Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Gražina Gum: žalias maistas bus vertingas tik tada, jei ruošite jį taisyklingai

Gražina Gum
Gražina Gum
Šaltinis: 15min
0
A A

Gražina Gum – medikė, žalio ir gyvo maisto, veganiškos mitybos žinovė, programų „7 dienų Super Detox mityba“ ir „Super energetinė mityba“ autorė. Moteris nuolat rengia sveikos gyvensenos programas ir stovyklas, ji taip pat yra parašiusi pirmą Lietuvoje žalio maisto receptų knygą „Žalias maistas. Žiemos švenčių receptai“ ir įkūrusi žalio maisto barą Vilniuje „Raw42“.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Lapkričio 6–8 dienomis Vilniuje, parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks svetingumo verslui skirta paroda „Baltshop. Balthotel. Baltgastro“ ir Baltijos maisto ir gėrimų mugė BAF. Gražina Gum šiose parodose ne tik žada paneigti mitus ir pranešti naujovių, bet ji čia turi dar vieną misiją.

Ji mano, kad būti tokioje tarptautinėje parodoje – tai puiki galimybė jai, kaip receptų autorei, pamatyti šefų naujoves ir tendencijas virtuvėje, bet kartu būti tuo žmogumi, kuris inicijuotų į restoranų meniu įtraukti daugiau daržovių, vaisių, sėklų, daigų, riešutų. „Mano dabartiniai projektai ir visas dėmesys yra skiriamas produktų ir patiekalų maistinei vertei padidinti, todėl parodos „Maisto žinovai pataria“ erdvėje kalbėsiu apie žalią ir gyvą maistą – kaip naujausią ir vertingiausią maisto tendenciją“, – sako Gražina Gum.

Juk gyvas ir žalias maistas neapsunkina mūsų virškinimo sistemos, tik, be abejo, reikia žinoti, kaip taisyklingai jį derinti, pažinti maistines produktų savybes ir leisti organizmui jas pasisavinti

Pasak Gražinos Gum, labai svarbu, kad žmogus gautų visus žaliosios mitybos produktuose (vaisiuose, daržovėse, riešutuose, sėklose) esančius vitaminus, mikroelementus ir kitas vertingas medžiagas. „Tik žinodami, kaip jas išsaugoti, išgauti, galėsime ruošti ne tik lengvus ir gardžius patiekalus, bet ir pasikrauti energija, gyvybingumu ir gera nuotaika. Juk gyvas ir žalias maistas neapsunkina mūsų virškinimo sistemos, tik, be abejo, reikia žinoti, kaip taisyklingai jį derinti, pažinti maistines produktų savybes ir leisti organizmui jas pasisavinti“ – įsitikinusi žaliavalgystės Lietuvoje pradininkė.

Gražina Gum neabejoja, kad mityba – tai galingas instrumentas, darantis įtaką ne tik mūsų fizinei būklei, bet ir psichologinei bei emocinei. „Daugelis žmonių nežino, kaip teisingai valgyti riešutus, kaip išdaiginti namie sėklas, kuo jos vertingos ir naudingos mūsų organizmui. Kadangi žalio ir gyvo maisto pagrindą sudaro daugiausiai vaisiai ir daržovės, parodoje parodysiu pavyzdžių ir paneigsiu mitus. Juk dažnai manome, jog maitintis vaisiais ir daržovėmis yra brangu, daugeliui netgi atrodo neskanu. O vaisių ir daržovių vartojama ypač mažai (jomis maitinasi mažiau negu 20 % žmonių), nes dažnam – tai tik garnyras šalia pagrindinio pietų patiekalo. Tačiau reikia žinoti, kad vaisiai ir daržovės, mokant jas tinkamai panaudoti, turi sudaryti didesnę mūsų dienos maisto raciono (mažiausiai 70 %) dalį“, – teigia Gražina Gum.

Pradedant taisyklingai maitintis, iš pradžių ekspertė rekomenduoja plakti nesudėtingus kokteilius ar spausti sultis: „Gerdami žalią kokteilį, jau vartosite mažiausiai tris vaisius ir žalumynus, t. y. ar tikrai suvalgytumėte per dieną bent vieną bananą, obuolį, kriaušę, ananasą ir pan? O dar ir salotų lapus ar lauko žalumynus? Todėl kokteilis gali būti maistinės vertės dienos norma bei visų vitaminų įkrova!“

O tie, kam dar sunku įsivaizduoti, kad jau pamėgtus ar dažniausiai vartojamus produktus – baltąjį cukrų, baltuosius miltus ir pieno produktus – galėtų pakeisti augalinės kilmės maistingais produktais, Gražina Gum kviečia į parodoje vyksiančios „Virtuvės studijos“ pamokėlę. Čia ji pasidalins receptais ir parodys, kaip greitai ir lengvai paruošti sveikus ir gardžius užkandukus svečiams.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką