TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Gražios figūros paslaptis – bėgimo bateliuose

bėgimo trenerė Jūratė Strumskytė-Razgunė
Asmeninio archyvo nuotr. / Bėgimo trenerė Jūratė Strumskytė-Razgunė gražios figūros trokštančioms moterims pataria nesitikėti žaibiškų rezultatų.
Šaltinis: 15min
0
A A

Treneriai ir sporto profesionalai teigia, jog bėgimas – vienas efektyviausių būdų, leidžiančių turėti gražią figūrą. Tačiau ne visi bėgiojimo mėgėjai suvokia, kad šiandien pradėję bėgioti, jau rytoj dar nebus nei gražūs, nei sveiki.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Pasak specialistų, norint pasiekti trokštamų rezultatų ir turėti gražias kūno formas, būtina vadovautis auksine bėgikų taisykle: sveikai maitintis, sportuoti bent 3-4 kartus per savaitę, aktyviai leisti laisvalaikį ir nesitikėti žaibiško rezultato.

„Bėgiojimas – puikus būdas deginti kalorijas, treniruoti visą kūną. Bėgiojant stiprėja kojų raumenys, širdis, didėja plaučių tūris, ištvermė, – teigia lengvosios atletikos trenerė Jūratė Strumskytė-Razgunė. – O, svarbiausia, šį sportą pamilusios moterys gali džiaugtis itin dailia figūra.“

Atsižvelgdamos į dažniausiai pasitaikančias pradedančiųjų bėgikų klaidas, trenerė J. Strumskytė-Razgunė bei sveikos mitybos specialistė, studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovė Vaida Kurpienė moterims parengė patarimus, kaip sportuoti ir gražiai atrodyti.

Asmeninio archyvo nuotr./dietologė Vaida Kurpienė
Asmeninio archyvo nuotr./dietologė Vaida Kurpienė

Sveikai maitinkitės

V.Kurpienė primena, jog net 70 proc. sėkmingo rezultato pasiekiama per mitybą: „Sportas pareikalauja nemažai energijos, todėl būtina valgyti kuo įvairesnį maistą – vaisius, šviežias bei ankštines daržoves, riešutus, grūdinius produktus, liesą žuvį, paukštienos krūtinėlę, ne dažniau kaip 2 kartus per savaitę – raudoną mėsą. Greitos energijos šaltinių, tokių kaip cukraus ar saldinti gėrimai, geriau atsisakyti.“

Specialistė pataria bent 3 valandas prieš bėgimą neapkrauti skrandžio, o po treniruotės – pasilepinti vaisiumi.

Atlikite tempimo ir kitus pratimus

Prieš pradedant bėgti, būtina atlikti įvairius pratimus atskiroms kūno dalims bei apšilti, o po bėgimo – nepamiršti tempimo pratimų. Labai svarbu keisti bėgimo intensyvumą treniruotės metu – tokiu būdu sudeginama iki 30 proc. daugiau kalorijų, nei bėgant vienodu greičiu.

„Besiruošiant bėgimo renginiui ar maratonui, reikėtų atlikti įvairius bėgimo pratimus, pagreitėjimus (bėgioti trumpas atkarpas greitai), bėgioti į kalną, laiptais į viršų. Taip pat svarbu atlikti įvairius bendro fizinio lavinimo pratimus, kurie stiprintų pilvo presą, nugaros raumenis, kojų pėdas bei rankų raumenis. Tinkamai apšilus bėgti yra daug paprasčiau, o rezultatų pasiekiama greičiau“, – pataria J. Strumskytė-Razgunė.

Jei norite pasiekti geriausių rezultatų, reikia žinoti, kad bėgiojimas, kaip ir kitas sportas, nėra laikinas dalykas.

Nenustokite sportuoti

„Šiltomis vasaros dienomis bėgimo batelius avinčių žmonių – pilnos gatvės, tačiau šaltuoju metų laiku galima išvysti vos vieną kitą entuziastą, – pastebi J.Strumskytė-Razgunė. – Jei norite pasiekti geriausių rezultatų, reikia žinoti, kad bėgiojimas, kaip ir kitas sportas, nėra laikinas dalykas, todėl nereikėtų apleisti jo net ir žiemą. Svarbiausia, pasirūpinti tinkama apranga ir saugotis slidaus kelio paviršiaus.“

Nesitikėkite žaibiško rezultato

Būtent nekantrumas, trenerės nuomone, lemia, jog pradėjusieji bėgioti ir iš karto nepastebėję akivaizdžių rezultatų, šį užsiėmimą meta į šalį.

„Per mėnesį atsikratyti 2-3 kg yra normalu, – sako trenerė. – Bėgiojimas atneša lėtus, tačiau užtikrintus rezultatus, o „prisijaukinę“ šį sportą neįsivaizduoja kito tokio malonaus ir paprasto būdo gražiai figūrai išlaikyti.“

Trenerei pritaria ir V.Kurpienė: „Bėgiojant labai svarbu neskubėti. Viršsvorio turintiems ar fiziškai neaktyviems žmonėms rekomenduojama pradėti nuo greito, 15-20 min. trunkančio ėjimo, kurio trukmė nuolat ilginama ir po kiek laiko pereinama į bėgimą.“

 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Bėgimas
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką