Erškėtuogių milteliai – lengvesnei eisenai

Ėjimas
Vida Press nuotr. / Ėjimas

Šlubuojančius, krypuojančius ar kitaip keistai žingsniuojančius žmones pastebime iš tolo. Dažna pakitusios eisenos priežastis – kelių skausmas. Danijos mokslininkai ėmėsi tirti, ar gali erškėtuogių milteliai pagerinti kelio sąnario funkciją.

Eisenos testas

Kokia eisena yra normali? Kineziterapijos specialistai ėjimą apibrėžia kaip sklandų, tikslios koordinacijos, ritmišką, banguojantį judėjimą, kurio metu kūnas žingsnis po žingsnio juda norima kryptimi ir reikiamu greičiu. Taisyklingas ėjimas paprastai pasižymi dviem savybėmis: efektyvumu, kai iki minimumo sumažinamas nuovargis, ir saugumu, kai išvengiama griūvimų ir traumų.

Dažniausiai yra išskiriamos trys normaliam judėjimui būdingos sąlygos:

  1. Judėjimas pirmyn – tai yra koordinuotas ir ritmiškas liemens ir kojų aktyvavimas norima kryptimi.
  2. Stabilumas – gebėjimas pasirinkti ir išlaikyti tam tikrą laikyseną.
  3. Ėjimo pritaikymas prie individualių poreikių ir aplinkos pokyčių. Asmuo turi gebėti eiti nelygiu paviršiumi, apeiti didesnes kliūtis, prireikus – pakeisti ėjimo greitį ir kryptį.

Ar jūsų eisena atitinka šiuos pagrindinius kriterijus?

Atsakykite į dešimt paprastų klausimų ir įvertinkite savo eiseną:

  1. Eidamas jaučiuosi puikiai, nejaučiu jokių skausmų
  2. Lengvai lankstau kojas per kelius
  3. Rytais lengvai išsijudinu
  4. Mano sąnariai sveiki – neturėjau jokių traumų
  5. Galiu bėgioti
  6. Eidamas galiu be vargo staiga pakeisti kryptį, peršokti per kliūtį
  7. Ilgiau pasėdėjus ir atsistojus galiu iš karto pradėti lengvai judėti
  8. Reguliariai sportuoju, atlieku kūno tempimo pratimus
  9. Keičiantis orams, nejaučiu jokio sąnarių skausmo
  10. Kasdien nueinu ne mažiau kaip po du kilometrus

Jeigu į visus 10 klausimų atsakėte TAIP, sveikiname, jūsų eisena tikriausiai yra nepriekaištinga. Jeigu nors į kelis klausimus atsakėte neigiamai, galbūt jus sudomins Kopenhagos universiteto ligoninėje veikiančio Parkerio instituto mokslininkų atliktas eisenos tyrimas.

Sprendimas – ne tik operacijos

Liaudies medicinoje jau seniai pripažįstama, kad erškėtuogių milteliai padeda išlaikyti sveikus ir lanksčius sąnarius. Danijos mokslininkai, pasitelkę šiuolaikines technologijas, nusprendė patikrinti, ar šis teiginys yra teisingas. Taip buvo suplanuotas 12 savaičių unikalus eisenos tyrimas. Jo pagrindinis tikslas buvo nustatyti, ar iš tiesų reguliariai vartojami erškėtuogių milteliai gali pagerinti kelio sąnario funkciją.

Tyrime dalyvavo 100 žmonių, kurie skundėsi šiomis kelio sąnario problemomis: jautė nuolatinį kelio sąnario skausmą (nebūtinai su artrozės požymiais) arba jį pradėdavo jausti ilgesnių pasivaikščiojimų metu.

Pirmojo tyrimo etapo užduotis buvo nustatyti jų eisenos pokyčius. Specialioje laboratorijoje buvo tiriama kiekvieno tyrimo dalyvio eisena. Žmonių judėjimo ypatybes fiksavo kameros ir prie kūno prijungti jutikliai, kurių užfiksuotus duomenis analizavo patyrusių mokslininkų komanda.

Atlikus išsamią tyrimo dalyvių eisenos analizę, jie buvo suskirstyti į dvi grupes. Pusė šimto žmonių reguliariai, tris kartus per dieną, vartojo erškėtuogių miltelių kapsules, kitam pusšimčiam tiriamųjų buvo paskirtas placebas. Po trijų mėnesių eisenos tyrimas pakartotas.

Įvertinus tyrimo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotus duomenis, mokslininkai patvirtino, kad erškėčio uogų milteliuose esančios medžiagos ženkliai pagerina vaikščiojimo funkciją.

Vienas iš tyrimui vadovavusių profesorių Robinas Christensenas pabrėžė, kad jų tikslas yra padėti žmonėms išbandyti visas įmanomas nemedikamentines priemones, kurios gali sumažinti sąnarių skausmą.

„Ne visuomet būtina gultis ant operacinio stalo ir keisti sąnarį. Dažnai pakanka paprastesnių priemonių – specialios mankštos, sureguliuoti kūno svorį ar papildyti mitybos racioną naudingomis medžiagomis, pavyzdžiui, erškėtuogių milteliais“, – sakė profesorius.

123rf.com nuotr./Ėjimas
123rf.com nuotr./Ėjimas

Nauda – be šalutinio poveikio

Erškėtuogių miltelių savybėmis susidomėjęs medikas pastebėjo, kad dažnai sąnarių skausmui mažinti skiriami medikamentai turi savų trūkumų. Prie vienų pacientai dažnai pripranta, kitų negalima vartoti kasdien, nes jie yra labai stiprūs ar brangūs, taip pat gali sukelti šalutinių reakcijų. Tuo tarpu erškėtuogių miltelių vartojimas yra efektyvus, nebrangus ir neturi jokio šalutinio poveikio.

Erškėtuogių milteliai yra ypatingi tuo, kad juose esančios veikliosios medžiagos daro palankų poveikį sąnariams: mažina skausmą, uždegimą, pagerina sąnario funkciją ir judrumą vaikštant. Gaminant specialios Čilėje augančios laukinės erškėtrožių rūšies Rosa Canina miltelius yra naudojamas tik vaisiaus minkštimas, o ne tokie naudingi erškėtuogių kauliukai pašalinami.

Erškėtuogių milteliai neduoda staigaus efekto, tačiau juos reguliariai pavartojus bent mėnesį, pajuntami pirmieji teigiami pokyčiai. Kad būtų išvengta subjektyvaus tyrimo dalyvių vertinimo, ir buvo pasitelktos šiuolaikinės technologijos. Jos užfiksavo, kad erškėtuogių miltelius reguliariai vartojusių žmonių eisenos rodikliai pagerėjo.

Šis tyrimas yra pirmasis, įrodęs erškėtuogių miltelių preparatų veiksmingumą gerinant kelių sąnarių biomechaninę funkciją vaikštant. Profesorius R. Christensenas yra įsitikinęs, kad kompiuteriniai tyrimai labai objektyvūs. Žmogui sunku įvertinti eisenos lengvumą ar sunkumą, tuo tarpu išmaniosios technologijos fiksuoja objektyvius eisenos pokyčius.

„Šis tyrimas nuteikia labai optimistiškai. Jis atskleidė, kad erškėtuogėse esančios biologiškai aktyvios medžiagos gali padėti sąnarių skausmą kenčiantiems žmonėms“, – tyrimo rezultatus apibendrino profesorius.

Ar žinote, kad...

  • Maždaug 30-40 proc. visų žmonių jaučia raumenų ir kaulų ligų požymius. Dėl jų įvairius skausmus kenčia per 100 milijonų Europos gyventojų.
  • Erškėtuogių milteliai sumažina sąnarių skausmo intensyvumą, tačiau priešingai nei aspirinas ar nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, neslopina kraujo plokštelių (trombocitų) funkcijos ir nedaro įtakos kraujo krešėjimui.
  • Vitamino C erškėčių vaisiuose yra 10 kartų daugiau negu juoduosiuose serbentuose ir 100 kartų daugiau negu obuoliuose.
Temos: 1 Sąnariai
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką