Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Įpročių keitimo dienoraštis: tikslas – 103 kilogramai per 103 dienas! Į restoraną einame, bet įpročių nekeičiame

„Aš myliu save“
„Aš myliu save“
Šaltinis: 15min
0
A A

Šeštoji savaitė įpročius keičiančioms savanorėms buvo nevienodai sėkminga. Kas priaugo beveik du kilogramus, o kas sumušė aš ,,Aš myliu save“ rekordą – Jūratė neteko net 4,3 kg! Grupės rezultatų vidurkis, deja, nukentėjo – 3,7 kg. Kaip ir kiekvieną pirmadienį susitikome aptarti savaitės sėkmes ir nesėkmes. Šįkart kalbame apie valgymą viešose maitinimo įstaigose.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Primename, kad „Aš myliu save“ komanda vykdo ir pristato projektą „Aš myliu save: lieknėjam savanoriškai 2013”, kurio penkios dalyvės-savanorės siekia visam laikui pakeisti mitybos ir judėjimo įpročius. Projekto grupei įpročius keisti padeda gydytoja dietologė Laura Romeraitė, kineziterapeutė Virginija Nėnienė ir grupės kuratorė Eglė Galubavičiūtė. Nuo 2013-ųjų liepos iki spalio mėnesio savanorių grupė kiekvieną trečiadienį dalinasi savo įspūdžiais, potyriais ir pasiektais rezultatais su 15min.lt portalo skaitytojais ir atsako į klausimus, pastebėjimus ir komentarus. Laukiame Jūsų laiškų adresu: info@asmyliusave.lt

Kuratorė Eglė: Ši savaitė ypatinga, nes viena iš dalyvių neteko rekordinio kilogramų skaičiaus. Neblogai sekasi ir kitoms moterims. Iš to galime spręsti, kad dalyvės jau gerokai  pakeitė savo įpročius. Antra vertus, dalyvės laikas nuo laiko vis susiduria su tam tikromis problemomis. Viena jų – valgymas viešo maitinimo įstaigose. Ir nors „Aš myliu save: lieknėjam savanoriškai 2013„ dalyvės viešo maitinimo įstaigose lankosi vidutiniškai tik 3-4 kartus per mėnesį, reikia sutikti, kad dažnam moderniam žmogui sunku viską gamintis namuose.

Virginija:  „Atprantant nuo senų įpročių taip norėtųsi surasti kažko kito. Kur nueinu, padažai tokie riebūs, su grietinėmis, grietinėlėmis... Kad ir paprasčiausios kopūstų salotos man atrodo taip be reikalo supiltos actu, pridėta cukraus. Kam to reikia?..“

Klausimas gydytojai dietologei Laurai Romeraitei:

Ar pagrįsta nuomonė, kad restoranų maistas yra daug riebesnis?

,,Iš tiesų, yra atliktą tyrimų, kurie parodo, kad visų viešo maitinimo įstaigų maistas yra vidutiniškai riebesnis, nei gamintas namuose. Iš kitos pusės, restorane galime pasirinkti sveikiausią ir valgyti salotas.“

Monika: „Nematau problemos kartais restorane užsisakyti kad ir picos! Tiesiog užsisakau mažesnę porciją. Ir nors žinau, kad ten gali būti to paties mononatrio gliutamato ar kitų man žalingų priedų, su draugais neatsisakau užsukti į piceriją ar kavinę.“

Kuratorė Eglė: Projekto savanorės, kaip ir bet kuris lieknėjantis žmogus, gali pasirinkti, kur jam pavalgyti. Tiesiog norime, kad kiekviena sveikatos siekianti dalyvė prisimintų, kad viešo maitinimo įstaigų maistas ne tik riebesnis, ten gali turėti sveikatai žalingų maisto priedų, daugiau druskos, o patys produktai ne visada švieži ir geros kokybės.
Antra vertus, mūsų komanda mano, kad retkarčiais pasmaguriauti kavinėje ar restorane yra, bent jau morališkai, sveika.

Kaip sveikai pavalgyti restorane?

Virginija: „Vienas geras būdas, susirasti sau tinkamą vietelę. Pavyzdžiui aš mėgstu restoranėlį, kur dirba mano bičiulis ir paprašius pagamina „Cezario“  salotų su neriebiu padažu... Visada renkuosi eiti ten.“

Jolanta: „Restoranas yra ta vieta, kur bent kažką sveiko visada galima surasti. Neseniai teko pietauti kinų restorane, kur pavarčius meniu galiausiai užsisakiau ryžių su daržovėmis. O vakar buvau picerijoje ir tiesiog gėriau žalios arbatos. Padavėja nustebo, kad atsisakiau net medaus ir cukraus!“  (Juokiasi)

Jūratė: „Prieš užsisakant visada galima paprašyti, kad į patiekalą kažko nedėtų, pavyzdžiui, kad į sriubą patiektų be grietinės, o ant salotų užpiltų tik pusę padažo. Kai maitiniesi sveikai ir skaičiuoji kalorijas, restoranų įpročiai pasirodo išties keisti, pavyzdžiui, kam dedama grietinės į dažnai riebius tirštus šaltibarščius, arba kam mirkyti keptą duoną į majonezą ir dar sūrį?“

Gydytoja dietologė Laura Romeraitė: „Viena iš restoranuose praktikuojamų blogybių – valgant ko nors gerti. Juk padavėjas tuoj pat paklausia: „Ko gersite?“, – o dažniausia dar ir labai nustemba, kai atsakai, kad nieko. Mūsų savanorės jau yra išklausę paskaitą apie vandens vartojimą ir žino, kad geriausia gerti pusę valandos prieš arba po maisto. Į tai reiktų atkreipti dėmesį tiek sveikuoliams, tiek ekonomiškiems žmonėms (šypsosi)“

Kuratorė Eglė: Vis dažniau pastebiu, kad lauko kavinėse pasitaiko žmonių, kurie kažko užsisako, o kažko išsitraukia iš krepšio. Klientas, dėl kurio šiandien vis labiau stengiamasi, galėtų atkakliau naudotis įvairiomis galimybėmis, pavyzdžiui, savo pamėgtoje kavinėje užsisakyti kavos bei ramiai sukrimsti savo atsineštą kąsnelį, kurio nėra meniu.

O kur mieste pietaujate Jūs? Kokiomis taisyklėmis vadovaujatės, kad būtumėte sotūs, bet išliktumėte sveiki?

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Tikslas
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką